Nagyon fontos szerepet tulajdonítunk az öngondoskodásnak, az új nyugdíjprogramunk kapcsán is azt gondoljuk, hogy meg kell mutatnunk ügyfeleinknek azokat a lehetőségeket, amelyekkel a nyugdíjba vonulással kapcsolatos jövedelemváltozásra előtakarékoskodással fel lehet készülni - mondta Csonka István, a Groupama Garancia vezérigazgató-helyettese.
Bankban és bankon kívül: mit tud eladni idén egy biztosító?Egy nagyobb biztosítótársaság, az OTP Garancia és egy kisebb, a Groupama fúziójával jött létre 2009-ben a Groupama Garancia Biztosító. Mennyiben más az új biztosító értékesítési stratégiája az OTP Garanciáéhoz képest?

Csonka István
A fúziót követően az volt az egyik legfontosabb eredményünk, hogy a termékszemléletű értékesítési technikát, illetve oktatást ügyfélszemléletűvé alakítottuk át. Ezáltal az ügyféligények kerültek fókuszba, melynek köszönhetően az igényfelmérés sokkal hangsúlyosabban jelenik meg a napi gyakorlatban, mint régebben. A hálózat szervezetében áttértünk a régiós működési modellre a korábbi megyei igazgatóságok helyett. Ezen túl a vezetői szintek és a vezetői létszámok átalakításával is hatékonyabbá tettük a hálózat irányítását az ügyfélkiszolgálás javítása érdekében.
A Groupama Garanciánál nagyon erős az OTP Bank fiókjainak szerepe az értékesítésben. Háttérbe szorultak-e ezek a fúzió illetve a válság hatására?
Egyáltalán nem. A fúziót követően stratégiai együttműködésünk alapján az OTP Bank továbbra is nagyon fontos partner, jelentősége továbbra is kiemelkedő. Emellett ugyanakkor változatlanul a saját ügynökhálózatunk szerepe a legjelentősebb. Természetesen rendkívül fontos harmadik csatornánk, az alkuszi is, emellett pedig célunk, hogy idén év végére megjelenjen a direkt értékesítés is, mely a telefonos és az online értékesítést is magába foglalja.
Az OTP fiókhálózatában az egyszeri díjas életbiztosítások értékesítése a legjelentősebb. Mennyire tekinthetők ezek a betétekkel versenyző termékeknek?
Biztosítási szolgáltatáscsomagjainkat úgy alakítjuk ki, hogy inkább támogassák egymást a bankbetétekkel. Rendszeresen fejlesztünk például olyan életbiztosítási termékeket, melyek a bank rövid lejáratú akciós bankbetétei mellé közép- és hosszú távú befektetést jelentenek az ügyfeleknek. Bár az elmúlt évek tapasztalatai alapján valóban létezik fordított irányú összefüggés a betétek és a biztosítások népszerűsége között, termékfejlesztésünk célja, hogy az ügyfeleknek ne választaniuk kelljen közöttük, hanem egymás kiegészítőjét lássák bennük.
A kgfb-piacon viszonylag hátul végzett a Groupama Garancia a tavalyi kampányban. Ennek mi volt az oka?
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel (és 100 ezer forint jóváírással) a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank 69 937 forintos törlesztőt (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tavaly úgy döntött a társaság, hogy nem a díjakkal versenyezünk elsősorban ezen a piacon, hanem inkább szolgáltatásfókuszú termékeket kínálunk, az értékesítésben a szolgáltatások mennyiségére és minőségére helyezzük a hangsúlyt. Célunk az volt, hogy olyan szolgáltatást kínáljunk, mely más biztosítónál nem érhető el. A kampány tapasztalata ugyanakkor, hogy Magyarországon az ügyfelek a kötelezőt még mindig a díj alapján hasonlítják össze, ennek ellenére régi ügyfeleink lemorzsolódását mérsékelte új, innovatív szolgáltatásunk, a Garantált Asszisztencia bevezetése.
Évértékelő sajtótájékoztatójukon bejelentették: nyugdíjprogramot indítanak. Mit árulhat el ennek részleteiről?
Nagyon fontos szerepet tulajdonítunk az öngondoskodásnak, az új nyugdíjprogramunk kapcsán is azt gondoljuk, hogy meg kell mutatnunk ügyfeleinknek azokat a lehetőségeket, amelyekkel a nyugdíjba vonulással kapcsolatos jövedelemváltozásra előtakarékoskodással fel lehet készülni. A személyes tanácsadások során ehhez olyan eszközöket használunk (pl. készítettünk egy nyugdíjkalkulátort), amelyek pontosan ki tudják számolni az ügyfeleknek a mai jövedelmi és jogszabályi viszonyoknak megfelelően, milyen öszegű megtakarításra van szükségük ahhoz, hogy nyugdíjba vonulást követően az életszínvonaluk tartható legyen. Fontos azt is hangsúlyozni, hogy ezt az összeget az ügyfelek majd járadék formájában és egy összegben is felvehetik, és előnyös az is, hogy az erről való döntést nem most kell meghozniuk, hanem ráérnek erre később is.
2011-ben milyen típusú termékek értékesítésében lehet a legsikeresebb a Groupama Garancia?
Az életbiztosítások körében prioritást élveznek az öngondoskodást segítő termékek. Nem szűkíteném le azonban a kérdéskört a nyugdíj-előtakarékosságra, hiszen más, kifejezetten innovatív öngondoskodási biztosítási szolgáltatással is megjelenünk a tavasz folyamán. A nem-életbiztosítási termékek közül a kkv-szektor az, ahol különböző testreszabott termékeket szeretnénk fejleszteni. A lakásbiztosítások is kiemelkedően fontosak változatlanul társaságunk számára, ugyanúgy, ahogy ügyfeleink számára is, akik - a többek között a közelmúlt természeti katasztrófáinak hatására - egyre inkább ráébrednek otthonuk biztosítási védelmének fontosságára.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ingyenes és könnyen elérhető: egyre többen használják a hulladékudvarokat
Aranykuka kampányt indított a MOHU.
-
Vállalkozásod van? Így csökkentheted az áramköltségeket akár harmadával, beruházás nélkül
Szalai Sándort, az E.ON szakértőjét kérdeztük az energiaszolgáltató új tarifacsomagjáról.


