A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A Lidl árcsökkentési programjának keretében január elsejétől közel 400 termék árát átlagosan 10 százalékkal mérsékelte, de némely élelmiszer esetében akár 30 százalékkal alacsonyabb árakkal is találkozhatnak a vásárlók. A listában számos tejtermék, trappista sajt, vaj, tejföl, a pékáruk közül pedig többféle kenyér és kifli is szerepel. – tudtuk meg a Lidl közleményéből. Az áruházláncnál folyamatosan figyelik a fogyasztói igényeket, és tovább folytatják az árcsökkentést, a különböző hűségprogramokkal, kuponokkal pedig még további kedvezményeket biztosítanak.
Az élelmiszerek körében tapasztalható, közel 50 százalékos árnövekedés erősen rányomta a bélyegét a kiskereskedelmi forgalomra: az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 8,6 százalékkal lett alacsonyabb, az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene pedig 9,6 százalékkal. A diszkontokat kevésbé ütötte meg a magyarok vásárlási szokásainak megváltozása, de az egész szektor lépéskényszerbe került, ezért az elmúlt hónapokban több áruházlánc is jelentős árcsökkentéseket jelentett be.
A Lidl sem tett másként, 2023 januárjától folyamatos árcsökkentésbe kezdett.
A Pénzcentrum megkeresésére kifejtették, hogy a beszállítókkal történt tárgyalásokból, valamint a piaci változásokból fakadó és azon is túlmutató árelőnyét tudják továbbadni a fogyasztóknak. Az intézkedésnek köszönhetően a tej- és tejtermékek esetében többek között többféle vaj, sajt és tejföl, a 18 féle pékáru közül például 1 kg-os szeletelt fehér kenyér, valamint a nosztalgia kifli lett olcsóbb, de a rizs, a baromfi rudacska és a vegyes virágméz mellett a száraztészták, a szendvicsfeltétek, a fűszerek, tisztító- és tisztálkodószerek, babaápolási termékek és gyümölcslevek között is megtalálhatóak az árcsökkentett termékek.
A csökkenés mértéke akár a 29 százalékot is elérheti, de számos esetben 20 százalék felett mérséklődtek az árak.
Összegszerűen is jelentős a változás, az 1 kg-os Pilos Trappista sajtért a korábbi 3890 Ft helyett 2990 forintot, vagyis 900 forinttal kevesebbet kell fizetni. Szintén figyelemre méltó a Baromfi rudacska, ami 20 százalékkal lett olcsóbb, így kilogrammonként ma már csak 949 forintba kerül, illetve az 1 kilogrammos félbarna kenyér, amelynek ára újra 700 forint alá csökkent, és jelenleg 689 forintért érhető el.
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás, februárban publikált felmérésének eredményeként a kutatásban résztvevők szerint a Lidl a legolcsóbb FMCG-hálózat 2023-ban Magyarországon.
Az elmúlt időszakban tudatosabbak lettek a vásárlók, aki keresik az akciókat, kedvezményeket, a vállalat ezért stratégiai célként tűzte ki, hogy minél több alapélelmiszer és közkedvelt termék árát tudja mérsékelni.
A tartós árcsökkentésnek köszönhetően a vásárlók nem csak egy-egy akció erejéig spórolhatnak az érintett termékek megvásárlásával, hanem hosszabb távon tervezhetnek az alacsonyabb árakkal kisebb és nagyobb bevásárlások során egyaránt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni