Tele van a magyar gasztronómia olyan receptekkel, melyek nem kerülnek sokba, viszont laktatnak, és akár napokig is fogyaszthatók.

Elege van a magyar vásárlóknak abból, ami az üzletek kasszáinál folyik: ezt már senki nem nyeli le
Karácsonyi vásárokra leginkább a fiatalok járnak, az a korosztály, amely a legnyitottabb az elektronikus fizetési megoldásokra. Ezeken a rendezvényeken azonban minden korcsoportra jellemző, hogy bár szívesen vásárolnának kártyával, mégis hordanak maguknál készpénzt, mert tartanak attól, hogy nem lesz lehetőségük mással fizetni.
A karácsonyi vásárokra a legtöbben csak nézelődni mennek, sokan családi programokat szerveznek ezekre a helyszínekre, de az ajándékvásárlás mellett jellemző még a gasztronómiai élmény keresése, míg mások romantikus randevúik helyszíneként választják a feldíszített tereket. Ez a téli kikapcsolódás a fiatalok körében a legnépszerűbb, a 18-39 évesek fele tervez idén kilátogatni egy karácsonyi vásárra. Ennek a korcsoportnak az 55 százaléka – ha teheti – kártyával vagy okostelefonnal vásárol, míg a készpénzt mindössze 18 százalékuk preferálja – derült ki az OTP Bank megbízásából nemrég készített felmérésből.
A karácsonyi vásárok 40 és 59 év közötti látogatóinak 52 százaléka szintén inkább kártyával fizetne. A kényelmi, gyorsasági és biztonsági szempontok mellett a válaszadók 65 százaléka azzal indokolta ezt, hogy így nem kell készpénzt hordania magánál. Ehhez képest az inkább készpénzt használók 49 százaléka pont azért fizet inkább így, mert fél attól, hogy nem mindenhol tudna bankkártyával vagy okoseszközzel vásárolni. Ez a karácsonyi vásárok esetében érthető is, hiszen a megkérdezettek mindössze három százaléka tapasztalta úgy, hogy szerinte mindenhol biztosítva van a kártyaelfogadás.
A karácsonyi vásárokon, ha valakinél nincs elegendő készpénz, hogy kifizesse a választott terméket, a leggyakrabban eláll a vásárlástól. Mások inkább kerestek egy bankkártyát elfogadó kereskedőt, ahol meg tudták venni ugyanazt az árut. A legutóbbi felmérésünk alapján az érintettek mindössze hat százaléka venne fel készpénzt, hogy visszamehessen és megvásárolhassa a kiválasztott terméket. Ebből is látszik, hogy a bankkártyás fizetés lehetősége egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlók megőrzésében
– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

Kegyetlen lesz a csirkemell, a tej és a tojás bosszúja: erre kell készülni, ha kivezetik az árstopot
Az ársapkák kivezetése 3-5 százalékot dob az élelmiszer-infláción, az árak pedig márciusban tetőzhetnek.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Csaknem minden tizedik magyarnál célba érnek a kiberbűnözők
- Akkumulátor-jövőkép: Magyarország a negyedik lehet a világon
- Oeconomus: az éves gázfogyasztás 6-7 százaléka hiányzik majd Európából
- Milliárdos ráncfelvarrást kap egy fontos vasútállomás
- Kisgyermekes szülők figyelem, 40 ezer forintot kaphat az államtól
- Fejlemény az Illatos úton talált szennyezés ügyében
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


