Tömeges rosszullét miatt ürítették ki a nagykanizsai Kőrösi-iskolát kedden, ahol több tucat diák mutatott egészségügyi tüneteket.
Hajdú-Biharban élesedett az új egészségügyi rendszer: erre számíthatnak most a helyi lakosok
Rendben és zökkenőmentesen elindult az új, egységes alapellátási ügyeleti rendszer február 1-jén Hajdú-Bihar vármegyében - közölte az Országos Mentőszolgálat szóvivője csütörtökön az MTI-vel.
Győrfi Pál a közleményben azt írta: február 1-jén Hajdú-Bihar vármegyében 16-22 óra között tizenegy telephelyen háziorvosi ügyeleti ellátást, 22-8 óra között pedig sürgősségi ügyeletet nyújtottak, és a 1830-as központi ügyeleti telefonszám is jól működött.
A háziorvosi ügyeleti ellátást a tizenegy telephelyen 34 beteg - köztük 11 gyermek - vette igénybe, azaz a betegforgalom átlagosan háziorvosi ügyeletenként három beteg volt. A 22 óra utáni sürgősségi ügyeleti ellátást az öt telephelyen összesen három beteg vette igénybe.
A teljes, 16-tól 8 óráig terjedő időszakban az ügyeleti egységek kilenc beteghez vonultak ki, ebből öt beteg ellátásban részesült, négy esetben pedig halottvizsgálat történt. Kórházba utalásra egy esetben volt szükség - áll a közleményben.
A mentőszolgálat korábbi tájékoztatása szerint az Országgyűlés által decemberben elfogadott egészségügyi alapellátásról szóló törvénynek megfelelően időben és területileg is fokozatosan megkezdődik az új, egységes ügyeleti rendszer bevezetése; elsőként Hajdú-Bihar vármegyében változott a rendszer februártól.
Az új ügyeleti rend az ország többi vármegyéjében az év során fokozatosan lép életbe, amiről a lakosságot és a háziorvosokat is folyamatosan tájékoztatják. A változásig a többi vármegyében az eddig megszokott rend szerint zajlik az orvosi ügyelet.
A cél, hogy az év végére - Budapest kivételével - az egész országban egységes, a betegek számára az eddiginél jobb ellátást biztosító, a sürgősségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer működjön.
A sürgősségi ügyelet vagy a mentőellátás telefonszáma február 1-jétől Hajdú-Bihar vármegyében a 1830-as lett. Ezen a számon hétköznap 22 óra és másnap reggel 8 óra között, szombat, vasárnap és ünnepnapokon 14 óra és másnap reggel 8 óra között lehet segítséget kérni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A mentőszolgálat jelezte: a 1830-as telefonszám mellett továbbra is működik a korábbi, Hajdú-Bihar vármegyei 06/52-506-303 szám is.
A 1830-as számon a mentők szakembere fogadja a hívást, és az ügyeleti időben hirtelen jelentkező, illetve súlyos egészségi problémák esetére magas szakmai színvonalú és biztonságos megoldást biztosít.
A hívások kezelése rögzített vonalon, beteg- és minőségbiztosítási szempontokból visszakövethetően, az aktuális szakmai betegosztályozási (triázs) irányelveknek megfelelően történik - írták.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








