Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Egy év alatt harmadszor múlta felül minden korábbi teljesítményét az internetes és csomagküldő értékesítés Magyarországon, 2020-ban először értek el ezermilliárd forint feletti összesített forgalmat a webshopok. A koronavírus jól láthatóan felgyorsította az elektronikus kereskedelem térnyerését - nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Cseresnyés Péter, aki beszélt arról is, hogy megszületett az első bírsághatározat az üzletekre vonatkozó járványügyi előírások be nem tartása miatt.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a lap szombati számában olvasható interjúban elmondta, hogy Heti Monitoruk a nyitást követő négy hétben összességében nyolcszázalékos forgalomnövekedést jelzett 2019 azonos időszakához képest. A legfrissebb kimutatás szerint élelmiszerekből és gyógyszerekből 16-17 százalékkal fogyott több, mint tavalyelőtt ugyanekkor.
Az államtitkár kiemelte, hogy a kormány a márciusi zárás idejére sem engedte el a kiskereskedők kezét. A szektorra átmenetileg kiterjesztett ágazati bértámogatással közel harmincezer munkahely megtartásához járultak hozzá több mint hatmilliárd forinttal.
A fogyasztóvédelem április eleje óta ellenőrzi, hogy a boltok betartják és betartatják-e a veszélyhelyzeti intézkedéseket. A kollégák mintegy 3200 kereskedelmi egységben jártak már, több mint négyszáz helyszínen találtak jogsértést, minden második esetben a kézfertőtlenítő kihelyezése maradt el. Bírságolásra először május végén találtak okot a kormányhivatali kollégák. Három Csongrád-Csanád megyei pékségnek az utóellenőrzésig sem sikerült pótolnia a szakemberek első látogatásán szóvá tett hiányosságot, ez az üzemeltető cégnek összesen 200 ezer forintjába került.
A vásárlások legbiztonságosabb terepe természetesen a járványhelyzetben az internetes és csomagküldő értékesítés - mutatott rá az államtitkár, hozzátéve, hogy tavaly április óta háromszor múlta felül minden korábbi teljesítményét az online kereskedelem, az idén márciusi havi 140 milliárd forintos örökrekord mintegy kétharmadával haladta meg az egy évvel azelőtti összeget. Tavaly először értek el ezermilliárd forint feletti összesített forgalmat a webshopok. A koronavírus jól láthatóan felgyorsította az elektronikus kereskedelem térnyerését. Némi visszarendeződés ugyan nem kizárt, de sokan tartósan elköteleződhetnek a kényelmes és gyors házhoz szállítás mellett.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








