Az árrésstoppal kapcsolatban küldött levelet a Spar Magyarország vezetősége a dolgozóknak.

Az emberek többsége ma már alapvetőnek tartja, hogy egy üzletben lehessen bankkártyával fizetni. A vásárlók az elektronikus és digitális fizetési lehetőség megjelenését pedig leginkább a piacokon, a szépségszalonokban és a házhoz jövő szerelőknél fogadnák szívesen – derül ki a SimplePay fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil felméréséből. Az alternatív fizetési megoldás megléte azonban nem elég, a technikai megbízhatóság, a gyorsaság és az innovatív megoldás is számít a fogyasztóknak.
A többség szerint ma már alapvető, hogy az üzletekben, piacon és az olyan szolgáltatóknál, mint például a házhoz járó szerelők vagy például a fodrászok, manikűrösök, lehessen bankkártyával fizetni – derül ki az OTP Mobil megbízásából készített reprezentatív felmérésből. A megkérdezettek 62 százaléka elengedhetetlennek tartja, hogy a kereskedők rendelkezzenek elektronikus fizetési megoldásokkal, 29 százalékuk szerint ez fontos, ám megértőbbek, ha a plusz költség miatt a kereskedő ezt a lehetőséget nem biztosítja. A válaszadók mindössze 9 százaléka az, akinek bőven elég, ha készpénzzel tud fizetni az üzletben.
„Az online térben megszokott kényelmes, digitális megoldásokat várják el a vásárlók az üzletekben is, hiszen a készpénzhez való hozzáférés nehézkes lehet. A webáruházakban a vásárlások jelentős része már mobilon keresztül zajlik, legyen az applikáció, digitális pénztárca vagy a qvik (utalás alapú) megoldások egyike. Versenyelőnyre tehet szert az a kereskedő vagy szolgáltató, aki a fizikai, személyes vásárlások alkalmával is elérhetővé teszi a digitális vásárlási élményt” - mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese. A felmérés szerint csupán minden harmadik válaszoló fizet készpénzzel az üzletben, a többség a fizikait bankkártyát (38%) és a digitális mobilpénztárcát (22%) használja.
Több helyen fizetnének készpénzmentesen
A felmérésből kiderült az is, hogy tipikusan melyek azok az üzletek és szolgáltatók, ahol csak készpénzzel tudnak az emberek fizetni, pedig örülnének, ha más alternatíva is lenne. A válaszadók leginkább a piacon (50%), a szépségszalonokban (40%), illetve a házhoz jövő szerelőknél (40%) hiányolják az elektronikus fizetési lehetőséget. De többen megemlítették az autószerelő-műhelyeket (17%), a pékségeket (14%), illetve voltak, akik bankkártyáva
fizetnének a nyilvános WC-használatkor, a közösségi közlekedési eszközökön, és a büfékben is.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalatok, például, hogy nincs terminál, hogy az nem, vagy csak lassan működik a legtöbb embernél hatással vannak a kereskedő, szolgáltató megítélésére. A válaszadók 78%-a számára zavaró egy ilyen élmény; ezen belül 17% válaszolta azt, hogy egy fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalat után valószínűleg nem vásárol többet az adott helyen.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Bosszantó a lassú terminál
A legbosszantóbbnak azt tartják az emberek, ha nem működik a terminál és többször meg kell ismételni a fizetést. A lassú terminál és a „kérjük, inkább készpénzben fizessen” felirat kevésbé zavaró az átlagnak, igaz a fiatalokat különösen feszélyezi az, ha valahol ezzel a kéréssel találkoznak.
„Ma már olyan kereskedőktől és szolgáltatóktól is elvárjuk az elektronikus fizetési megoldásokat, akiknél korábban nem gondoltunk rá, ilyen például a fodrász, a gázszerelő vagy a zöldséges. A vállalkozók az üzleti céljaiknak megfelelően a SimplePay számos megoldása közül választhatnak, POS-terminált, Telefonos POS-t valamit online fizetési megoldásokat is kínálunk, mind bankkártyás mind qvik (utalás alapú) megoldásokkal. Nem elég csak az üzletméret és a költségek alapján dönteni, a felmérés is alátámasztotta, hogy érdemes utánajárni a fizetési megoldás technikai megbízhatóságának, vagy például annak, hogy van-e mindig elérhető ügyfélszolgálata az üzemeltetőnek” – magyarázza dr. Al-Absi Gáber Seif.
A szakember hozzátette, ha egy kereskedőnek fiatal a célközönsége, akkor érdemes innovatív fizetési megoldást is kínálni, mint amilyen a qvik. Az azonnali átutaláson alapuló rendszer a kereskedőnek is olcsóbb, ráadásul a SimplePay tapasztalata szerint az átlagos qvik-kosárérték 30 százalékkal magasabb volt a bevezetéstől számított első hónapokban, mint a bankkártyával kifizetett áruk esetében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


