Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
A vietnami kormány határidőt szabott a kínai online kiskereskedőknek a regisztrációra, ellenkező esetben blokkolással fenyeget. A Shein és a Temu november végéig köteles bejelentkezni a hatóságoknál, különben internetes domainjeiket és alkalmazásaikat elérhetetlenné teszik az országban. A lépés hátterében a helyi piacokra gyakorolt hatásuk és a hamisított termékek értékesítésének lehetőségei miatti aggodalmak állnak - írja a Reuters.
A vietnami kereskedelmi minisztérium már egyeztetett mindkét vállalattal az engedélyezési kérdésben. Nguyen Hoang Long kereskedelmi miniszterhelyettes egy kormányülésen kijelentette: "Amennyiben a minisztérium értesítése után ezek a platformok nem felelnek meg az elvárásoknak, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium egyeztetni fog az illetékes ügynökségekkel az olyan technikai intézkedések bevezetése érdekében, mint az alkalmazások és domainek blokkolása."
A Shein már legalább két éve jelen van a vietnami piacon, míg a PDD Holdings tulajdonában lévő Temu csak a múlt hónapban kezdte meg működését az országban. A Shein közleményben reagált a helyzetre, hangsúlyozva elkötelezettségüket a helyi törvények és előírások betartása mellett, valamint a hatóságokkal való együttműködési szándékukat.
Vietnam jelenleg adókedvezményt biztosít az 1 millió dong (kb. 15 ezer forint) alatti importált árukra, így ezek mentesülnek a hozzáadottérték-adó fizetése alól. A pénzügyminisztérium szerint ezeknek a termékeknek a többsége e-kereskedelmi platformokon keresztül érkezik az országba, ezért fontolgatják az adókedvezmény megszüntetését.
A Temu és a Shein más országokban is fokozott ellenőrzéssel és jogi kihívásokkal néz szembe. Indonézia például a közelmúltban kérte az Apple-t és a Google-t, hogy távolítsák el a Temu alkalmazását az áruházaikból, hogy megvédjék a helyi kiskereskedőket az ultraolcsó termékekkel való versenytől.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Vietnam e-kereskedelmi piaca jelentős növekedést mutat. A Google, a Temasek és a Bain & Company által közzétett jelentés szerint idén 18%-kal bővült, elérve a 22 milliárd dolláros (~8 400 milliárd forintos) értéket. Ezzel a délkelet-ázsiai régióban a harmadik legnagyobb piacnak számít Indonézia és Thaiföld után.
Az országban több más e-kereskedelmi platform is működik, köztük a szingapúri székhelyű Shopee, az Alibaba által támogatott Lazada, valamint a hazai Tiki és Sendo vállalatok.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







