Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor.

A COVID 2 éve robbant be hazánkba, váratlan helyzetekbe sodorva a vállalkozásokat és a magánszemélyeket egyaránt. Az első hullám idején ugrásszerűen megugrott a házhoz rendelt csomagok száma azok körében is, akik eddig egyáltalán nem, vagy ritkán rendeltek online.
A vidéki csomagküldés is változott a koronavírus alatt, 2020-ban a GLS Hungary 46 százalékos árbevétel-növekedést ért el, míg a Foxpost csomagforgalma 2021-ben 60 százalékkal nőtt. Bár a vidéki csomagküldések száma lassabban emelkedeett, mára ez már kiegyenlítődött.
A Hello Vidék nem csak arra kereste a választ, hogy az első járványhullám óta hogyan alakult vidéken a csomagszállítási és a csomagautomatás szolgáltatások igénybevétele, hanem arra is, hogy változnak-e majd az árak. Ezért megkeresték a GLS Hungary-t és a Foxpost Zrt-t. A különböző változások mellett többek között az árak változásáról is szó volt.
Farkas Gergely, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy általánosságban elmondható, hogy a piaci trendeket is figyelembe véve a GLS-nél évről évre magasabb csomagszámmal terveznek, és annak érdekében, hogy továbbra is a már megszokott szolgáltatást tudják nyújtani az ügyfelek számára, szükség van az infrastruktúránk folyamatos fejlesztésére. Ennek vannak bizonyos többletköltségei az éves működésre nézve, csakúgy, mint a gazdasági változásoknak, például az infláció és béremelések.
Bengyel Ádám, a FoxPost vezérigazgató-társalapítója is megszólalt az árakról. Mint mondta a szolgáltatásuk ára hosszú idő után, idén év elején változott, hiszen az infláció mértéke, az üzemanyag árak emelkedése, a forint gyengülése - ami kihat a bérek reál értékére - arra késztetette őket, hogy felelősen döntsenek az árakról. Ezen kívül kiemelte, hogy a 2022-től bevezetésre kerülő áraikat pedig továbbra is biztosítani tudják - fenntartható fejlődés mellett – a sokoldalú logisztikai szolgáltatásukat.

Lavinát indít el a Lidl mennyiségi korlátozása? Vallottak a boltláncok: erre számíthatnak a vásárlók
A Lidl nem rég bejelentette, hogy több, piaci áron kapható termékükre is korlátozásokat vezet be. De ez vajon általános, vagy csak egy egyszeri alkalom?
A 6-18 éves fiatalok mintegy heti 8 órát töltenek játékkal, a magyar gyerekek pedig mintegy 76 százaléka ezzel tölti a szabadidejét.
A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.
-
50 milliárdos rebranding folyamat zajlik a Penny-nél
A nehéz helyzetben is hosszú távra tervez az üzletlánc - a társ-ügyvezetőket kérdeztük.
-
Videó: ennyivel olcsóbb, ha nem a balatoni büfében vásárolsz, hanem a boltban
Megnéztük, milyen árak vannak a parton, és mennyibe kerül egy hamburger, ha magunk készítjük.
-
5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást (x)
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
- Szárazság – Egyre meghökkentőbb dolgok emelkednek ki a Tiberis medréből
- Kék fény: sötétben tapogatózunk a káros hatásokkal kapcsolatban
- Jöhet a rák elleni, személyre szabott védőoltások kora
- Fejbe verték a cápát egy felmosóval
- Hazai pályán szorongathatják meg a Teslát
- Hajmeresztő: odakötötte a kuplungpedált, mert az nem húzott vissza
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


