A Pénzcentrum 2025-ös autótesztjei a belépőszintű kisautóktól az elektromos és hibrid SUV-okig átfogó képet adtak arról, mit tudnak valójában az új modellek a mindennapokban.
Kína és Európa tárgyalásokat folytatnak az elektromos járművekre kivetendő vámok megemelését illetően. Az intézkedések célja a kereskedelmi konfliktusok enyhítése és az egymás piacaira való belépés elősegítése, mindeközben mindkét fél saját gazdasági érdekeit próbálja érvényesíteni - jelentette a Reuters.
Tárgyalások kezdődnek Peking és Brüsszel között, melyek célja az elektromos járművekre (EV) kivetett vámok kérdésének rendezése. Az Európai Bizottság a kínai EV-kre vonatkozó vámok megemelését tervezi, ami jelentős költségnövekedést okozhat a kínai gyártóknak. Az ideiglenes vámok bejelentése június 5-ig várható, több milliárd dolláros többletköltséget róva rájuk.
Szükségük van egymásra
Mindkét fél számára fontos a megállapodás elérése: a kínai EV-iparnak szüksége van az európai piacra a hazai profitcsökkenésük ellensúlyozására, míg a német autógyártók kedvezőbb költségstruktúrát és piaci hozzáférést szereznének Kínában. Jelenleg minden további 10%-os EU-vám mintegy 1 milliárd dollár többletköltséget jelent a kínai exportőrök számára. Az EU korábban más termékekre 9% és 26% közötti extra vámokat vetett ki, az elemzők szerint az EV-vámok is hasonló mértékűek lehetnek.
A vámot július elejétől tervezik bevezetni, azonban visszamenőleges hatállyal az azt megelőző három hónapra is érvényesítenék.
Kína válaszul kidolgozott egy alternatív stratégiát, ami magában foglalja az ideiglenes uniós vámok megtagadását, feltéve, ha az uniós tagországok elegendően nagy része ellenzi azokat. Peking fontolgatja továbbá a nagymotoros gépkocsik behozatali vámjának 25%-ra emelését, valamint az EU autóimportjaira vonatkozó vámok 15%-ról 10%-ra való csökkentését.
Az EU figyelmeztette a kínai gyártókat
Az Európai Bizottság figyelmeztette a BYD-t, a SAIC-ot és a Geely-t, hogy nem adtak elegendő információt egy, a támogatásokkal kapcsolatos vizsgálathoz, ami magasabb vámok bevezetését eredményezheti rájuk nézve. A Kínai Kereskedelmi Kamara szerint a vizsgálat hibás volt és olyan információkat kért, amelyeket a gyártóknak nem állt módjukban biztosítani.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az elemzők szerint mindkét fél érdekelt a megegyezésben. Az Egyesült Államok már négyszeresére emelte a kínai EV-kre vonatkozó vámokat, ami nagy nyomást helyezett a Tesla-ra is. Az európai autógyártók új partnerségeket kötöttek a kínai cégekkel az EV-piacon való versenyképességük fenntartása érdekében.
Európán belül fektetnek be a kínai autógyárak
A BYD Magyarországon épít EV-gyárakat, azonban más kínai vállalatok is befektetnek Európán belül. Olaf Scholz német kancellár arra szólította fel Európát, hogy gyakoroljanak nyomást Kínára az importvámok csökkentése érdekében ahelyett, hogy kereskedelmi vitát indítanának. A Stellantis és a Leapmotor közös vállalkozása nagyszerű példa arra, hogyan válhatnak a már meglévő autógyárak részesévé a kínai offenzívának ahelyett, hogy csak az ellenük való védekezéssel foglalkoznának.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








