A kávé határidős árai jelentősen emelkedtek, miután Donald Trump 50 százalékos vámot helyezett kilátásba Brazíliával szemben.

Az emberek többsége ma már alapvetőnek tartja, hogy egy üzletben lehessen bankkártyával fizetni. A vásárlók az elektronikus és digitális fizetési lehetőség megjelenését pedig leginkább a piacokon, a szépségszalonokban és a házhoz jövő szerelőknél fogadnák szívesen – derül ki a SimplePay fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil felméréséből. Az alternatív fizetési megoldás megléte azonban nem elég, a technikai megbízhatóság, a gyorsaság és az innovatív megoldás is számít a fogyasztóknak.
A többség szerint ma már alapvető, hogy az üzletekben, piacon és az olyan szolgáltatóknál, mint például a házhoz járó szerelők vagy például a fodrászok, manikűrösök, lehessen bankkártyával fizetni – derül ki az OTP Mobil megbízásából készített reprezentatív felmérésből. A megkérdezettek 62 százaléka elengedhetetlennek tartja, hogy a kereskedők rendelkezzenek elektronikus fizetési megoldásokkal, 29 százalékuk szerint ez fontos, ám megértőbbek, ha a plusz költség miatt a kereskedő ezt a lehetőséget nem biztosítja. A válaszadók mindössze 9 százaléka az, akinek bőven elég, ha készpénzzel tud fizetni az üzletben.
„Az online térben megszokott kényelmes, digitális megoldásokat várják el a vásárlók az üzletekben is, hiszen a készpénzhez való hozzáférés nehézkes lehet. A webáruházakban a vásárlások jelentős része már mobilon keresztül zajlik, legyen az applikáció, digitális pénztárca vagy a qvik (utalás alapú) megoldások egyike. Versenyelőnyre tehet szert az a kereskedő vagy szolgáltató, aki a fizikai, személyes vásárlások alkalmával is elérhetővé teszi a digitális vásárlási élményt” - mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese. A felmérés szerint csupán minden harmadik válaszoló fizet készpénzzel az üzletben, a többség a fizikait bankkártyát (38%) és a digitális mobilpénztárcát (22%) használja.
Több helyen fizetnének készpénzmentesen
A felmérésből kiderült az is, hogy tipikusan melyek azok az üzletek és szolgáltatók, ahol csak készpénzzel tudnak az emberek fizetni, pedig örülnének, ha más alternatíva is lenne. A válaszadók leginkább a piacon (50%), a szépségszalonokban (40%), illetve a házhoz jövő szerelőknél (40%) hiányolják az elektronikus fizetési lehetőséget. De többen megemlítették az autószerelő-műhelyeket (17%), a pékségeket (14%), illetve voltak, akik bankkártyáva
fizetnének a nyilvános WC-használatkor, a közösségi közlekedési eszközökön, és a büfékben is.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalatok, például, hogy nincs terminál, hogy az nem, vagy csak lassan működik a legtöbb embernél hatással vannak a kereskedő, szolgáltató megítélésére. A válaszadók 78%-a számára zavaró egy ilyen élmény; ezen belül 17% válaszolta azt, hogy egy fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalat után valószínűleg nem vásárol többet az adott helyen.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Bosszantó a lassú terminál
A legbosszantóbbnak azt tartják az emberek, ha nem működik a terminál és többször meg kell ismételni a fizetést. A lassú terminál és a „kérjük, inkább készpénzben fizessen” felirat kevésbé zavaró az átlagnak, igaz a fiatalokat különösen feszélyezi az, ha valahol ezzel a kéréssel találkoznak.
„Ma már olyan kereskedőktől és szolgáltatóktól is elvárjuk az elektronikus fizetési megoldásokat, akiknél korábban nem gondoltunk rá, ilyen például a fodrász, a gázszerelő vagy a zöldséges. A vállalkozók az üzleti céljaiknak megfelelően a SimplePay számos megoldása közül választhatnak, POS-terminált, Telefonos POS-t valamit online fizetési megoldásokat is kínálunk, mind bankkártyás mind qvik (utalás alapú) megoldásokkal. Nem elég csak az üzletméret és a költségek alapján dönteni, a felmérés is alátámasztotta, hogy érdemes utánajárni a fizetési megoldás technikai megbízhatóságának, vagy például annak, hogy van-e mindig elérhető ügyfélszolgálata az üzemeltetőnek” – magyarázza dr. Al-Absi Gáber Seif.
A szakember hozzátette, ha egy kereskedőnek fiatal a célközönsége, akkor érdemes innovatív fizetési megoldást is kínálni, mint amilyen a qvik. Az azonnali átutaláson alapuló rendszer a kereskedőnek is olcsóbb, ráadásul a SimplePay tapasztalata szerint az átlagos qvik-kosárérték 30 százalékkal magasabb volt a bevezetéstől számított első hónapokban, mint a bankkártyával kifizetett áruk esetében.

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


