A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megőriznie piacelsőségét a személygépjárművek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjárművel.
Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki, de 13 egymást követő évben sikerült megtartania piacvezető helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48%-os piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelőzte versenytársait.
Az átlagosnál valamivel nagyobb értékesítési zuhanás annak köszönhető, hogy a válság hatására inkább az alacsonyabb kategóriájú autók kereslete csökkent. Emellett az sem kedvez a Suzukinak, hogy a személygépkocsi eladási számokat a kishaszongépjármű forgalomnál jobban sújtotta a válság. Utóbbi kategóriában "csupán" 50%-os volt a visszaesés, viszont a japán márka az előbbi kategóriában érintett, a teljes autópiaci tortát, pedig a két kategóiában együttesen szokták vizsgálni.
Bár a magyar személygépjármű-piac hatalmas - közel 60%-os - visszaesést produkált 2009-ben, úgy tűnik, a vásárlók mindezek ellenére is leginkább a Suzuki gépkocsikat részesítették előnyben az év során, ahogyan ezt a márka regisztrált értékesítési számai is jelzik, összesen 8112 Magyarországon eladott autóval. Ezek közül a legnépszerűbbek a Magyar Suzuki által Esztergomban gyártott, belföldi piacra szánt modellek: 2209 eladott Splash, 3084 SX4 és 2480 Swift. A Magyar Suzukinál készült autók mellett természetesen Japánból érkező modelleket is értékesítettek a hazai piacon, éves szinten összesen 339 darabot, közöttük Grand Vitarákat és Jimnyket is.
A magyar vásárlók hűségének köszönhetően, akik a "Mi autónk" szlogen alapján a Suzukikat valóban sajátjuknak tekintik - ezt az értékesítési adatok is alátámasztják -, a márka immár 13 éve töretlen sikerrel őrzi piacvezető helyét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az összes Magyarországon értékesített Swift, SX4, Splash modell a Magyar Suzuki Zrt. gyártósoráról gördült le (kivéve az importált SX4 sedan modelleket), ahol a 2009-es évben több mint 180 ezer gépkocsi készült a hazai és az európai exportpiacokra.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








