Mitől lesz egy társadalom valóban élhető? És miért marad le Európa harmada ezen a téren? Megmutatjuk!
Bár nagy hagyománya van itthon az újévi lencse fogyasztásnak, azonban a lencse nagyobb része mégis külföldről érkezik. Honnan jön a lencse a magyar asztalokra?
A szilveszteri-újévi lencse nagy része külföldről - Kanadából, Oroszországból és Lengyelországból - érkezik, a lencse termesztése háttérbe szorult Magyarországon az utóbbi évtizedekben ökológiai érzékenysége, és az olcsóbb import miatt - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kedden az MTI-vel.
A kamara közleményben ismertetik, hogy a Világélelmezésügyi Szervezet, a FAO szerint 2010 óta a lencsetermesztés 4,28 millió hektárról 6,58 millió hektárra nőtt 2017-ig. A világ legnagyobb lencsetermesztő országai Kanada, India és az Egyesült Államok. Az Európai Unióban legnagyobb területen Spanyolországban termesztik a lencsét, 36 504 hektáron, de Franciaország és Görögország lencsetermesztése is jelentős.
Magyarországon az idén mindössze 284 hektáron vetettek lencsét, belföldön szinte csak Győr-Moson-Sopron megyében foglalkoznak a hüvelyes főzeléknövény termesztésével. A 4400 tonnás import mellett ugyanakkor csaknem 200 tonnát exportált az ország, bár ennek jelentős része reexport.
A NAK szerint Magyarországon a lencse stabil felvásárlói piaca még nem alakult ki, így az értékesítés biztonsága alacsony, az import jelentős mennyisége miatt minimális a kereslet a hazai termesztésű lencse iránt. Az import lencse ára a hazainál mintegy két és félszer alacsonyabb. Az agrárkamara úgy véli, a kedvezőtlen helyzet megoldására elsősorban a növény stabil kereskedelmi pozícióit kellene kialakítani az országban, amely nagy valószínűséggel maga után vonná a kiszámítható piaci viszonyokat, ugyanis az őszi fajták termesztésével a termésbiztonság és a termőképesség egyaránt növelhető.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A lencse belföldi piaci helyzetének stabilizálásán túl a megfelelő és érdekelt feldolgozó-kapacitás kiépítése, illetve a szemes fehérjenövény termeléshez kötött támogatása segíthetné a lencse magyarországi újbóli elterjedését - hangsúlyozta a NAK közleményében.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








