15 °C Budapest
freshly made sign for parking spots for electric cars

Ezek a legolcsóbb elektromos autók a magyar piacon: 12 remek modell 12 millió alatt

2021. április 4. 07:01

Egyre népszerűbbek az elektromos autók Magyarországon: az utóbbi egy évben valósággal kilőtt a kiadott zöld rendszámok száma. Kiderült, hogy 2020-ban vidéken több villanyautót vásároltak, mint a fővárosban. A Pénzcentrum most összeszedte a legolcsóbb modelleket, amelyeket Magyarországon meg lehet vásárolni.

Az elektromos autók egyre népszerűbbek Magyarországon: a Belügyminisztérium legfrissebb adatai szerint február 29-én 28 824 darab zöld rendszámot adtak ki hazánkban. Egyetlen év alatt több mint 10 ezerrel ugrott meg ez a szám, és ha ez így megy tovább, akkor nyárra már akár 30 ezer, zöld rendszámmal ellátott gépkocsi róhatja az utakat.

A majdnem 29 ezer zöld rendszámból 13 368 darab volt tisztán elektromos meghajtású járművön.

Tehát egyetlen bő év alatt nagyjából megduplázódott az elektromos autók száma Magyarországon.

További 9 264 zöld rendszámot növelt hatótávú elektromos autókra adtak ki: ezekben egy kisebb motor van, ami nem az autót hajtja, hanem egyfajta generátorként tölti az akkut. Emellett forgalomban volt még 6 192 úgynevezett plug-in hibrid gépkocsi.

A területi összehasonlítást nézve pedig elmondható, hogy a vidék valósággal berobbant 2020-ban, illetve az idei első két hónapban: mialatt tavaly januárban csak párszáz zöld rendszámmal volt több Budapesten kívül, mint a fővárosban, mostanra ez a különbség már háromezresre duzzadt a vidék javára.

Mialatt a vizsgált időszakban Budapesten nagyjából 4500 zöld rendszámot adtak ki a kormányhivatalok, addig vidéken majdnem 7 ezret. Az emelkedésben szerepet játszhatott az állami támogatás is, amelynek előző kiírása gyakorlatilag másfél nap alatt elfogyott. Ennek keretein belül a 11 millió forint alatti autókra 2,5 milliós támogatást adott az állam. A szakma, illetve a villanyautós közösség is várja már a következő kört, ám erről hivatalos bejelentés mindeddig nem érkezett.

Az állami támogatás mellett számos más előnye is van az elektromos autóknak: az üzemanyagköltségek még akkor is kedvezőek, ha fizetős töltőoszlopon "tankolunk", emellett zöld rendszámmal nincs parkolási díj (a plug-in hibridektől elvennék ezt a jogot, de erről még nincs döntés), és az elektromos autók után sem adót, sem átírási díjat nem kell fizetni.

Autót vennél, de nincs rá elég pénzed? Keress olcsó finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorával!

Alább összeszedtük a legolcsóbb elektromos autókat, amelyeket jelenleg Magyarországon lehet kapni. A megjelölt árak a hivatalos, legolcsóbb listaárak, nem vettük bele az állami támogatást (hiszen azt jelenleg nem lehet igényelni), illetve az egyes kereskedők, importőrök akcióit sem. Íme a legolcsóbb elektromos autók a magyar piacon!

Nissan Leaf - 11 790 000 forint

A Nissan Leaf talán az egyik legismertebb elektromos modell a piacon, a Pénzcentrum is letesztelte. Az első generációt 2010-ben dobták piacra, a modellváltás pedig 2017-ben jött el. A legolcsóbb listaára ennek az autónak 11,8 millió forint, ennyiért Visia felszereltséggel kaphatjuk meg, 40 kWh-s akksival, amivel akár 270 kilométert is megtehetünk. A nagyobb akksis változat Leaf e+ néven fut, ez 22 kWh-val több áramot tud tárolni, így pedig akár 380 kilométert is elmegy egy töltéssel. Ennek meg is kérik az árát, a legolcsóbb változatért 14 590 000 forintot kérnek listaáron.

