Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Magyar tej, hús helyett olcsó import kerülhet a boltokba: sarokba szorították a kiskereskedőket az árstoppal?
Jelentős adminisztrációs teher hárul majd a boltokra, különösen a kisebbekre, az árstop miatt – mondta el Vámos György az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, aki szerint a kisebb üzletek azok, amelyek jellemzően az átlagár felett értékesítik a termékeket, így náluk lehet nagyobb az árbevétel-kiesés is. A szakértő megjegyezte, a kereskedő megteheti, hogy a korábbitól eltérő márkát árul az árstoppal érintett termékekből, de az nem tűnik egyszerű megoldásnak, hogy a jövőben majd olcsó importáruval töltsék fel a polcokat.
Az akciós termékek köre átmenetileg szűkülhet - írja a 24.hu. Az OKSZ főtitkára a lapnak elmondta, jellemzően a kisboltok dolgoznak kiskasszával, és többnyire ők azok, akik az átlagár felett értékesítenek, emiatt a kicsiknél az átlagnál nagyobb lehet az árbevétel-kiesés. Például ha az árstoppal érintett terméket október 15-én valaki 1500 forintért árulta, most meg 1800 forintért, februártól újra 1500 forintért kellene árulnia a terméket, bukva rajta egységenként 300 forintot. De ha nincs árnyilvántartása, és a KSH-s átlagárat kell alkalmaznia – ami feltehetően az ő áránál alacsonyabb –, tegyük fel 1400 forintos árat, akkor nagyobb, 400 forintos bevételkiesése realizálódik az adott terméken. Minél kisebb egy bolt, annál nagyobb az esélye, hogy a KSH-s átlagárral rosszabbul jár, mintha előkeríti a saját októberi árát – tette hozzá Vámos György.
Az árstopot be fogják tartani a kereskedők, ez biztos, valamint az is, hogy árbevétel-kiesésük lesz, amit nyilván igyekeznek tompítani
– mondta Vámos György. Az árstop miatti árbevétel-kiesést többféleképpen kompenzálhatják. Azt szerinte nem tehetik meg automatikusan a boltok, hogy más termékek árát megemelik, mert az árérzékeny vásárlóknak ez nem fog tetszeni. A szakértő úgy véli, legkönnyebb a kompenzáció, ha átírják az akciós terveket, szűkítik az akciós termékek körét. Mások elhalaszthatnak tervezett beruházást, felújítást, hogy költséget takarítsanak meg. Ahány cég, annyiféle megoldás születhet az árbevétel-kiesés ellensúlyozására.
Azt sem tartja kizártnak, hogy lesz importhelyettesítés is, de nem gondolja, hogy tömegével, mert a kereskedőknek nem érdekük, hogy a kialakult stabil beszállítói kapcsolataikat három hónap miatt szétrombolják.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








