A legközelebbi bejelentett szolgáltatáskiesés április 21-én lesz, de lesznek további érintett időszakok áprilisban és májusban is.
Vásárlási szokások tekintetében az idei év nyári és kora őszi időszakára legjellemzőbb szavak a bizonytalanság, a takarékosság és kísérletezés. Az infláció, az emelkedő energiaárak, a háború elhúzódása mind befolyásolják a vásárlói szokásokat. Sokkal óvatosabban és megfontoltabban költenek a vásárlók, mint ahogy azt korábban tették. Egyre többen keresik a belépő szintű termékeket, és aki esetleg ragaszkodik is a drágább, prémium minőséghez, azok jellemzően a mennyiségen csökkentenek. Érdekesség, hogy egyre többen nyitnak a saját márkás termékek felé, amelyek gyakran ár-érték arányban valós konkurenciái a már jól megszokott márkáknak.
A GKID 2022 első féléves riportja szerint az aktív online vásárlók száma 9.7%-kal, míg a belföldi online rendeléseké 11.9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az online FMCG vásárlók már legtöbb esetben kiélvezik a házhozszállítás nyújtotta kényelem lehetőségét, egész pontosan 73% rendeli a termékeket online. A szállítási idők lerövidültek, egy teljes nagybevásárlás ma már akár 2 órán belül is elérhető Budapesten.
Azzal párhuzamosan, ahogy a vásárlók igyekszenek csökkenteni a kiadásaikat az infláció miatt emelkedő kosárérték mellett, rengeteg vállalat és manufaktúra is kénytelen leépíteni. Az energiaárak már nem teszik lehetővé sok esetben a vállalat profitábilis működését, ami munkahelyek elvesztéséhez, átalakulásához vezet. A talpon maradó cégek saját márkás termékei azok, amik a kialakult helyzetből előnyt kovácsolnak. Elmondható, hogy a vásárlók most szívesen kísérleteznek a gyakran elérhetőbb árú, de mégis garantált minőségű saját márkás termékekkel.
Júniusban a McKinsey & Co tanácsadó cég 5,000 nyugat-európai vásárlót kérdezett meg a vásárlási szokásairól. A válaszadók nagyjából 40 százaléka mondta azt, hogy a közelmúltban végrehajtott legnagyobb változás az volt, hogy új, saját márkás termékeket próbáltak ki.
A fogyasztók egyre inkább elégedettek a saját márkás termékek minőségével, ízével, változatosságával és innovációjával - és ragaszkodnak hozzájuk
- nyilatkozta Angus McOuat, a McKinsey munkatársa.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vásárlóink egyre gyakrabban és egyre több kategóriában vásárolnak a saját márkás termékeinkből. Eladott darabszámot tekintve a tejtermékek esetében minden tizedik, míg a felvágottaknál minden hatodik termék saját márkás portfólióból kerül ki. Vállalatunkon belül stabilan növekvő részaránnyal bírnak ezek a termékek, jelenleg a bevétel több mint 3 százalékáért felelnek, ez a termékek darabszámát tekintve azt jelenti, hogy minden huszonötödik termék saját márkás
- fejtette ki Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója. A saját márkás termékek eleinte az alacsonyabb áruk miatt voltak vonzóak a nagyközönség számára, ezek azonban gyakran vezettek csalódásokhoz. Mára a cégek belátták, hogy csak a minőség garantálásával tudják elnyerni a vásárlók bizalmát, így jelenleg a saját márkás termékek széles választéka lehet a kapocs a vásárló és a kereskedő között.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml