Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
Tragédia történt a múlt héten Kecskemétnél: egy terhes kismama szenvedett autóbalesetet, amelynek következtében elhunyt, és a gyermekét sem sikerült megmenteni. Mint kiderült, a kismama nem kötötte be magát, a háta mögött volt becsatolva az öv, vélhetően féltette babaáját annak szorításától. Ez a félelem viszonylag általánosnak mondható, már a Német Autóklub is foglalkozott a kérdéssel.
Tragikus baleset történt a múlt héten Kecskemét határában: egy várandós nő hajtott árokba kocsijával, és az életét vesztette. A mentők a helyszínen elvégezték a császármetszést, akkor úgy tűnt, hogy gyermekét sikerül megmenteni, de később az újszülött a kórházban meghalt. Az RTL Híradó információi szerint a terhessége utolsó harmadában járó kismama nem volt bekötve, maga mögött csatolta át a biztonsági övet a kocsiban.
A probléma nem újkeletű, sok terhes nő fél attól, mennyire lehet káros a babára nézve a biztonsági öv becsatolása. Ugyanakkor már létezik olyan megoldás, amellyel nem az anya hasán feszül a 3 pontos biztonsági öv, hanem például a lába között van kétoldalról rögzítve az ülésben, de arról megoszlanak a vélemények, hogy ezek mennyivel jobbak a hagyományos biztonsági övnél.
A termékeket nemrégiben a Német Autóklub (ADAC) is tesztelte. Konkrétan ütközési tesztet végeztek a különféle megoldásokon, és kiderült, hogy a kiegészítő rögzítőrendszerek nem csökkentik , hanem növelik a babára leselkedő veszély. Ráadásul a vizsgált öv-adapterek egyike sem bírta el a rá ható erőket, illetve nem volt képes a kétpontos övet egy ütközés közben alacsonyabb helyzetben tartani. Sőt, ezek a kismama-övek egyenesen rontják például a medence tartását, így a hason és a medencén mért terhelések akár 30 százalékkal is nőhetnek a referenciatesztekben a hagyományos hárompontos övvel becsatolt próbabábukhoz képest.
A kismama-övek másik hátránya, hogy akár 30 centiméterrel több hevederre van szükség a becsatolásukkor. Így a biztonsági öv kevésbé feszül a testen vagy a csípőn. Ez növeli a kormánykerékkel való ütközés kockázatát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Összességében a tesztek szerint az autók gyári biztonsági övei jól védi a várandós anyát és a születendő gyermeket is baleset esetén. Az ADAC kutatásai szerint a terhes nők nincsenek nagyobb kockázatnak kitéve vezetés közben, mint a többi járművezető.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








