Egyre keresettebbek Magyarországon is a robotfűnyírók: átlagosan pár százezer forintért vásárolnak ilyen terméket a magyarok.
A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatta azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.
Az már a koronavírus-járvány globális és magyarországi megjelenése után hamar kiderült, hogy a pandémiához köthető korlátozások felélénkítették az online kereskedelmet, de érdemes hosszabb távon is megnézni a magyar statisztikákat. Az internetes vásárlás ugyanis évek óta a kiskereskedelem zászlóshajója a növekedés mértéke alapján.
A hivatalos KSH-adatok szerint 2010 óta minden évben két számjegyű volt a növekedés az internetes és csomagküldő forgalomban, tehát az egyre magasabb bázisértékekhez képest tudott lendületesen fejlődni. 2016 és 2020 között pedig 30-40 százalékos volt az éves növekedés. A bővülés eredményeként a netes vásárlásoknak egyre nagyobb szelet jut a kiskereskedelmi tortából: 2010-ben a teljes forgalom 0,6 százalékát adták, 2015-ben már 2,6 százalékos volt a részesedésük, 2020-ban pedig 8,5 százalékos volt az arányuk.
Tehát a lendület adott, a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív felmérés pedig többek között azt vizsgálta meg, hogy a 19-29 évesek az idei év második negyedévben hogyan álltak a netes vásárlásokhoz.
A kutatás végeredménye szerint a fiatalok 86 százaléka, vagyis 10-ből majdnem 9-en vásároltak valamit az interneten. A megkérdezettek majdnem negyede – 23 százaléka – rendszeresen netes vásárlónak mondható, 38 százalékuk néhány alkalmat említett, 25 százalékuk pedig 1-2 alkalommal tett így. Azok, akik vásároltak az interneten az elmúlt egy évben, jellemzően gyakrabban tették ezt, mint korábban. 41 százalékuk sűrűbben fordult az online boltokhoz.
Az online vásárlást „kihagyók” táborában a férfiak vannak többen, 19 százalékuk nem vásárol online, míg a nőknek csak a 9 százalékára volt ez igaz.
A kényelmes és biztonságos online vásárlás a következő időszakban további növekedés előtt áll és várhatóan azok a fiatalok is rákapnak, akik eddig nem tették
– tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.