Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Súlyos vád érte a banki ügyintézőket: ezt nem csinálhatják többet, ha egy ügyfelet lehúztak a csalók
Bankszakmai ajánlást fogalmaztak meg az online pénzügyi csalások áldozataitól érkező bejelentések megfelelő fogadásának és kezelésének segítésére a Magyar Bankszövetség tagjai számára - jelentették be szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség kommunikációs főtitkárhelyettese, a Kiberpajzs program egyik projektvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy bárki online csalás áldozatává válhat, ha pedig bűncselekmény történik, akkor először a bankot kell értesíteni, majd feljelentést kell tenni a rendőrségen. Tavaly naponta mintegy 50 online csalás történt, azaz összesen 18 ezer károsult 23 milliárd forintos veszteséget szenvedett el - ismertette.
A banki ügyintézők részéről egyrészt együttérző, empatikus kommunikációra van szükség, másrészt bankszakmailag is megfelelően kell eljárniuk, például pontosan rögzíteniük kell a történteket a későbbi kivizsgálás érdekében - emelte ki Sütő Ágnes. Hozzátette, az ajánlás nem nyilvános, mivel az abban szereplő információk a csalóknak is segítséget jelenthetnének.
Diamantopoulosné Kenyeres Gabriella, az Igazságügyi Minisztérium (IM) igazságügyi szakmai irányítási főosztályának vezetője elmondta, az ajánlásra azért volt nagy szükség, mert a csalások bejelentése során gyakori volt, hogy az ügyintéző az áldozatot hibáztatta, amiért bedőlt a csalóknak.
A főosztályvezető kitért arra is, hogy a minisztérium által országszerte működtetett áldozatsegítő központokhoz az online csalást elszenvedők is fordulhatnak, emellett a tárca az elsők között csatlakozott a Kiberpajzs kezdeményezéshez is.
Dávidné Hídvégi Júlia, az IM Áldozatsegítő Központjának pszichológus szakértője kiemelte, azért is fontos a banki tanácsadók felkészültsége, hogy a kikérdezés során az áldozatnak "ne kelljen még egyszer átélnie az áldozattá válás pillanatát".
A tanácsadónak tudnia kell, miben kompetens, a szerepében kell maradnia, ezt segítik az ajánlásban szereplő elméleti fogalmak, konkrét gyakorlatok, belső képzésekhez használható forgatókönyvek, a kerülendő kommunikációs panelek, valamint konkrét példamondatok is - emelte ki a szakértő.
Bátai László, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) bűnügyi elemző-értékelő főosztályának vezetője beszámolt arról, hogy az online csalások növekvő számára reagálva országos kiberhálózatot hoztak létre 300 nyomozóval.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Online csalásokkal kapcsolatban 2023. január 1-je óta 688 embert fogtak el és hallgattak ki gyanúsítottként, több mint 350 embert azonosítottak gyanúsítottként; az elkövetők közül 587-en magyarok, 55-en ukrán állampolgárok voltak. Közülük 48-an irányítók voltak, 456-an "strómanok", 93-an pedig szervezők. Eddig 105 embert helyeztek letartóztatásba - ismertette a főosztályvezető.
Bucsek Gábor, az OTP Bank Informatika és Bankbiztonsági Igazgatóságának ügyvezető igazgatója közölte, hogy cégüknél már van kifejezetten bűncselekményre szakosodott kontaktcenter is, amelynek dolgozói hatékonyan, határozottan és gyorsan tudnak intézkedni, miközben empatikusan fordulnak az ügyfélhez.
Elmondta azt is, hogy fejlesztéseik során nagyban támaszkodnak az áldozatok beszámolóira, ezek alapján ugyanis látható, milyen módszerekkel dolgoznak az elkövetők, valamint naprakész kapcsolatban vannak a rendőrséggel is.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







