A világ legnagyobb autógyártói mind India felé vették az irányt: a következő 18-24 hónapban a Honda, Toyota, Ford, General Motors és a Nissan-Renault mindegyike új autóval jelenik meg a világ második legnépesebb országában.
Miután 2009-ben a nyugati országokban mindenütt az autóeladások drasztikus visszaesését hozta, a gyártók többsége az olyan gyorsan fejlődő országok felé vette az irányt, mint Kína, vagy India, ahol a lakosság rendelkezésre álló jövedelme gyors ütemben emelkedik. Kína idén már az USA-t is maga mögé parancsolta az autóeladások számát tekintve, míg India a kisautók terén vált világvezetővé - az indiai autógyártók szakszervezetének statisztikái szerint.
Öt eladott autóból négy ugyanis a kisautók kategóriájába tartozik Indiában: a legnagyobb piacrészesedéssel a Suzuki rendelkezik (46%), őt követi a Hyundai valamint a Tata Motors. Ez a rangsor azonban felborulhat jövőre, hiszen a Volkswagen már decemberben bejelentette, hogy Indiában kezdik gyártani a kisautó kategóriájába tartozó Polo márkát, de a Honda Motors is 2011-ben tervezi piacra dobni a jelenleg még 2CV névre hallgató kisautóját.
Az igen komoly gondokkal küszködő General Motors tavaly kezdte el Indiában gyártani a Chevrolet Spark-okat, de 2010 elején mára a Chevrolet Beat-ek gyártósorait is át szeretné helyezni. Eközben a Nissan és a Renault is saját kisautókkal jelennek meg a piacon, melyek motorkerékpár alkatrészeiknek köszönhetően rendkívül olcsók tudnak lenni.
Bár az indiai piac jelenleg még relatíve kicsinek számít, hiszen évente mindössze 1,8 millió autót adnak el, szemben mondjuk Kína évi 6 milliós eladásával, azonban India gazdasága évente 7 százalékkal növekszik. Eközben a kormány is igyekszik az országba csábítani a gyártókat, hiszen az importra kivetett vámon már eleve sokat spórolnak, ha helyben gyártanak, nem beszélve az élőmunka és egyéb költségek alacsony szintjével.

Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Nem enyhül az élelmiszer-infláció, de nem mindenhol kell mélyebben a zsebünkbe nyúlni
A Lidl-nél például bővítik az akciós termékek körét.
-
Multi élelmiszerláncok: családtámogatás az árakon és a munkatársakon keresztül (x)
Évente több száz milliárdos nagyságrendben fektetnek be az árak letörésébe, valamint munkatársaik bérezésébe és egyéb juttatásaiba az árharcos multinacionális nemzetközi élelmiszerláncok.
-
Másodszor emel bért idén a Rossmann (x)
300 millió forintot fordít munkatársai fizetéseinek növelésére az idén 30 éves drogéria, amely tavaly elnyerte a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
-
A környezetbarát IT eszközöké a jövő (x)
A világ első szén-dioxid-semleges üzleti laptopja új fejezetet nyithat fenntartható digitalizációban.
- Nagy változás jön a ChatGPT-n – ilyen okos még sosem volt
- GFM: térképes boltszűrő funkcióval bővült az árfigyelő rendszer
- Rejtélyes bűneset történt Svájcban
- Agresszív férfi tombolt egy szlovákiai választóhelyiségben
- Vlagyimir Putyin: Oroszország újjáépíti az elfoglalt ukrán területeket
- Szlovákia: lesz, ahol legalább 40 perccel tovább fog tartani a szavazás
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


