Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Magyar tej, hús helyett olcsó import kerülhet a boltokba: sarokba szorították a kiskereskedőket az árstoppal?
Jelentős adminisztrációs teher hárul majd a boltokra, különösen a kisebbekre, az árstop miatt – mondta el Vámos György az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, aki szerint a kisebb üzletek azok, amelyek jellemzően az átlagár felett értékesítik a termékeket, így náluk lehet nagyobb az árbevétel-kiesés is. A szakértő megjegyezte, a kereskedő megteheti, hogy a korábbitól eltérő márkát árul az árstoppal érintett termékekből, de az nem tűnik egyszerű megoldásnak, hogy a jövőben majd olcsó importáruval töltsék fel a polcokat.
Az akciós termékek köre átmenetileg szűkülhet - írja a 24.hu. Az OKSZ főtitkára a lapnak elmondta, jellemzően a kisboltok dolgoznak kiskasszával, és többnyire ők azok, akik az átlagár felett értékesítenek, emiatt a kicsiknél az átlagnál nagyobb lehet az árbevétel-kiesés. Például ha az árstoppal érintett terméket október 15-én valaki 1500 forintért árulta, most meg 1800 forintért, februártól újra 1500 forintért kellene árulnia a terméket, bukva rajta egységenként 300 forintot. De ha nincs árnyilvántartása, és a KSH-s átlagárat kell alkalmaznia – ami feltehetően az ő áránál alacsonyabb –, tegyük fel 1400 forintos árat, akkor nagyobb, 400 forintos bevételkiesése realizálódik az adott terméken. Minél kisebb egy bolt, annál nagyobb az esélye, hogy a KSH-s átlagárral rosszabbul jár, mintha előkeríti a saját októberi árát – tette hozzá Vámos György.
Az árstopot be fogják tartani a kereskedők, ez biztos, valamint az is, hogy árbevétel-kiesésük lesz, amit nyilván igyekeznek tompítani
– mondta Vámos György. Az árstop miatti árbevétel-kiesést többféleképpen kompenzálhatják. Azt szerinte nem tehetik meg automatikusan a boltok, hogy más termékek árát megemelik, mert az árérzékeny vásárlóknak ez nem fog tetszeni. A szakértő úgy véli, legkönnyebb a kompenzáció, ha átírják az akciós terveket, szűkítik az akciós termékek körét. Mások elhalaszthatnak tervezett beruházást, felújítást, hogy költséget takarítsanak meg. Ahány cég, annyiféle megoldás születhet az árbevétel-kiesés ellensúlyozására.
Azt sem tartja kizártnak, hogy lesz importhelyettesítés is, de nem gondolja, hogy tömegével, mert a kereskedőknek nem érdekük, hogy a kialakult stabil beszállítói kapcsolataikat három hónap miatt szétrombolják.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








