A kakaóbab drágulása miatt egy csokoládé fagylalt alapanyagköltsége már lassan a pisztácia fagylalttal vetekszik.

A lakhatási árak, a megélhetési költségek és a környezetvédelem foglalkoztatja leginkább az Európai Unió tagországaiban élő fiatalokat - derült ki az Európai Parlament megrendelésére készült és hétfőn közzétett Eurobarométer-felmérésből.
Egy, a 16 és 30 évesek közöttiek körében 2024 őszén készített közvéleménykutatásból kiderült, hogy a fiatalok 40 százalékát aggasztják a lakhatási árak és a megélhetési költségek. A szociális védelem, a jólét és az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés javítását a megkérdezettek 29 százaléka tartja prioritásnak, míg az oktatás és képzés kérdésére a fiatalok 27 százaléka helyezne nagyobb hangsúlyt. A megkérdezettek egyharmada (33 százalék) véli úgy, hogy az EU-nak a következő öt évben a környezetvédelemre és az éghajlatváltozásra kell összpontosítania, míg 31 százalékuk szerint a gazdasági helyzetet és a munkahelyteremtést kell prioritásként kezelni.
A válaszadók 42 százaléka a közösségi médián keresztül keres információt és válaszokat a politikai és társadalmi kérdésekre, második helyen a televízió áll (39 százalék). A televíziózás, mint rendszeres információforrás különösen a 25-30 évesek körében figyelhető meg, noha ez a korosztály is nagyobb valószínűséggel használ online hírplatformokat és rádiót (30 százalék, illetve 19 százalék), csakúgy, mint a 16-18 évesek (21 százalék és 13 százalék). Politikai és társadalmi kérdésekkel kapcsolatosan információkat a fiatalok legnagyobb arányban az Instagramról (47 százalék), a TikTokról (39 százalék), a Youtube-ról (37 százalék), a Facebookról (27 százalék), valamint az X közösségi médiaplatformról (21 százalék) szereznek.
A megkérdezett fiatalok nagy része tisztában van azzal, hogy ki vannak téve a hamis információk terjedésének. A megkérdezettek 76 százaléka vélte úgy, hogy a felmérést megelőző hét napban találkozott dezinformációval és álhírekkel a közösségi médiában. A válaszadók 70 százaléka biztos volt abban, hogy fel tudja ismerni a dezinformációt. A jelentésből kiderült, hogy a magyar 16 és 30 évesek közöttiek 43 százalékát aggasztják a lakhatási árak és a megélhetési költségek.
A környezetvédelem kérdésének és az éghajlatváltozás elleni harcnak a magyar fiatalok 21 százaléka szerint kellene az uniós politikák homlokterébe kerülniük. A gazdasági helyzet és a munkahelyteremtés a magyar fiatalok 36 százalékát foglalkoztatja, míg a szociális kérdéseket a megkérdezettek 34 százaléka, az oktatás és képzés területét 36 százalékuk tartja prioritásnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 616 989 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 141 676 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Politikai és társadalmi kérdésekkel kapcsolatosan a magyar 16 és 30 éves közöttiek 38 százaléka keres információkat a közösségimédia-platformokon. Ezek között a legnépszerűbb a Facebook (55 százalék), a Tiktok (49 százalék), a Youtube (41 százalék), az Instagram (32 százalék), valamint az X (10 százalék). Televízióból a magyar fiatalok 26 százaléka tájékozódik, online hírportálokon pedig 32 százalékuk keres információkat – derül ki az uniós parlament felméréséből.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


