Egy háború kitörése esetén olyan országokat kellene keresnünk, amelyek biztonságosak, stabilak és rendelkeznek a szükséges infrastruktúrával. Te merre menekülnél?

Közlekedési szokások, társadalmi különbségek és generációs töréspontok: jelentős átalakuláson ment keresztül az autóhasználat és a gépjármű-birtoklás az elmúlt évtizedekben, és várhatóan folytatódni fog ez a trend a jövőben is. A NAPICSÁRT friss epizódjában aktuális statisztikák alapján mutatjuk, mi a helyzet a világon, Európában és Magyarországon. A statisztikák magukért beszélnek, és felvetik a kérdést: mi vár azokra az országokra, ahol a gazdaság motorját leginkább az autóipar hajtja.
Miközben sokak számára az autó továbbra is státuszszimbólum és alapvető közlekedési eszközt jelent, mások számára egyre inkább anyagi és környezeti teher. De mit mutatnak a számok? Az Európai Unióban ezer főre átlagosan 560 személyautó jut, ám amíg Olaszországban, Luxemburgban vagy Cipruson szinte mindenkinek van autója, addig például Albániában vagy Koszovóban három ember osztozik egyetlen járművön.
Magyarország a középmezőny alján áll, ezer főre vetítve mintegy 420 autóval. A számok mögött azonban komoly különbségek húzódnak: hazánkban a járművek több mint fele 15 évnél is idősebb, ami jól mutatja, hogy a fenntartás költségei és az elérhető alternatívák gyakori hiánya miatt sokan kénytelenek a komolyan öregedő autóparkra hagyatkozni.
A NAPICSÁRT friss adásában bemutatott, globális trendek ugyanakkor kettős folyamatot jeleznek: miközben Európában várhatóan csökkenni fog az autóhasználat aránya a jövőben, Ázsiában és Afrikában jelentős növekedés jöhet. És ez nem minden, rengeteg egyéb tényező figyelhető még meg, amelyek mind azt jelzik, hogy átalakulóban van a teljes szektor.
Tovább bonyolítja az autóipar helyzetét például az is, hogy a fiatalabb generációk, illetve a városokba tömörülő lakosság is egyre inkább keresik az alternatívákat: a közösségi közlekedés körükben már alapvetés. Mindezek fényében elgondolkodtató, mi vár azokra az országokra, ahol a gazdaság motorját leginkább az autóipar hajtja.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Keresd a NAPICSÁRT adásait a Pénzcentrum YouTube-csatornáján
Ha érdekel, miről mesélnek a számok, iratkozzatok fel a Pénzcentrum YouTube csatornájára. A NAPICSÁRT hetente többször - hétfőn, szerdán és pénteken - friss adatokkal, érdekes témákkal, és olyan nézőpontokkal jön, amik segítenek jobban átlátni, hogyan változik a világ körülöttünk, és benne mi magunk is.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


