Emellett kábítószergyanús növényi anyag is előkerült, ezért a pénzügyi nyomozók értesítették a rendőrséget.
Vásárlási szokások tekintetében az idei év nyári és kora őszi időszakára legjellemzőbb szavak a bizonytalanság, a takarékosság és kísérletezés. Az infláció, az emelkedő energiaárak, a háború elhúzódása mind befolyásolják a vásárlói szokásokat. Sokkal óvatosabban és megfontoltabban költenek a vásárlók, mint ahogy azt korábban tették. Egyre többen keresik a belépő szintű termékeket, és aki esetleg ragaszkodik is a drágább, prémium minőséghez, azok jellemzően a mennyiségen csökkentenek. Érdekesség, hogy egyre többen nyitnak a saját márkás termékek felé, amelyek gyakran ár-érték arányban valós konkurenciái a már jól megszokott márkáknak.
A GKID 2022 első féléves riportja szerint az aktív online vásárlók száma 9.7%-kal, míg a belföldi online rendeléseké 11.9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az online FMCG vásárlók már legtöbb esetben kiélvezik a házhozszállítás nyújtotta kényelem lehetőségét, egész pontosan 73% rendeli a termékeket online. A szállítási idők lerövidültek, egy teljes nagybevásárlás ma már akár 2 órán belül is elérhető Budapesten.
Azzal párhuzamosan, ahogy a vásárlók igyekszenek csökkenteni a kiadásaikat az infláció miatt emelkedő kosárérték mellett, rengeteg vállalat és manufaktúra is kénytelen leépíteni. Az energiaárak már nem teszik lehetővé sok esetben a vállalat profitábilis működését, ami munkahelyek elvesztéséhez, átalakulásához vezet. A talpon maradó cégek saját márkás termékei azok, amik a kialakult helyzetből előnyt kovácsolnak. Elmondható, hogy a vásárlók most szívesen kísérleteznek a gyakran elérhetőbb árú, de mégis garantált minőségű saját márkás termékekkel.
Júniusban a McKinsey & Co tanácsadó cég 5,000 nyugat-európai vásárlót kérdezett meg a vásárlási szokásairól. A válaszadók nagyjából 40 százaléka mondta azt, hogy a közelmúltban végrehajtott legnagyobb változás az volt, hogy új, saját márkás termékeket próbáltak ki.
A fogyasztók egyre inkább elégedettek a saját márkás termékek minőségével, ízével, változatosságával és innovációjával - és ragaszkodnak hozzájuk
- nyilatkozta Angus McOuat, a McKinsey munkatársa.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Vásárlóink egyre gyakrabban és egyre több kategóriában vásárolnak a saját márkás termékeinkből. Eladott darabszámot tekintve a tejtermékek esetében minden tizedik, míg a felvágottaknál minden hatodik termék saját márkás portfólióból kerül ki. Vállalatunkon belül stabilan növekvő részaránnyal bírnak ezek a termékek, jelenleg a bevétel több mint 3 százalékáért felelnek, ez a termékek darabszámát tekintve azt jelenti, hogy minden huszonötödik termék saját márkás
- fejtette ki Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója. A saját márkás termékek eleinte az alacsonyabb áruk miatt voltak vonzóak a nagyközönség számára, ezek azonban gyakran vezettek csalódásokhoz. Mára a cégek belátták, hogy csak a minőség garantálásával tudják elnyerni a vásárlók bizalmát, így jelenleg a saját márkás termékek széles választéka lehet a kapocs a vásárló és a kereskedő között.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








