7 °C Budapest
Female courier standing by shipping van checking the parcel for delivery. Woman looking at the delivery address of the parcel in van.

Ezek a magyarok alig járnak boltba: 10-ből 3 fiatal már csak így vásárol

2021. szeptember 22. 11:02

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatta azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.

Az már a koronavírus-járvány globális és magyarországi megjelenése után hamar kiderült, hogy a pandémiához köthető korlátozások felélénkítették az online kereskedelmet, de érdemes hosszabb távon is megnézni a magyar statisztikákat. Az internetes vásárlás ugyanis évek óta a kiskereskedelem zászlóshajója a növekedés mértéke alapján.

A hivatalos KSH-adatok szerint 2010 óta minden évben két számjegyű volt a növekedés az internetes és csomagküldő forgalomban, tehát az egyre magasabb bázisértékekhez képest tudott lendületesen fejlődni. 2016 és 2020 között pedig 30-40 százalékos volt az éves növekedés. A bővülés eredményeként a netes vásárlásoknak egyre nagyobb szelet jut a kiskereskedelmi tortából: 2010-ben a teljes forgalom 0,6 százalékát adták, 2015-ben már 2,6 százalékos volt a részesedésük, 2020-ban pedig 8,5 százalékos volt az arányuk.
 
Tehát a lendület adott, a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív felmérés pedig többek között azt vizsgálta meg, hogy a 19-29 évesek az idei év második negyedévben hogyan álltak a netes vásárlásokhoz.
 
A kutatás végeredménye szerint a fiatalok 86 százaléka, vagyis 10-ből majdnem 9-en vásároltak valamit az interneten. A megkérdezettek majdnem negyede – 23 százaléka – rendszeresen netes vásárlónak mondható, 38 százalékuk néhány alkalmat említett, 25 százalékuk pedig 1-2 alkalommal tett így. Azok, akik vásároltak az interneten az elmúlt egy évben, jellemzően gyakrabban tették ezt, mint korábban. 41 százalékuk sűrűbben fordult az online boltokhoz.
 
Az online vásárlást „kihagyók” táborában a férfiak vannak többen, 19 százalékuk nem vásárol online, míg a nőknek csak a 9 százalékára volt ez igaz. 

A kényelmes és biztonságos online vásárlás a következő időszakban további növekedés előtt áll és várhatóan azok a fiatalok is rákapnak, akik eddig nem tették

– tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 19. kedd
József, Bánk
12. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm