2025 is izgalmas évet hozott az elektronikai piacon: a magyar vásárlók továbbra is előszeretettel nyúltak a játékkonzolokhoz, okostelefonokhoz és laptopokhoz.
Máshol is belenyúlnak a kormányok a válság miatt a gazdaságba, de „nem úgy, hogy a teljes veszteség a kiskereskedelemben csapódik le a Spar tapasztalatai szerint. Míg máshol a veszteséget szétterítik a termelési-értékesítési lánc egészére a termelőtől a nagykereskedőkön át a boltokig az ágazat szereplői között, ezzel együttműködésre veszik rá őket, nálunk szó sincs ilyesmiről.
Az egészségesebb termékek ára ugrott meg bántóan, az infláció csillapítására rámegy a következő két év, visszaesik a fogyasztás – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a HVG hetilapnak, aki arról is beszélt, miért nem fékezi az ársapka eredményesen az inflációt, torzítja a piacot. „Közismert példa a trappista sajté: ha a támogatott tej iránti nagyobb kereslet miatt kevesebb a tejzsír a piacon, durván megdrágul a sajt és a túró” – magyarázta.
Heiszler Gabriella a mennyiségi korlátozás kapcsán azt mondta: nem azért vezették be őket, mert pánikvásárlástól tartanak, hanem mert így tudják elérni, hogy a háztartásoknak is jusson az árstopos termékekből. „Ha valaki például büfét üzemeltet, és eddig a nagykereskedőtől vásárolta meg a cukrot, az étolajat, a csirkemellet, tőlük ma dupla áron kapja meg."
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