Opel Corsa-e - 11 630 000 forint

Tavaly mutatták be az Opel Corsa elektromos verzióját. Mivel a gyártó a PSA-konszern égisze alá került ez a model ugyanazokra az alapokra épült, mint  Peugeot e-208. Az 50 kWh-s akksival akár 300-330 kilométert is képes megtenni. Az alap, Edition felszereltségű modell kicsivel több mint 11,6 millió forintba kerül.

Peugeot e-208 - 11 500 000 forint

A tavalyi Év Autója díj győztes modelljének elektromos változata egy igazi városi kisautó, amely vad formáival ragadja meg a tekinteteket. A maximális hatótávolsága 340 kilométer körül van. Ez az autó is járt nálunk teszten, amit itt tudsz elolvasni! A legdrágább eletromos 208-asért 13 710 000 forintot kérnek, ebben a GT Pack felszereltség van benne.

Renault ZOE - 11 099 000 forint

A Renault ZOE az egyik legnépszerűbb elektromos autó Magyarországon, a franciák már 2012-ben bemutatták a legelső modellt, azóta pedig rengeteget fejlődött a technológia. A mostani modell az 52 kWh-s akksijával akár 395 kilométert is képes megtenni a legideálisabb körülmények között. A legolcsóbb változat 11,1 millió forintba kerül.

Hyundai Ioniq Electric - 10 999 000 forint

Már ötödik éve forgalmazzák a Hyundai elektromos modelljét (amiből plug-in hibrid és öntöltős hibrid is kapható), a teljesen elektromos Ioniq az egyik legpraktikusabb autónak számít a mostani piacon - ezt tesztünkön is bizonyította. A 38,3 kWh-s akkupakkal 300-310 kilométert tud megtenni, a legolcsóbb verzió pedig ezer forint híján 11 millióba kerül.

Honda e - 10 999 000 forint

Egészen különleges autót dobott a piacra a Honda, az egyszerűen csak e-nek elkeresztelt modell valami újat mutat a versenytársakhoz képest: elég csak a teljes hosszában kijelzőkből álló műszerfalra, vagy a kamerával helyettesített tükrökre. Az autót még viszonylag magas vételára ellenére is nagyon szerettük. A 35,5 kWh-s akksiból nagyjából 210-220 kilométer lehet kisajtolni ideális körülmények között.

KIA E-Niro - 10 899 000 forint

A Hyundaihoz hasonlóan a KIA is úgy döntött, hogy minden létező meghajtással piacra dobja az elektromos modelljét. Az E-Niro kétféle akksival kapható, a Pénzcentrum a kisebbikkel szereltet tesztelte, ami 39,2 kWh-s, és kb. 290 kilométer a maximum, amit ki lehet belőle hozni. A legolcsóbb E-Niro 10,9 millió forintba kerül, a 64 kWh-s akkupakkos verzióért legkevesebb 13,3 millió forintot kell fizetni, cserébe ez a verzió elmegy akár 450 kilométert is.

 Mini Cooper SE - 10 589 000 forint

A BMW-hez tartozó gyártó elektromos modellje 10,6 millió forinttól kapható Magyarországon. Cserébe a hagyományos Mini formát kapjuk ötvözve a legmodernebb technikával. A Cooper SE-hez egy 32,6 kWh-s akkut adnak, amivel kb. 230 kilométert tud megtenni. A legjobban felszerelt XL-csomagért 13,25 millió forintot kell fizetni.

Mazda MX-30 - 10 390 900 forint

A Mazda tavaly mutatta be első teljesen elektromos modelljét, az MX-30-ast, amely formavilágban illeszkedig a japán gyártó többi modelljéhez. Ellenben az elektromos crossover tényleg csak városi használatra való, hiszen csak egy 35,5 kWh-s akksit szereltek bele, amivel nagyjából 200 kilométert tud megtenni. Az első elektromos Mazdát 10,4 millió forintért már meg lehet rendelni bármilyen kedvezmény nélkül.

Fiat 500e - 7 990 000 forint

Íme az első modell, ami már 10 millió forint alatt kapható: a Fiat 500-as elektromos verziója 10 ezer forint híján 8 millió forintba kerül, ezért a pénzért egy 23,8 kWh-s akkupakkot kapunk a klasszikus olasz kisautóba, amivel 200 kilométer körüli hatótávolságot kapunk. Ha valakinek ez nem elég, akkor 2 millióval többért már a 42 kWh-s akksival felszerelt verziót is meg lehet vásárolni.

