Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A héten robbant a hír, hogy augusztustól drágul a liszt. Ennek apropóján megnéztük, most mennyiért juthatunk hozzá a liszthez, kenyérhez, péksüteményekhez az áruházakban.
A héten robbant a hír, hogy augusztustól drágul a liszt. Erről Lakatos Zoltán, a Hajdú Gabona Zrt. elnök-vezérigazgatója beszélt a Világgazdaságnak. A búza ára már az elmúlt hetekben is emelkedett, de a termelők további árnövekedést várnak. Ennek alapja lehet, ha a szárazság tovább tart a nagyobb európai kukoricatermelő országokban, illetve Kanadában, mert akkor az közvetve árnövelő hatású lesz a búzapiacon is.
Lakatos úgy fogalmazott, az elmúlt időszak búzaár-emelkedésének az lesz a következménye, hogy augusztusban emelni fogják a liszt árát a malmok, körülbelül 5-10 százalékkal. Vagyis mindez azzal jár, hogy a magyar családok augusztustól drágábban juthatnak hozzá a kenyérfélékhez és a pékárukhoz is.
Márpedig ezek a termékek nem hiányozhatnak a vacsora asztalról, legalábbis erre lehet következtetni a KSH adataiból. 2015-ben és 2016-ban is fejenként átlagosan 3,1 kilogramm kenyeret fogyasztottak a magyarok. A péksüti szintén szervesen a mindennapok része, 2015-ben fejenként átlagosan havonta 1,1, kilogrammot fogyasztottunk, tavaly pedig 1,2 kilogrammot. Havonta ezekre a termékekre átlagosan 3031 forintot költöttünk - egy kicsivel többet, mint tavalyelőtt. Kíváncsiak voltunk, a héten mennyiért juthatunk hozzá a slágertermékekhez, és milyen akciókkal várnak a nagyobb áruházak.
A Tescóban óriási a választék, ha pékáruról van szó. A 400 grammos, szeletelt Roberto durumkenyér 349 forint, a 4 darabos szezámmagos hamburgerzsemle 229, a szintén négydarabos hot-dog kifli pedig 219 forintba kerül. A 750 grammos Finom kenyér ára 129, a a 350 grammos Rozsos-négymagkeveréses kenyér 259 forintba kerül. A 120 grammos pizzás csónak darabjáért 99 forintot kérnek, a 140 grammos pizzaszeletért pedig 249 forintot kell fizetni.
A Sparban ezen a héten a vágott zsemlét 25 százalékkal olcsóbban adják, így darabja 29 forint. Az 500 grammos, élesztő nélküli teljes kiőrlésű tönköly kenyér ára 279, az 500 grammos vajas toast kenyér ára pedig 419 helyett most 299 forint. 20 százalékkal olcsóbban kaphatjuk meg a héten a 300 grammos Lavina kalácsot, így 239 forintba kerül.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Auchanban az 500 grammos Rusztikus rozscipó 269, az 1 kilós Auchan finomliszt pedig 119 forint. Egy kilós félbarna kenyeret már 169 forintért vásárolhatunk. A 300 grammos sósperec 30 forinttal olcsóbb, 299 forintba kerül, ha pedig tésztára lenne szükségünk, akkor is éredemes betérni: a 750 grammos, 4 tojásos száraztészta most 209 forint.
A Lidlbena héten 28 százalékkal olcsóbban adják az óriás császárzsemlét, így darabja 49 forint, a 160 grammos réteslap 149 forint, a Betyár pogácsa darabja pedig 69 forintba kerül. A fonott kalács is akciós, most 299 forint helyett 199 forintért vásárolhatjuk meg. Itt is jó áron kaphatunk tésztát, ha például makarónit készítenénk a hétvégén, a Tiradell 4 tojásos tésztával jól járhatunk: fél kilóért mindössze 179 forintot kérnek.
Az Aldiban a héten 20 százalékkal olcsóbb a túrós táska, így 79 forintot kell fizetni darabjáért, a virslis táska darabja pedig 89 forint. A hétvégi levesbe jó lehet a csigatészta is. A 200 grammos kiszerelésű, 4 tojásos csigatészta 31 százalékkal olcsóbb ezen a héten, 129 forintba kerül. Ha vendégeket várunk, érdemes vásárolni sós pálcikát vagy sósperecet, a 450 grammos kiszerelésű ropogtatnivalót most 449 helyett 369 forintért vehetjük meg.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








