Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
A magyar méz évtizedek óta a minőség és tisztaság jelképe, ám az exportorientált ágazatot ma olcsó, hamisított termékek és egyenlőtlen piaci viszonyok szorítják háttérbe. Az európai gazdaság gyengélkedése és a fogyasztók olcsóbb alternatívák felé fordulása tovább nehezíti a méhészek helyzetét, miközben a hazai piac még mindig alulhasznosított tartalékokat rejt. Az ágazat jövője most az uniós szabályozók, a támogatások és a fogyasztói tudatosság sikeres összjátékán múlik - írja a HelloVidék.
A magyar méz, amely eddig a minőség és tisztaság szimbólumaként szerepelt a nemzetközi piacokon, mára egyre nehezebb helyzetben találja magát. A XXXVI. Nemzetközi Mézvásár és Méhésztalálkozón Jászberényben elhangzottak szerint az exportorientált magyar mézágazat számára kulcskérdés, hogy visszaálljon az egyenlő versenyfeltételek rendszere az Európai Unión belül megtermelt és az Unión kívülről érkező, gyakran hamisított termékek között.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára kiemelte: a 15-30 ezer tonnás éves hazai méztermelés kétharmadát Nyugat-Európába exportálják, ám a piacot elárasztó 160-190 ezer tonna Európán kívüli méz komoly nyomás alá helyezi a magyar méhészeket. Az olcsó, gyakran hamisított ázsiai termékek, valamint az ukrán méz jelentősen csökkenti a magyar méz iránti keresletet, és lefelé húzza az értékesítési árakat.
A piaci nehézségekhez hozzájárul az európai gazdaság lassulása is, amely miatt nő az olcsóbb, alacsonyabb minőségű mézkeverékek iránti kereslet. Feldman Zsolt hangsúlyozta: alapvető fontosságú, hogy az európai döntéshozók konkrét szabályozásokkal védjék az uniós méztermelőket és fogyasztókat. Pozitív előrelépés, hogy 2026-tól kötelezővé válik a mézkeverékek csomagolásán minden származási ország és az összetevők arányának feltüntetése.
A hazai méhészek támogatása érdekében a kormányzat 15,6 milliárd forintos célzott támogatási programot indított 2023 és 2027 között. Az EU-ban elsőként Magyarország vezette be az állatjóléti támogatást, amely méhcsaládonként évente 15 euróval segíti az egészséges állomány fenntartását. Emellett az évente nyújtott méhegészségügyi támogatás is hozzájárul az ágazat stabilitásához.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Bár a hazai méz exportpiaci pozíciói nehezülnek, a legnagyobb tartalékot a magyar fogyasztók jelenthetik. Az éves egy főre jutó mézfogyasztás az elmúlt években megduplázódott, elérve az 1 kilogrammot, ám ennél jóval több is elérhető lenne a tudatos táplálkozás terjedésével és a helyi termelők támogatásával. Feldman Zsolt szerint a cél, hogy a méz a mindennapi étrend természetes részévé váljon, nemcsak egészségügyi előnyei miatt, hanem a magyar méhészek megélhetésének biztosítása érdekében is.
Az ágazat előtt álló kihívások megoldása a hazai és uniós szabályozók, a termelők, valamint a fogyasztók összefogását igényli. A jövő a méhészek és a minőségi magyar méz mellett áll, ha sikerül egyensúlyt teremteni a versenyképesség, a támogatások és a piacvédelem között.
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalon elolvashatod. KATT!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.









Legyenek szívesek legalább egy szót írni a címről a kattintásvadász promóciós cikkeikbe!!!