A világ legnagyobb autógyártói mind India felé vették az irányt: a következő 18-24 hónapban a Honda, Toyota, Ford, General Motors és a Nissan-Renault mindegyike új autóval jelenik meg a világ második legnépesebb országában.
Miután 2009-ben a nyugati országokban mindenütt az autóeladások drasztikus visszaesését hozta, a gyártók többsége az olyan gyorsan fejlődő országok felé vette az irányt, mint Kína, vagy India, ahol a lakosság rendelkezésre álló jövedelme gyors ütemben emelkedik. Kína idén már az USA-t is maga mögé parancsolta az autóeladások számát tekintve, míg India a kisautók terén vált világvezetővé - az indiai autógyártók szakszervezetének statisztikái szerint.
Öt eladott autóból négy ugyanis a kisautók kategóriájába tartozik Indiában: a legnagyobb piacrészesedéssel a Suzuki rendelkezik (46%), őt követi a Hyundai valamint a Tata Motors. Ez a rangsor azonban felborulhat jövőre, hiszen a Volkswagen már decemberben bejelentette, hogy Indiában kezdik gyártani a kisautó kategóriájába tartozó Polo márkát, de a Honda Motors is 2011-ben tervezi piacra dobni a jelenleg még 2CV névre hallgató kisautóját.
Az igen komoly gondokkal küszködő General Motors tavaly kezdte el Indiában gyártani a Chevrolet Spark-okat, de 2010 elején mára a Chevrolet Beat-ek gyártósorait is át szeretné helyezni. Eközben a Nissan és a Renault is saját kisautókkal jelennek meg a piacon, melyek motorkerékpár alkatrészeiknek köszönhetően rendkívül olcsók tudnak lenni.
Bár az indiai piac jelenleg még relatíve kicsinek számít, hiszen évente mindössze 1,8 millió autót adnak el, szemben mondjuk Kína évi 6 milliós eladásával, azonban India gazdasága évente 7 százalékkal növekszik. Eközben a kormány is igyekszik az országba csábítani a gyártókat, hiszen az importra kivetett vámon már eleve sokat spórolnak, ha helyben gyártanak, nem beszélve az élőmunka és egyéb költségek alacsony szintjével.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét
- Cserbenhagyásos, halálos baleset történt Budapesten
- A háború folytatódik, újabb 10 ezer ember menekült át a határon egyetlen nap alatt
- Elítélték a kegyeletsértő netes zaklatót
- "Bejelzett" az iráni légvédelem
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy