Az Európai Unió tagállamai szerdán egyeztek meg arról, hogy 2027 végéig fokozatosan kivezetik az orosz gáz importját.
Egyre durvul Kína és az EU autóháborúja: trükközés miatt óriási bírságot kapott az egyik ismert gyártó
Az olasz versenyhatóság 6,4 millió dolláros (több mint 2,3 milliárd forint) bírságot rótt ki a DR Automobiles vállalatra, amiért az állítólagosan Olaszországban gyártott járműveiket valójában nagyrészt Kínából származó alkatrészek felhasználásával állították elő, megtévesztve ezzel a fogyasztókat.
Az olasz versenyhatóság 6,4 millió dolláros, azaz kb. 2,3 milliárd forintos bírságot rótt ki a DR Automobiles autógyártóra. A vád szerint a cég megtévesztően jelölte meg Kínában gyártott járműveit olasz gyártmányként. A dél-olaszországi vállalat, amely olcsóautókat állít elő, kínai partnerektől származó alkatrészekből szereli össze termékeit. A hatóságok szerint a DR és EVO márkájú járműveket tévesen árulták olasz gyártmányként, csupán kisebb összeszerelési és befejező munkálatok történtek Olaszországban - írta a BBC.
A DR Automobiles bejelentette, hogy fellebbezni fog a döntés ellen, állítva, hogy sosem hirdették járműveiket teljes egészében Olaszországban készültnek. Az eset egy olyan időszakban történt, amikor a cég jelentős növekedést ért el az olasz piacon.
Az intézkedés az EU és Olaszország szigorúbb fellépését tükrözi az unión kívülről érkező autókkal szemben. Példaként említhető, hogy Livorno kikötőjében lefoglaltak több tucat marokkói gyártmányú Fiat Topolinót olasz zászlójelzés miatt. A Stellantis, a Fiat anyavállalata eltávolította a megjelölést járműveiről az előírásoknak megfelelően. Az EU fenyegetése arról szól, hogy akár 38%-os importadót vet ki a kínai elektromos járművekre, ami a jelenlegi 10%-os adókulcs felett lenne. Ez arra szolgál, hogy védelmezzék a régió autóiparát.
Kína protekcionizmust emleget az EU lépéseivel szemben és azt állítja, hogy ezek sértik a nemzetközi kereskedelmi szabványokat. Mindez egy olyan globális kontextusban zajlik, amelyben az USA is jelentős vámemelést hajtott végre a kínai elektromos autókra vonatkozóan.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








