Nagyon fontos szerepet tulajdonítunk az öngondoskodásnak, az új nyugdíjprogramunk kapcsán is azt gondoljuk, hogy meg kell mutatnunk ügyfeleinknek azokat a lehetőségeket, amelyekkel a nyugdíjba vonulással kapcsolatos jövedelemváltozásra előtakarékoskodással fel lehet készülni - mondta Csonka István, a Groupama Garancia vezérigazgató-helyettese.
Bankban és bankon kívül: mit tud eladni idén egy biztosító?Egy nagyobb biztosítótársaság, az OTP Garancia és egy kisebb, a Groupama fúziójával jött létre 2009-ben a Groupama Garancia Biztosító. Mennyiben más az új biztosító értékesítési stratégiája az OTP Garanciáéhoz képest?
Csonka István
A fúziót követően az volt az egyik legfontosabb eredményünk, hogy a termékszemléletű értékesítési technikát, illetve oktatást ügyfélszemléletűvé alakítottuk át. Ezáltal az ügyféligények kerültek fókuszba, melynek köszönhetően az igényfelmérés sokkal hangsúlyosabban jelenik meg a napi gyakorlatban, mint régebben. A hálózat szervezetében áttértünk a régiós működési modellre a korábbi megyei igazgatóságok helyett. Ezen túl a vezetői szintek és a vezetői létszámok átalakításával is hatékonyabbá tettük a hálózat irányítását az ügyfélkiszolgálás javítása érdekében.
A Groupama Garanciánál nagyon erős az OTP Bank fiókjainak szerepe az értékesítésben. Háttérbe szorultak-e ezek a fúzió illetve a válság hatására?
Egyáltalán nem. A fúziót követően stratégiai együttműködésünk alapján az OTP Bank továbbra is nagyon fontos partner, jelentősége továbbra is kiemelkedő. Emellett ugyanakkor változatlanul a saját ügynökhálózatunk szerepe a legjelentősebb. Természetesen rendkívül fontos harmadik csatornánk, az alkuszi is, emellett pedig célunk, hogy idén év végére megjelenjen a direkt értékesítés is, mely a telefonos és az online értékesítést is magába foglalja.
Az OTP fiókhálózatában az egyszeri díjas életbiztosítások értékesítése a legjelentősebb. Mennyire tekinthetők ezek a betétekkel versenyző termékeknek?
Biztosítási szolgáltatáscsomagjainkat úgy alakítjuk ki, hogy inkább támogassák egymást a bankbetétekkel. Rendszeresen fejlesztünk például olyan életbiztosítási termékeket, melyek a bank rövid lejáratú akciós bankbetétei mellé közép- és hosszú távú befektetést jelentenek az ügyfeleknek. Bár az elmúlt évek tapasztalatai alapján valóban létezik fordított irányú összefüggés a betétek és a biztosítások népszerűsége között, termékfejlesztésünk célja, hogy az ügyfeleknek ne választaniuk kelljen közöttük, hanem egymás kiegészítőjét lássák bennük.
A kgfb-piacon viszonylag hátul végzett a Groupama Garancia a tavalyi kampányban. Ennek mi volt az oka?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tavaly úgy döntött a társaság, hogy nem a díjakkal versenyezünk elsősorban ezen a piacon, hanem inkább szolgáltatásfókuszú termékeket kínálunk, az értékesítésben a szolgáltatások mennyiségére és minőségére helyezzük a hangsúlyt. Célunk az volt, hogy olyan szolgáltatást kínáljunk, mely más biztosítónál nem érhető el. A kampány tapasztalata ugyanakkor, hogy Magyarországon az ügyfelek a kötelezőt még mindig a díj alapján hasonlítják össze, ennek ellenére régi ügyfeleink lemorzsolódását mérsékelte új, innovatív szolgáltatásunk, a Garantált Asszisztencia bevezetése.
Évértékelő sajtótájékoztatójukon bejelentették: nyugdíjprogramot indítanak. Mit árulhat el ennek részleteiről?
Nagyon fontos szerepet tulajdonítunk az öngondoskodásnak, az új nyugdíjprogramunk kapcsán is azt gondoljuk, hogy meg kell mutatnunk ügyfeleinknek azokat a lehetőségeket, amelyekkel a nyugdíjba vonulással kapcsolatos jövedelemváltozásra előtakarékoskodással fel lehet készülni. A személyes tanácsadások során ehhez olyan eszközöket használunk (pl. készítettünk egy nyugdíjkalkulátort), amelyek pontosan ki tudják számolni az ügyfeleknek a mai jövedelmi és jogszabályi viszonyoknak megfelelően, milyen öszegű megtakarításra van szükségük ahhoz, hogy nyugdíjba vonulást követően az életszínvonaluk tartható legyen. Fontos azt is hangsúlyozni, hogy ezt az összeget az ügyfelek majd járadék formájában és egy összegben is felvehetik, és előnyös az is, hogy az erről való döntést nem most kell meghozniuk, hanem ráérnek erre később is.
2011-ben milyen típusú termékek értékesítésében lehet a legsikeresebb a Groupama Garancia?
Az életbiztosítások körében prioritást élveznek az öngondoskodást segítő termékek. Nem szűkíteném le azonban a kérdéskört a nyugdíj-előtakarékosságra, hiszen más, kifejezetten innovatív öngondoskodási biztosítási szolgáltatással is megjelenünk a tavasz folyamán. A nem-életbiztosítási termékek közül a kkv-szektor az, ahol különböző testreszabott termékeket szeretnénk fejleszteni. A lakásbiztosítások is kiemelkedően fontosak változatlanul társaságunk számára, ugyanúgy, ahogy ügyfeleink számára is, akik - a többek között a közelmúlt természeti katasztrófáinak hatására - egyre inkább ráébrednek otthonuk biztosítási védelmének fontosságára.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására