Egyre többen érzik tehernek a karácsonyi főzést, ezért idén is számos budapesti étterem kínál elviteles ünnepi menüt.
Bár már akkora a bevétel az éttermekben, mint a járvány előtt, így sincs egyszerű helyzetben az ágazat. A gondot a munkaerőhiány és a növekvő bérigények okozzák.
Júniusban már kis híján elérte a 2019-es, tehát a járvány előtti bevételét a vendéglátás – számolt be a statisztikai adatok alapján a Blokkk.com.
A kereskedelmi szakportál úgy számolja, a 2019-es júniushoz képest 5 százalékkal van elmaradva az ágazat, 2020-hoz képest viszont több mint 40 százalék a többlet, ugyanakkor megjegyzi: 2021 első féléve összességében 190 milliárd forintos veszteséget hozott az ágazat számára. Mindez kevesebb a 2020-as, 400 milliárdos buktánál, ám nagy kérdés, hogy az alapvetően magasabb árakat hogyan tudják kigazdálkodni a vendéglátósok.
A bajokat tetézi a munkaerőhiány, ez magyarázza, hogy van ahol már bruttó 1300 forintos órábért ajánlanak a felszolgálóknak és 1500 forintost a pultosoknak, de Siófokon van olyan hely, ahol majdnem félmilliós bruttó fizetésért keresnek pincért, Balatonfenyvesen pedig egymillióért szakácsot
– ezzel, a munkavállalás hosszabb ideje miatt felveheti a versenyt egy budapesti étterem 700 ezres, vagy egy német szálloda átszámítva 800 ezres havi ajánlata is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








