Komoly mértékben akciózza le a Lidl hétfőtől több egészségügyi termék árát, ami akár életmódváltásban is segíthet.
Az ma már teljesen magától értetődő, hogy egy hétvégi bevásárlás során az ember minden szükséges élelmiszert be tud szerezni akár egyetlen boltban. Azt azonban már kevésbé tudjuk, hogy a boltok polcain sorakozó termékek, hogyan kerülnek a boltokba, kik termelik, szállítják azokat, milyen minőségi elvárások vannak velük szemben. Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ az Aldi november 9-én tartott sajtóeseményén, ahol meghívottként egy 8 termékkörből álló vakteszten is részt vettünk. Így első kézből tudunk beszámolni arról, hogy a teszten résztvevő Aldis termékek hogyan szerepeltek a konkurenciával szemben.
Ma már mindenki számára magától értetődő, hogy ha bemegy egy diszkontba vagy egy hipermarketbe, akkor a gyümölcsöktől, zöldségektől kezdve a friss pékárukon át a csokoládéig bármilyen élelmiszert megvásárolhat anélkül, hogy elhagyná az adott boltot. Arról azonban jóval kevesebb szó esik, hogy az áruházak polcain sorokozó termékek milyen életutat járnak be azelőtt, hogy a vásárlók kosarába kerülhetnének.
Ki dönt például arról, hogy milyen alma, citrom vagy mákos rétes kerüljön a pultokra? Milyen időközönként ellenőrzi szortimentjének minőségét egy-egy üzlet? Egyáltalán megkóstolja valaki hivatalból azt a csokit vagy mustárt, amit a vásárlók számára biztosít a bolt? És mennyi magyar termék van valójában egy magyarországi boltban? Többek között ezekre a kérdésekre válaszoltak az Aldi szakemberei az üzletlánc november 9-én tartott - termékkóstolással egybekötött - sajtóbejárásán, amire a Pénzcentrum szerkesztőségét is meghívták.
Minden terméket megkóstolnak
Az Aldi teljes szortimentje mintegy 1 800 olyan termékből áll, amit a boltokban egész évben lehet kapni. Emellé jön még 5 000 - 6 000 olyan termék, amit időszakosan, évente akár többször is értékesítenek. Ennyi termékre egy évben a diszkontlánc tájékoztatása szerint éves szinten hétezer termékbevizsgálás jut.
Ezek során a szakemberek vizsgálják az érzékszervi, fizikai, kémiai és mikrobiológiai tulajdonságokat is, amikbe független laboratóriumokat is bevonnak. Nincs tehát egyszerű dolga egy beszállítónak, ha azt akarja, hogy a termékei bekerüljenek a diszkont polcaira.
- tudta meg a Pénzcentrum az Aldi sajtóbejárásán. Akiknek mindezek után a terméke bekerül az üzletlánchoz az egy évig bizonyosan szállíthatja termékét, ezután azonban - évente - az Aldi felülvizsgálja termékeinek minőségét, ezáltal a beszállítóit is, aminek következtében változhat a beszállítói kör.
A diszkontlánc ráadásul csak tanúsított gyártóhelyű sajátmárka-beszállítókkal dolgozik együtt, ezeket pedig általában nagy beszállítók tudják elérni. Az áruház elmondása szerint a beszállítóik mintegy 40 százaléka magyar, és szezonban a zöldségek és gyümölcsök nagy része is magyar gazdáktól érkezik.
- tudta meg lapunk a sajtóbejáráson. Aki egyébként biztosra akar menni abban, hogy 100 százalékban magyar termék kerüljön a kosarába, az a kancsós, ESL és UHT tejekkel, valamint a trappista sajtokkal nem lőhet mellé, ezek ugyanis mind magyar forrásból származnak. A magyar termelők és gyártók mellett a diszkontlánc többi terméke az osztrák anyacég, Hofer beszerzéséből származik. Ezek minősége az Aldi tájékoztatása szerint minden országban ugyanolyan.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha érdekelnek a legnagyobb magyar áruházak 45. heti akciós kiadványai, itt megnézheted őket!
Jó, de mit eszünk meg?
Az Aldi novemberi sajtóbejárásának középpontjában a termékbeszerzések mellett egy, az üzlet életében átlagosnak mondható vakteszt állt, amiben a meghívott 15-20 újságíró 8 különböző termékkört tesztelt, ezekben természetesen megtalálhatók voltak a diszkont sajátmárkás termékei is. Az értékeléseket minden termékkör után összesítették a diszkont munkatársai, így szinte azonnal láthatóvá vált, miként szerepeltek a bolt termékei a többiekéhez képest.
A meghívott újságírók vaktesztjén, ahogy az a táblázatban is látható, az Aldis termékek közül a nassolnivalók szerepeltek a legjobban. A csokikat például a legfinomabbnak találták a kóstolásban résztvevők, míg a diszkont sajátmárkás csipsze a 2. a túrórudija pedig a 3. legfinomabb lett. A nyalánkságok mellett a diszkont bécsi virslije is jól szerepelt a legnépesebb termékkategóriában, a mustár, a laktózmentes tejföl és a kávé azonban nem aratott osztatlan sikert a kóstolásban résztvevők között.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








