A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Bár nagy hagyománya van itthon az újévi lencse fogyasztásnak, azonban a lencse nagyobb része mégis külföldről érkezik. Honnan jön a lencse a magyar asztalokra?
A szilveszteri-újévi lencse nagy része külföldről - Kanadából, Oroszországból és Lengyelországból - érkezik, a lencse termesztése háttérbe szorult Magyarországon az utóbbi évtizedekben ökológiai érzékenysége, és az olcsóbb import miatt - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kedden az MTI-vel.
A kamara közleményben ismertetik, hogy a Világélelmezésügyi Szervezet, a FAO szerint 2010 óta a lencsetermesztés 4,28 millió hektárról 6,58 millió hektárra nőtt 2017-ig. A világ legnagyobb lencsetermesztő országai Kanada, India és az Egyesült Államok. Az Európai Unióban legnagyobb területen Spanyolországban termesztik a lencsét, 36 504 hektáron, de Franciaország és Görögország lencsetermesztése is jelentős.
Magyarországon az idén mindössze 284 hektáron vetettek lencsét, belföldön szinte csak Győr-Moson-Sopron megyében foglalkoznak a hüvelyes főzeléknövény termesztésével. A 4400 tonnás import mellett ugyanakkor csaknem 200 tonnát exportált az ország, bár ennek jelentős része reexport.
A NAK szerint Magyarországon a lencse stabil felvásárlói piaca még nem alakult ki, így az értékesítés biztonsága alacsony, az import jelentős mennyisége miatt minimális a kereslet a hazai termesztésű lencse iránt. Az import lencse ára a hazainál mintegy két és félszer alacsonyabb. Az agrárkamara úgy véli, a kedvezőtlen helyzet megoldására elsősorban a növény stabil kereskedelmi pozícióit kellene kialakítani az országban, amely nagy valószínűséggel maga után vonná a kiszámítható piaci viszonyokat, ugyanis az őszi fajták termesztésével a termésbiztonság és a termőképesség egyaránt növelhető.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A lencse belföldi piaci helyzetének stabilizálásán túl a megfelelő és érdekelt feldolgozó-kapacitás kiépítése, illetve a szemes fehérjenövény termeléshez kötött támogatása segíthetné a lencse magyarországi újbóli elterjedését - hangsúlyozta a NAK közleményében.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








