A karácsonyi ünnepek időjárása változékony lesz Magyarországon: a jelenlegi hideg, ködös idő megszűnik, helyette mérsékelten hűvös, csapadékos napok várhatók.
Döbbenetes statisztika a magyar autósokról: csomóan nem csinálják ezt meg, pedig életet menthet
A hazai autósok több mint kétharmada cseréli le minden évben télire a nyári gumit a hideg idő beköszöntével, ugyanakkor nagyjából csak egynegyedük viszi el szervizbe járművét, hogy átnézesse, alkalmas-e a téli közlekedésre – derül ki egy új kutatásból.
A téli időszak kihívásokat tartogat a sofőrök és a járművek számára egyaránt, így érdemes előre gondoskodni arról, hogy a vezetői képességek és az autó műszaki állapota kapcsán egyaránt készen álljunk a hideg idő érkezésére. A Chery Group legújabb kutatásában azt vizsgálta, hogy a magyar autósok hogyan készülnek a télre.
A felmérés során megkérdezett több mint 800 járműtulajdonos többsége nem igazán viszi túlzásba az autója műszaki felkészítését. A válaszadók 37 százaléka saját maga ellenőriz mindent, esetleg családi vagy baráti segítséget kér ehhez.
További 26 százalék számára a járműve felkészítése a hideg érkezésére kimerül a fagyálló ellenőrzésében és a szélvédőmosó télire történő lecserélésében. Ugyanilyen arányban vannak azonban azok, akik komolyabban veszik a tél közeledését és szervizbe viszik autójukat, hogy műszakilag is megfeleljen a megváltozott körülményeknek. Az ugyanakkor mindenképpen biztató, hogy a megkérdezett autósok kevesebb mint egytizede jelezte azt, hogy egyáltalán nem készül a hidegebb időszakra, mivel úgy véli, hogy ráér akkor reagálni, ha valami miatt mindenképpen szükséges.
A téli útviszonyokra ritkán készülünk, a rutinjukban bíznak sokan
Az autó felkészítése mellett a sofőröknek is érdemes legalább átgondolniuk, hogy télen milyen helyzetekre lehet számítani az utakon és azokat hogyan kell lereagálni. A Chery Group kutatása alapján többségben vannak azok, akik tudatosan készülnek a hideg érkezésére. A válaszadók 26 százaléka tájékozódik autószerelőnél, szakembernél, és ugyanilyen arányban vannak azok, akik családtagoktól, a párjuktól, esetleg barátoktól kérnek tanácsokat a téli vezetéssel kapcsolatban.
A megkérdezettek valamivel több mint tizede az interneten tájékozódik szakmai cikkekből, videókból. A felmérésben résztvevők kicsit több mint harmada jelezte, hogy annyira rutinos sofőrnek tartja magát, hogy nincs szüksége arra, hogy külön készüljön a téli autózásra. Meglepő módon, ha rendkívül kevesen is – a válaszadók mindössze 3 százaléka –, de
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
voltak olyanok is, akik a felkínált válaszlehetőségek közül azt jelölték meg, hogy télre leteszik az autót és csak tavasszal kezdik újra használni.
Kulcskérdés a gumiabroncs, amire figyelünk is
A járművek műszaki felkészítése kapcsán talán az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen abronccsal futnak neki az autósok a télnek. A kutatás során a megkérdezettek 68 százaléka jelezte azt, hogy minden évben nyáriról téli gumira vált a hideg érkezésével. A válaszadók kicsit több mint ötöde használ négyévszakos gumit, valamivel kevesebb mint tizede pedig egész évben téli gumival jár.
Minimális azok aránya, akik a nyári gumit hagyják fent egész évben, az összes megkérdezett 3 százaléka válaszolta ezt. Az ő esetükben a relatív többség (45 százalék) azért dönt így, mert anyagilag nem engedheti meg magának a váltást, vagy nem tudja hol tárolni a lecserélt abroncsokat. A megkérdezettek negyede jelezte azt, hogy annyira jól vezet, hogy számára a téli útviszonyok nyári gumival sem okoznak problémát. A nyári-téli gumiváltást kihagyók között ugyanilyen arányban vannak azok, akik azért nem cserélnek, mert amióta ennyire enyhék a telek, nem foglalkoznak ezzel a dologgal.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