Smart EQ forfour - 7 440 930 forint / Smart EQ fortwo 7 250 430 forint

A Smart is felült a villanyautó-vonatra, elektromos modelljeikkel találkozhatunk a budapesti autómegosztó szolgáltatók flottájában is, nem véletlenül. Hiszen ezekeket pont azoknak találták ki, akik viszonylag kis távokat mozognak a városban, a hatótávolságuk 150-160 kilométer körül van, az akksi pedig 17,6 kWh kapacitású. Jó ideig ezek voltak a legolcsóbb villanyautók Magyarországon, a belépő modellek a 2,5 milliós állami támogatással már 5 millió forint körüli összegért is megvásárolhatóak voltak.

Dacia Spring - 6 499 000 forint

Indokolt a múltidő a Smart esetében, mert bár még Magyarországon nem mutatták be, de már felvettek előrendeléseket a Dacia Springre, amely valóban filléresre sikerült. Az olcsóbbik, Comfort felszereltséggel 6 499 000 forintért vásárolható meg, a Comfort Plus változat 6 899 000 forintba kerül állmi támogatás nélkül. Így pedig, ha a 100 előrendelő közül valaki megcsípte még a támogatást is, akkor 4 millió forintért az övé lehet a román márka újdonsága. A 27,4 kWh-s akkumulátorral akár 230 kilométert is képes megtenni.

A VW-t se felejtsd el!

Ezek mellett érdemes megnézni még a Volkswagen ID.3-ast is, amelynek legolcsóbb verziója épp április elején debüzált itthon! A legolcsóbb, Pure Performance City nevű felszereltésgi csomaggal érkező villanyautó 11 479 530 forinttól kapható a Volkswagennél. Ennyi pénzért a 150 lóerős motorral és 45 kWh-s akkuval szerelt változatot lehet megvenni, aminek a WLTP szerinti hatótávja 350 kilométer.

Emellett, ugyan rendelni már nem lehet, de egy-egy Volkswagen e-up!-ot ki lehet fogni készletről: a hazai márkaképviselet weboldalán jelenleg több mint 60 darab készletes autót találni. A városi kisautó ismerős lehet a fővárosi autómegosztók flottájából is, ha takarékosan vezetünk, akár 290-300 kilométert is ki lehet hozni a nettó 32,3 kWh kapacitású akkuból. A legolcsóbb, készletről kapható e-up! 8 836 660 forintba kerül.

0 forinttal belevághatsz!

Új autó vásárlásánál különféle finanszírozási ajánlatok közül választhatunk szóba kerülhet például a lízing is, ám 4 millió forint egy akkora összeg, amely esetében érdemes lehet akár egy autóhitelben is gondolkodni. Ennek előnye, hogy semmilyen önerő nem kell hozzá, egyszerűen meg kell felelnünk a hitelképesség feltételeinek. A Pénzcentrum kalkulátorában most megnéztük, milyen feltételekkel adnak a bankok 4 millió forintot 5 éves futamidőre.

Kiderült, hogy jelenleg a legalacsonyabb törlesztőt a CIB Banknál kell fizetni, havi 80 872 forintot, a THM pedig 8,17%. De a Raiffeisen Bank ajánlata sem sokkal marad el ettől, ott a THM 8,71%, a havi törlesztőrészlet pedig 81 010 forint. Az UniCreditnél 5 éves futamidő mellett 9,08%-os THM-re kaphatjuk meg az összeget, havonta 82 490 forintos törlesztőrészlet mellett. Érdemes még megnézni a Cetelem, az Erste Bank és az MKB Bank ajánlatait is.

Címlapkép: Getty Images
Jogi nyilatkozat: A cikkben található kalkulációk adatai tájékoztató jellegűek, szerződéses ajánlatnak nem minősülnek! Az egyes konstrukciókat az adott paraméterek (termék jellege, összeg, futamidő) alapján, kalkulátorunk számításai szerinti legkedvezőbb aktuális ajánlatok figyelembe vételével választottuk ki. Az említett pénzügyi szolgáltatóktól a Net Média Zrt., mint a Pénzcentrum.hu üzemeltetője nem részesül a megjelenésükre tekintettel közvetlen díjazásban. További részletekért kattints ide!
NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 23. péntek
Béla
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?