Donald Trump elnök által ígért kékgalléros munkahelyek bővülése helyett a fizikai munkát igénylő ágazatokban folyamatos leépítések tapasztalhatók
Önpusztító planétát fedeztek fel csillagászok a Cheops svájci űrteleszkóp segítségével - közölte az ESA európai űrkutatási hivatal.
A HIP 67522 b jelű exobolygó olyan erős napkitöréseket okoz, amelyek neki is ártanak. Az erős sugárzás elsöpri a bolygó atmoszféráját, amitől évről évre kisebb lesz: az elkövetkezendő 100 millió évben Jupiter nagyságúról Neptunusz méretűre zsugorodik. Az ESA szerint ez az első bizonyítéka egy "bolygónak, amelynek halálvágya van". A kutatók a Nature című szaklapban tették közzé kutatási eredményeiket.
Saját csillagunkon, a Napon is előfordulnak ilyen kitörések, amikor a Nap mágneses mezeje "összegabalyodik". Ilyenkor nagy mennyiségű sugárzás és ionizált részecske lökődik ki az űrbe. Amikor a részecskék a Föld mágneses mezejével és légkörével érintkeznek, az sarki fényként látható.
Most azonban szakemberek először tudták igazolni azt, hogy egy bolygó is képes ilyen napkitöréseket okozni. Már az 1990-es években csillagászok gyanították, hogy egyes bolygók olyan közel keringhetnek anyacsillagaikhoz, hogy megzavarhatják azok mágneses mezejét kiváltva napkitöréseket.
A HIP 67522 b ideális megfigyelési lehetőséget biztosított ehhez csillagához való közelségével, s mindössze hét napra van szüksége ahhoz, hogy egyszer megkerülje. Mindemellett egy alig 17 millió éves fiatal csillagról van szó. Összehasonlításul: a Nap 4,5 milliárd éves. Minél fiatalabb egy csillag, annál nagyobb energiával, illetve mágneses tevékenységgel rendelkezik.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ugyanilyen kölcsönhatást már elméletben feltételeztek, mégis meglepetésként hatott a mostani megfigyelés, tekintettel arra, hogy az ESA szerint a vártnál 100-szorta erősebb napkitöréseknek lehettek tanúi. A kutatók most hasonló bolygó-csillag párokat keresnek annak kiderítésére, hogy mennyire gyakori ez a jelenség.
Gyerekek életével játszottak az áruházak: asztalra vág a hivatal, kemény hangű levelet küldtek nekik
Az áruházak a visszahívás ellenére is árusították a csecsemőkben bakteriális megbetegedést okozó tápszereket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








