Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
A Lidl árcsökkentési programjának keretében január elsejétől közel 400 termék árát átlagosan 10 százalékkal mérsékelte, de némely élelmiszer esetében akár 30 százalékkal alacsonyabb árakkal is találkozhatnak a vásárlók. A listában számos tejtermék, trappista sajt, vaj, tejföl, a pékáruk közül pedig többféle kenyér és kifli is szerepel. – tudtuk meg a Lidl közleményéből. Az áruházláncnál folyamatosan figyelik a fogyasztói igényeket, és tovább folytatják az árcsökkentést, a különböző hűségprogramokkal, kuponokkal pedig még további kedvezményeket biztosítanak.
Az élelmiszerek körében tapasztalható, közel 50 százalékos árnövekedés erősen rányomta a bélyegét a kiskereskedelmi forgalomra: az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 8,6 százalékkal lett alacsonyabb, az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene pedig 9,6 százalékkal. A diszkontokat kevésbé ütötte meg a magyarok vásárlási szokásainak megváltozása, de az egész szektor lépéskényszerbe került, ezért az elmúlt hónapokban több áruházlánc is jelentős árcsökkentéseket jelentett be.
A Lidl sem tett másként, 2023 januárjától folyamatos árcsökkentésbe kezdett.
A Pénzcentrum megkeresésére kifejtették, hogy a beszállítókkal történt tárgyalásokból, valamint a piaci változásokból fakadó és azon is túlmutató árelőnyét tudják továbbadni a fogyasztóknak. Az intézkedésnek köszönhetően a tej- és tejtermékek esetében többek között többféle vaj, sajt és tejföl, a 18 féle pékáru közül például 1 kg-os szeletelt fehér kenyér, valamint a nosztalgia kifli lett olcsóbb, de a rizs, a baromfi rudacska és a vegyes virágméz mellett a száraztészták, a szendvicsfeltétek, a fűszerek, tisztító- és tisztálkodószerek, babaápolási termékek és gyümölcslevek között is megtalálhatóak az árcsökkentett termékek.
A csökkenés mértéke akár a 29 százalékot is elérheti, de számos esetben 20 százalék felett mérséklődtek az árak.
Összegszerűen is jelentős a változás, az 1 kg-os Pilos Trappista sajtért a korábbi 3890 Ft helyett 2990 forintot, vagyis 900 forinttal kevesebbet kell fizetni. Szintén figyelemre méltó a Baromfi rudacska, ami 20 százalékkal lett olcsóbb, így kilogrammonként ma már csak 949 forintba kerül, illetve az 1 kilogrammos félbarna kenyér, amelynek ára újra 700 forint alá csökkent, és jelenleg 689 forintért érhető el.
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás, februárban publikált felmérésének eredményeként a kutatásban résztvevők szerint a Lidl a legolcsóbb FMCG-hálózat 2023-ban Magyarországon.
Az elmúlt időszakban tudatosabbak lettek a vásárlók, aki keresik az akciókat, kedvezményeket, a vállalat ezért stratégiai célként tűzte ki, hogy minél több alapélelmiszer és közkedvelt termék árát tudja mérsékelni.
A tartós árcsökkentésnek köszönhetően a vásárlók nem csak egy-egy akció erejéig spórolhatnak az érintett termékek megvásárlásával, hanem hosszabb távon tervezhetnek az alacsonyabb árakkal kisebb és nagyobb bevásárlások során egyaránt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








