Ezek voltak tavaly a legnépszerűbb webáruházak: meglepő fordulat az élen

2020. február 2. 11:02

Egy friss kutatásból kiderült többek között, hogy melyik magyar webáruházra keresünk a legtöbbet, hogyan kutat a hazai netező karácsonyi ajándék után, hogy 10 év alatt hogyan küzdöttek meg egymással a fast fashion piac szereplői, és hogy Nógrádban miért keres mindenki termékekre anélkül, hogy bármit is vásárolna.

Kiderült, hogy az online vásárlók tudatosabbak: egyre többen keresnek konkrét brandet megjelölve különféle termékekre - áll a Roifoundry.com kutatásában.

Kép:

Milyen termékekre keres a magyar vásárló?

A kifejezetten termékkategóriákra kereső magyar felhasználók száma szinte minden kategória esetében nőtt. Számottevő változás a bútor kategóriában észlelhető, ami azért is érdekes, mert az ugyanebbe a kategóriába osztott IKEA a brandeknél első helyen végzett - ami megint csak azt jelzi, hogy itt a vásárlók valószínűleg tudatosabban, célzottabban keresnek, ha tehát bútort akarnak vásárolni, kifejezetten az általuk preferált brandre és termékre keresnek rá.

Horgászati webáruházat például még mindig több mint ötször többen keresnek ilyen módon, mint szexszel és erotikával kapcsolatos online boltot. (Eközben ugyanakkor a szexuális segédeszközök online kereskedelme szépen virágzik, de erről bővebben a vonatkozó alfejezetben.)A könyv kategóriában az új kutatásban jóval több keresést mértünk, miközben láthatóan nem az adott brandek organikus teljesítménye ugrott meg látványosan - ezen a piacon egyébként különösen érdekesek voltak az elmúlt évek fejleményei.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Epilógus

A számok azt mutatják, hogy a magyarországi e-kereskedelmi piac sokat fejlődött az elmúlt másfél évben, A magyar vásárlók nem csak egyre többet költenek és ezzel együtt keresnek online, de egyre tudatosabban is teszik mindezt. Keresik az értékes tartalmat, hogy ötleteket vagy épp megoldásokat gyűjtsenek. Összehasonlítják a termékeket, árakat, utána olvasnak a brandek hátterének.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem