A biztosítási szektor átlagánál magasabb megtérülés mellett 3,5 milliárd forint adózott eredménnyel zárta 2010-et a Groupama Garancia Biztosító az éves profitját 3,8 milliárd forinttal terhelő különadó ellenére. 2011-ben a társaság várakozásai szerint javulhat a háztartások megtakarítási helyzete, ennek köszönhetően a hazai életbiztosítási piac díjbevétele 5%-kal bővülhet, a nem-életbiztosítások területén azonban stagnálással számolnak. A harmadik legnagyobb hazai biztosító egy budapesti sajtótájékoztatón értékelte ma a rendkívül nehéznek bizonyult 2010-es évet.
A magyar biztosítási piac 2010-ben mutatott 1,6%-os díjbevétel-növekedése megfelel a biztosító várakozásainak, igaz, az életbiztosítások területén kisebb növekedésre, a nem-életbiztosításokban pedig kisebb visszaesésre számított a biztosító. Különösen a nem-életbiztosításokban szembesültek nagy kihívásokkal a piac szereplői, a társaság például a május-júniusi árvíz- és viharkárok 7,3 milliárdos kárkifizetést jelentettek. Emiatt és többek között a mezőgazdasági kárügyek következtében 2010 egészében 30%-kal magasabb kárkifizetést teljesített a biztosító, mint egy évvel korábban - ismertette a biztosító mai sajtótájékoztatóján Yann Ménétrier vezérigazgató.
A 2010-es év másik nagy terheként a társaság üzleti tervezését megnehezítő különadót említette a szakember, mely a társaság számára tavaly 3,756 milliárd forintos terhet jelentett. 2010-ben ugyanakkor a piaci átlagnál 3,3 százalékponttal nagyobb ütemben, 4,9%-kal tudta emelni díjbevételét a biztosító, ennek is köszönhetően a magyar számviteli szabályok szerint 3,5 milliárd forintos eredménnyel zárta a 2010-es évet, szemben az egy évvel korábbi 10,7 milliárd forinttal. A 2009-es, fúzióhoz kapcsolódó és a 2010-es különadóból származó egyszeri tételektől eltekintve a tavalyelőtti 7,6 milliárd forintról 6,5 milliárd forintra csökkent a biztosító adózott eredménye.
A 2010-es év az életbiztosítási üzletágban hozott nagyobb eredményeket a biztosító számára, a saját hálózatban elért teljesítményt pedig kiemelkedő sikerként értékeli a társaság. A biztosító egyszeri díjas termékei járultak hozzá leginkább az élet üzletág növekedéséhez, az erős piaci versennyel jellemezhető nem-élet üzletágban viszont a piachoz hasonlóan csökkent a biztosító díjbevétele. A lakásbiztosítások területén a szűkülő piacon szinten tartotta állományát a cég, a kkv-szektorban viszont dinamikus növekedést ért el a vagyon- és felelősségbiztosítások sikerének köszönhetően.
Csonka István, a biztosító értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese a hosszú távú öngondoskodás jelentőségét hangsúlyozta a sajtótájékoztatón. Ehhez kapcsolódóan 2011 tavaszán új nyugdíjprogrammal lép a piacra a társaság, melynek keretében kétezer fős üzletkötői hálózattal személyesen keresik fel az ügyfeleket, testre szabott megoldást kínálva nekik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Új termékeik között az idei évtől családi balesetbiztosítás, életszínvonal biztosítás (az OTP lakossági folyószámlájáházo) és új unit-linked életbiztosítások is megtalálhatók. A nem-életbiztosítások területén a tavaly megkezdett garantált szolgáltatásokat szeretnék kiterjeszteni (mindenfajta kárbejelentéshez szolgáltatási garanciát vállalnak), és bővítenék a kkv-k számára kialakított termékkörüket is. Mindezek értékesítéséhez az OTP mint stratégiai partner 400 fiókján túl 156 saját fiók és több mint 2000 üzletkötő áll a biztosító rendelkezésére.
Március 22-én kerül megrendezésre a Portfolio.hu Biztosítási Konferenciája, melynek Csonka István, a Groupama Garancia értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese is meghívott előadója. Regisztráljon Ön is az eseményre!
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Durván kibillent a Balaton, elöntötte a víz Badacsonyt
- Rendőrségi rekord: csaknem 24 ezer gyorshajtó egy hét alatt
- Megállíthatatlan a pusztulás a Balatonon – videó
- A melegedés előtt még kapunk egy kis esőt - időjárás-jelentés
- Májusban újabb területen lesz fizetős a parkolás a fővárosban – itt vannak a részletek
- Lecsaptak a rendőrök Budapestre – nem volt menekvés