A karácsonyi időszakban a magyar családok bőséges hazai halkínálathoz juthatnak, az árak a tavalyi szinten maradnak.
Háromszoros áron adják tovább a külföldi epret a magyar kereskedők a Nagybani piacon: szimplán átcsomagolják, mintha hazai termék lenne. Nagyot kaszálnak az átveréssel, miközben senki nem ellenőrzi őket.
Nem is titokban csomagolják át a kereskedők görög és spanyol import epret a Nagybani piacon, hogy aztán magyarként árulják tovább, tetemes haszonnal - számolt be a 24.hu-nak egy magyar epertermelő. A FruitVeb volt alelnöke, Csizmadia György szerint amit az epertermelő látott, évről-évre visszatérő probléma, és nemcsak a Nagybanin fordul elő, hanem a kisebb piacokon is.
A nyilatkozó termelő elmondása szerint az import gyümölcs kilóját 300 forint körül hozták be, így pedig még háromszoros áron is olcsóbban adják, mint a magyar termelők, akik 1000-1200 forintot kérnek kilónként a hidegfóliás termésért.
A lapnak nyilatkozó termelő nem tapasztalta még, hogy bárki is ellenőrizné, mi folyik, de azt mondta, hogy a trükközők erre is fel vannak készülve: a raklapnyi import mellé vesznek egy-két láda magyar epret, és ha ellenőrzést kapnak, azt mondják, éppen a számlával lefedett magyar epret árulják.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







