Október 19-én tartotta gazdasági évzáró sajtóeseményét a dm, az előadásokban elhangzott, hogyan lettek a drogériák is nagy nyertesei a diszkontláncok előretörésének.
A dm döntési folyamataiban kiemelten fontos szerepe van a fenntarthatóságnak. Ez persze nem csak a zöld termékkínálatban mutatkozik meg, hanem abban is, hogy drogériaként példát szeretnének mutatni a környezetüknek. A folyamatosan változó körülmények között egyre jobban felértékelődik a megbízhatóság és a fenntartható életmód.
Célul tűzték ki, hogy vásárlóknak fenntartható megoldásokat adjanak a hétköznapok döntéseihez, amelyeket zöld alternatívákat kínáló szortimenttel és szolgáltatásokkal is segítik. Szinte minden saját márkás termékkategóriában kínálnak fenntartható alternatívát is. Az európai gyártásnak köszönhetően rövid szállítási útvonalak (90 százalékban Közép-Európa) jellemzők, a fejlesztéseknél kiemelt szerepe van a fenntarthatóságnak. A csomagolások terén az erőforrások megóvására koncentrálnak: a kartonoknál, papír alapanyagoknál nagy mértékben újrahasznosított anyagokat használnak vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaznak, melyek FSC tanúsítvánnyal rendelkeznek.
Az, hogy milyen szépségápolási szereket használunk, nemcsak a szervezetünkre van hatással, hanem a bőrünkről lekerülve a környezetünkre is. A legszerencsésebb, ha egy termék a bőrünkhöz, szervezetünkhöz is gyengéd, és az előállítása is minél kevésbé terheli a környezetet: a natúrkozmetikumok fejlesztésénél nem alkalmaznak állatkísérleteket, illetve a termékek megfelelnek a Natrue minősítési rendszer szigorú követelményeinek is. Természetes növényi alapanyagok jellemzik a termékeket, azaz nem tartalmaznak ásványi olaj alapú összetevőt vagy szintetikus illatanyagot, színezékeket, tartósítószereket sem.
A fogyasztás jellege nyilvánvalóan kulcskérdés a felelősségvállalás terén, ezért Mindig megéri árképzési stratégiával is a fenntarthatóságot képviseli a dm. A piacon szinte egyedülálló módon nem az akciókra építenek, hanem arra, hogy négy hónapon át nem emelkednek az árak, így a vásárlóknak nem kell akciókat figyelniük, és feleslegesen árut felhalmozniuk, azaz valóban akkor vásárolhatnak, amikor arra szükségük van.
A Mindig megéri jelöléssel allátott termékek árai legalább négy hónapig nem emelkednek, így a kedvező árú termékekből nem szükséges több darabot felhalmozni. Ezzel megspórolhatod a tervezésre szánt időt, a számolgatást és a szekrényeidben sem foglalják feleslegesen a helyet. Vásárolj akkor, amikor valóban szükséged van rá!
A dm filozófiájához nem illenek a gigantikus akciók, így például a Black Friday árengedményekre építő logikája sem, hiszen a Mindig megéri stratégia jegyében már polci ár akciókkal sem találkoznak vásárlók. A dm ezen döntésekkel szeretné felhívni a figyelmet a környezetre káros túlfogyasztásra, helyette a mértékletes vásárlásra és ezzel összhangban a társadalmi felelősségvállalásra helyezi a hangsúlyt.
Az akciós logikával szemben a tartós és kiszámítható árak állnak, a kizárólagos profitszerzés ellenpontjaként a társadalmi felelősségvállalást, a karácsonyi vásárlási kedv kihasználásával szemben pedig a karácsony valódi értékeivel való azonosulást emelték ki. Első alkalommal, 2019-ben színezték át a Black Friday napot, melynek keretein belül arra hívták fel a figyelmet, hogy van más út is, és hogy segíteni néha egészen egyszerűen is lehet. A vásárlók nyitottak voltak a kezdeményezésre, hiszen plusz ráfordítás nélkül csatlakozhatnak egy-egy jó ügyhöz: az aznapi forgalom 5%-át adják át adományként egy szervezetnek. A támogatott kezdeményezéseket az alapján választja ki a drogéria, hogy azok összhangban álljanak a dm támogatási stratégiájával és az aktuális társadalmi kihívásokra is reagálni tudjanak, eddig négy Giving Friday napot tudhatnak maguk mögött. Legutóbb, 2022-ben már több, mint 26 millió Forintot adományoztak az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi) és a Zöld Kör egyesületnek.
A dm hisz abban, hogy a jótékonysági kezdeményezésekben való részvétel arra ösztönözheti a vásárlókat, hogy további aktivitásokba kapcsolódjanak be, hogy figyelmesebbek legyenek mások iránt, hogy vásárlásuk egyben hozzáadott érték is legyen.
Tartós árgarancia a dm-ben!
(x)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Lisztes Krisztián beállhatott és ezután góllal üzent
- "Döbbenetes, hogy mit látunk itt" - óriási verekedés az NB II-ben, szurkolók és a biztonságiak ütötték egymást
- Mostantól három év börtön fenyegeti a vesztegetésen ért német képviselőket
- A pénzügyminiszter szerint a nyugdíjasok továbbra is számíthatnak a kormányra - a nap hírei
- Súlyos börtönt kapnak a homoszexuálisok Irakban
- Megállíthatatlannak látszik az orosz offenzíva