Mekkora gondot okoz? Többé-kevésbé tisztában vagyunk azzal, hogy egy-egy tranzakcióért mekkora jutalékot számol fel a számlavezető bank. Azt azonban már kevesen tudják, hogy egy-egy kereskedőnek mennyit kell fizetnie azért, hogy kártyaelfogadó legyen.
"Kártyával lehet fizetni?"
Itthon egyelőre nem árt, ha belépve egy üzletbe feltesszük ezt a kérdést, mielőtt a kasszánál maradnánk hoppon. Míg külföldön egyre gyakrabban előfordul, hogy a bankkártyával történő kiegyenlítésért külön kell fizetni, addig nálunk inkább az fordul elő, hogy nem is tudjuk használni plasztikkártyánkat.
Sok kiskereskedőnek nem éri meg, hogy POS-terminált, azaz elektronikus kártyaelfogadó-helyet alakítson ki üzletében. Rögtönzött közvéleménykutatásunk azonban vegyes képet mutat. A körkérdés természetesen korántsem reprezentatív, találomra választottunk néhány boltot, ahol megkérdeztük a kereskedőket.
Budapest egyik ismert és népszerű bevásárlóközpontjában először egy ruhát árusító kisboltba tértünk be. Itt az eladók egyöntetű véleménye volt, hogy nem okoz nagy kiesést a tranzakciók után fizetendő extra díj, illetve a terminál bérleti díja, s egyre nagyobb az igény a vevők részéről is a kártyás fizetésre.
A bevásárlóközpontban folytatva utunkat, betértünk egy kis utazási iroda kirendeltségébe is. Itt már nem is találtunk kártyaelfogadó terminált. Kérdésünkre, hogy tervezik-e terminál kiépítését, egyértelmű nem volt a válasz. Mint kiderült, drágának tartanák a bevezetést, s számukra a banknak fizetendő jutalék túlságosan is túlzottan drága.
Egy-egy utazás árából ugyanis az iroda 8-10 százalékos részesedést kap, s ennek túlságosan nagy részét vinné el a 3 százalékos tranzakciós jutalék. Vélekedésük szerint a többi bolt, így például a fentebb említett ruházati termékeket árusító bolt is jóval magasabb árréssel dolgozik, így ott tényleg nem okozhat problémát egy-egy tranzakció költsége.
Annak ellenére sem tervezik bevezetni a kártyás fizetési lehetőséget, hogy rendszeresen felmerül a bankkártyás fizetés igénye. Ilyenkor elküldik az ügyfelet egy közeli bankfiókba, vagy automatához.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Megkérdeztünk egy kis étkezdét is, itt sem tervezték bevezetni a szolgáltatást, igaz, itt nem is szokott felmerülni a használat igénye, hiszen kisebb összegű számlák kerülnek általában kiállításra.
A minél szélesebb körűség kedvéért utunk során útba ejtettünk két, a bevásárlóközponton kívüli boltot is. Ezek közül egyiknél, egy cukrászdában nem jártunk szerencsével, itt nem fogadtak el bankkártyát, azonban kérdéseinkre sem óhajtottak válaszolni. A másik üzlethelység, ahol illatszereket és kozmetikai termékeket árusítanak azonban már kártya-elfogadóhely. Gyakran merül fel náluk is az igény erre a fizetési módra, s elmondásuk szerint nem vesz el nagy részt a tranzakciók után fizetendő jutalék.
A külföldön már terjedő gyakorlat, vagyis az, hogy a vásárlónak esetleg fizetnie kelljen, itthon egyáltalán nincs terjedőben, s a megkérdezett kereskedők sem tervezik ennek bevezetését.
Hol, mennyiért?
Kinél mennyit kell fizetni?
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








