A kormány rendeletmódosítási tervezete szerint 2026 januárjától emelkedik a műszaki vizsgák során fizetendő környezetvédelmi hozzájárulás díja.
A gumiabroncsok címkéinek ezentúl energiafelhasználási és tapadási adatokat is tartalmaznia kell - közölte ma délután azEurópai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája.
Az autó- és teherautó-gumikra vonatkozó új címkézési szabályok célja, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek az üzemanyagot megtakarító, biztonságosabb és kevesebb zajt okozó abroncsok mellett.
- A címkéken 2021-től kötelező lesz feltüntetni az üzemanyaghatékonyságot, a nedvestapadást, és a külső gördülési zajszintet
- A becslések szerint a szabályozás 10 millió tonnával csökkenti a széndioxid-kibocsátást
- A gyártók 9 milliárd eurós forgalomnövekedéssel számolhatnak
A tagállami szakminisztereket tömörítő Tanáccsal már leegyeztetett, szerdán elfogadott új szabályozásnak köszönöhetően a gumiabroncsok címkéin ezentúl fel kell tüntetni az abroncs üzemanyag-hatékonyságát, nedvestapadási indexét, és külső gördülési zajszintjét.
A címkéknek a későbbiekben a kilométerben kifejezett maximális élettartamra, a kopásra, az újrafutózott abroncsra és a havon és jégen mért tapadásra vonatkozó adatokat is tartalmazniuk kell. A kilométerben kifejezett élettartammal és a kopásállással kapcsolatos információ feltüntetése akkor válik majd kötelezővé, ha megjelennek a megfelelő tesztelési módszerek. A környezetre káros mikroműanyagok jelentős része a gumiabroncsok kopásából származik.
Az új címkeszabályok a nehézgépjárművek ún. C3 abroncsaira is vonatkoznak, amelyek eddig nem tartoztak az Unió címkézési szabályainak hatálya alá. A címkéket a fogyasztók számára jól láthatóan kell elhelyezni mindenhol, ahol gumiabroncsokat árulnak, így az online boltokban is. A címkéken egyszerűen olvasható QR-kódokat is fel kell tüntetni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- nyilatkozta Henna Virkkunen. A finn képviselő hozzátette: "A természetbe jutó mikroműanyagok nagy része a gumiabroncsokból származik. A probléma kezelése érdekében a rendelet a gumik életkorára és kopására is kiterjed, ezeket a paramétereket attól kezdve kell majd feltüntetni a címkén, hogy a megfelelő tesztelési módszer elérhetővé válik."
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








