Januárban tovább csökkent a casco biztosítások átlagdíja a Netrisk.hu biztosítási portálon. A szerződéses évfordulón cascót váltók átlagosan kevesebb mint évi 70 ezer forintért kötötték újra szerződésüket, ami mintegy fele az öt-hat éve még 130 ezer forintos átlagos tarifának. Az idei áresés a tavalyi kötelező biztosítási szezonban felélénkült árverseny következménye.
Folytatódik a casco biztosítások átlagdíjának csökkenése a hazai piacon - derül ki a Netrisk.hu biztosítási portál legfrissebb adataiból. A cég adatai szerint januárban a szerződéses évfordulón cascót váltók átlagosan már kevesebb mint évi 70 ezer forintért kötötték újra szerződésüket, holott 2005-ben még 130 ezer, de még 2009-ben is 90 ezer forint fölött mozgott az átlagos éves díj. Mindez azt jelenti, hogy a casco átlagdíj hat év alatt hozzávetőlegesen a felére esett vissza.

A díjak további csökkenése - mutat rá Ertl Pál, a társaság vezérigazgatója - nagyrészt a kötelező biztosítási piacon tavaly novemberben felerősödött árharc "mellékterméke". Egyrészt a tavalyi kötelező gépjármű-felelősség biztosítási szezonban kevésbé jól szereplő biztosítók a casco-üzletágban próbálják javítani a mérleget, ennek megfelelően csökkentették a casco-ajánlatokban szereplő áraikat. Erre példa a Wabard és a Groupama Biztosító - utóbbi 15%-kal faragta le árait a most futó akciójában. De a kötelezőszezon nyertesei között is akadnak, akik éppen a kgfb-vel nyert új ügyfeleket célozzák olcsóbb - esetleg kifejezetten egy adott szegmensnek nyújtandó - casco ajánlataikkal, ahogy teszi ezt a K&H vagy az MKB Biztosító, hogy minél jobban ki tudják használni a kötelezőben szerzett piaci előnyüket.
A kötelező és a casco biztosítások együttkötésének terjedése jelentős szerepet játszik a évek óta tartó áresésben. Ha az autósok mindkét szerződést egy időben, egy helyen kötötték, a biztosítók 10-30%-os kedvezményeket nyújtottak már a múlt év végén is. A csökkenő újautó-eladások ellenére mára 804 685 autóst (PSZÁF, 2010.12.31. - szerk.) érintő cascót a korábbinál jóval egyszerűbb adminisztráció is vonzóbbá teszi: 2010-től ugyanis a díjak kalkulációjához a legtöbb biztosító esetében elegendőek ugyanazok az adatok, amelyek a kötelező biztosítás megkötéséhez is szükségesek.. Így a casco megkötése a korábbinál jóval egyszerűbben, automatikusan megoldható a kötelezővel együtt.

Mindezek mellett a casco-piacon is megjelentek a kifejezetten egy szűkebb ügyfélkört megcélzó, az alapárnál jóval olcsóbb ajánlatok. Ezek kedvezményezettjei többnyire a Budapesten és megyeszékhelyen élő, gyerekes autósok, akiknek valamilyen szélesebb körben elterjedt gépjármű van a birtokukban.
Az Allianz és az Uniqa emellett fokozott figyelmet fordít a fiatal használt autók piacára. Sok autótulajdonos a finanszírozás lejáratát követően megszűnteti casco biztosítását is, jelentős kockázatot vállalva ezzel. Hiszen egy 3-4 éves személygépkocsi átlagos töréskára is több százezer forint, amit így a családi költségvetésből kell finanszírozni. Ezt, illetve a lopás kockázatát fedezik a használt autókra kifejlesztett casco-biztosítások.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A cég számításai szerint még mindig van tere a további árcsökkenésnek, az autósok többsége ugyanis jóval kisebb figyelmet szentel a casco biztosítás árának, mint a kötelező-tarifáknak, illetve a most elérhető, korábbinál jóval alacsonyabb árak mellett is túl sok casco nélküli jármű fut még az utakon.
Emellett - a társaság biztosításközvetítő tapasztalatai szerint - sok finanszírozott jármű tulajdonos véli úgy, hogy a futamidő lejártáig egyáltalán nem módosíthat a vételkor megkötött casco-szerződésen, és fizeti tovább a ma már meglehetősen kedvezőtlennek számító tarifát, ahelyett, hogy egy ma már esetenként jóval olcsóbb cascoval cserélné fel azt.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







