A vastag télikabát viselése autózás közben komoly biztonsági kockázatot jelenthet, különösen a gyermekek számára.
Hétfőtől fokozottan ellenőrzik a gyereküléseket forgalmazó cégeket, hogy a szabványoknak megfelelő biztonsági eszközöket árulnak-e, illetve az autósokat is, hogy használják-e a gyermekbiztonsági rendszereket - erről a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és az Országos Rendőr-főkapitányság munkatársai számoltak be hétfői sajtótájékoztatójukon.
Győri Gyula, az NKH elnöke elmondta: az akció meghirdetésének az apropója az volt, hogy egyre több kutatás igazolja, hogy a gyerekek - akik passzív résztvevői a baleseteknek - többször sérülnek meg vagy vesztik életüket közlekedési balesetben, mint betegségben, illetve más szituációkban. Hozzátette: ez is indokolja, hogy a gyermekek biztonságával többet kell foglalkozni.
Hangsúlyozta: a jogszabályalkotók igyekeznek a legoptimálisabb körülményeket megteremteni, de a szabályokat be is kell tartani. Hozzátette: a hatóság ugyanakkor a gyermekeket célzó intézkedésekkel - például kisfilmekkel, rajzfilmekkel - azt is szeretné elérni, hogy a gyerekek maguk is figyelmeztessék a felnőtteket a szabályos közlekedésre.
Győri Gyula leszögezte: az NKH elkötelezett abban, hogy minél kevesebb gyerek legyen a közlekedés bármilyen szintű áldozata. Úgy fogalmazott: "az ő biztonságuk a mi jövőnk".
Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság főosztályvezetője a héten kezdődött "biztonság hete" elnevezésű akció kapcsán ismertette: 1990-ben 107 gyerek halt meg Magyarországon közlekedési balesetben, közülük 47-en gépkocsiban utaztak. Tavaly 8 gyerek vesztette életét közlekedési balesetben és közülük ketten ültek személyautóban.
A rendőr ezredes hangsúlyozta: minden évben vizsgálják a passzív biztonsági rendszerek meglétét, a mostani akcióban is ellenőrzik a gyermekülések mellett a biztonsági övek viselését, illetve a motorosok esetében a bukósisak használatát.
Tavalyi felmérésekre hivatkozva Óberling József elmondta: a biztonsági övet az első és hátsó üléseken összesen a közlekedők 86 százaléka köti be, Franciaországban ez az arány 98 százalékos. A gyermekbiztonsági rendszereket a közlekedők 83 százaléka használja, a bukósisakot pedig az érintettek 95 százaléka. Hozzátette: Svájcban, illetve Írországban ez utóbbi arány 100 százalékos.
Érsek István, az NKH Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal vezetője arról beszélt, hogy az ellenőrzések során a hatóság munkatársai a biztonsági rendszerek - például a légzsákok, a biztonsági öv - műszaki állapotát nézik, a kereskedőhelyiségekben pedig azt ellenőrzik, hogy az áru megfelel-e a szabványoknak. Azt mondta: az akció a megelőzést is szolgálja, ezért egy tájékoztató kiadvánnyal is felhívják a figyelmet arra, hogy milyen gyermekbiztonsági rendszerek ajánlottak.
Az ellenőrzések időzítésével összefüggésben ismertette: nyáron van a legtöbb olyan baleset, amelyben gyermekek sérülnek meg, ezért is időzítették mostanra az akciót, hogy még a nyári utaztatásokat megelőzően felhívják a figyelmet a megfelelő gyerekülések használatára.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tolna Sándor, a Pest Megyei Közlekedési Felügyelőség igazgatója a hétfőn kezdődött ellenőrzések első tapasztalatairól beszélt: munkatársai az M3-as autópályán, Gödöllő térségében vizsgálják az autósokat, továbbá egy babaáruházban ellenőriztek. Eddig kirívó szabálysértést nem tapasztaltak - tette hozzá.
Tolna Sándor arra hívta fel a figyelmet, hogy a technikai fejlődés révén változtak a biztonsági szabványok, ezért azt kérte, hogy lehetőség szerint új gyermekülést vásároljanak az autósok.
Újságírói kérdésére Óberling József ismertette: a szabálysértési törvény fix összegű bírságról rendelkezik azokkal szemben, akik gyerekülés nélkül szállítják a gyereküket. Ha az autós a helyszínen elfogadja és nem vitatja a helyszíni bírságot, akkor 15 ezer forintra büntetik. Ha azonban vitatja a rendőr állítását, akkor szabálysértési eljárás indul ellene, amely alapján a vele szemben kiszabható bírság a helyszíni bírság duplája, 30 ezer forint lehet.
Érsek István ugyancsak újságírói kérdésre kifejtette: ha nem szabványnak megfelelő gyerekülést találnak egy kereskedőnél, akkor megtilthatják a termék forgalomba helyezését.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








