A legtöbb kiskereskedelmi lánc december 24-én zárva tart, vagy legfeljebb délig fogad vásárlókat. Karácsony mindkét napján és újévkor jellemzően zárva lesznek az üzletek.
A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – ezt állítják az egyik hipermarketlánc szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban a jó idő növeli meg a fogyasztást, a nagyobb sportesemények pedig pár százalékkal. Ahogy általában a vásárlást is 1/3-2/3 arányban a nők végzik, úgy a sört is több hölgy veszi le a polcról, mint férfi. Az árérzékenység miatt ebben a kategóriában is népszerűek a kedvező ár-érték arányt képviselő sajátmárkás termékek.
Az elmúlt két évben az infláció természetesen a söröket is érintette, ami a volumen helyett inkább a minőség felé vitte a vásárlásokat. A piaci tendenciák alapján a prémium és a szuper prémium kategória sörei fejlődnek az átlag felett.
Az Auchan 400 féle sört tart a kínálatában, a vörös, a barna és a fekete sörtől kezdve a kisüzemi sörökön át a világos sörig. Az alkoholos változatok mellett a most divatos alkoholmentes sörökből is széles a választék egész évben. Az Auchan sörszakértői szerint megfigyelhető, hogy a sörgyáraknál a csökkentett energia- és alkoholtartalommal előállított termékek kerültek előtérbe, és egyre inkább a finomabb, lágy ízeket kínálják, amivel a fiatal felnőttek fogyasztását szeretnék elősegíteni.
Bár darabszámban csökkent az eladás és a minőség felé léptek a vásárlók, ugyanakkor a pár évvel ezelőtt virágkorukat élő kézműves sörökből is kevesebbet vesznek az áruk miatt. Ezek gyártása ugyanis az utóbbi időben nagyon megdrágult. Ez alól kivételt képeznek az Auchan sajátmárkás Nívó kézműves sörei, amelyek igen jó ár-érték arányt képviselnek a kínálatban. Közel 10-féle sajátmárkás sörük van, köztük kisüzemi sör éppúgy megtalálható, mint a nagyforgalmú sörcsaládba tartozó termék. A sajátmárkás sörök ára 279 forinttól 2299 forintig terjed az Auchanban.
Bár egész évben veszünk sört, a forgalom erős szezonalitást mutat. Elsősorban a jó idő növeli meg a fogyasztást. Nem véletlenül, hiszen a sör azon kevés alkoholos italok egyike, amelynek viszonylag magas a víztartalma, ezért valóban hasznosan járul hozzá a napi folyadékbevitelhez. Ezt segítik elő a gyümölcsös, illetve az alkoholmentes változatok is. Érdekes módon a meleg időjárás jobban befolyásolja a forgalmat, mint a nagy sportesemények, azok csupán pár százalékkal növelik meg az eladásokat. Erre a 2022-es novemberi vb világított rá, amikor egyáltalán nem volt jó idő, és a közös szurkolás alatt nőtt ugyan a sörfogyasztás, de nem számottevően. Idén viszont nyáron lesznek a nagy sportesemények, a foci eb és az olimpia, amelyek várhatóan a jó idővel együtt már jelentős forgalomnövekedést eredményeznek majd. Bár a szezonalitás tartja magát, az is megfigyelhető, hogy a fogyasztás egyre jobban kitolódik, és már nem csak a nyár slágerterméke a sör. Különösen a klasszikus ízek fogynak jól egész évben.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








