A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Évente 1,8 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe Magyarországon. A tizenöt éve alapított Magyar Élelmiszerbank Egyesület évente hozzávetőleg tízezer tonna élelmiszert ment meg, a programhoz eddig több mint 370 magyarországi üzlet csatlakozott - mondta el Sczígel Andrea, a szervezet külső kapcsolatok igazgatója. Ezzel negyedmillió rászoruló magyarnak nyújtanak rendszeres segítséget.
Tavaly 11 ezer tonna mentett élelmiszert juttattak el 300 ezer nélkülözőhöz: a megmentett élelmiszer általában évente negyedmillió magyarnak segít rendszeresen. Az élelmiszerbank működése szociális és környezetvédelmi szempontból is hasznos, nyilatkozta az InfoRádiónak Sczígel Andrea, egyesületük partnereken, karitatív szervezeteken keresztül juttatja el a rászorulóknak a megmentett élelmiszert.
A tizenöt éve alapított élelmiszerbank közvetlenül a gyártóktól és a kereskedelmi egységektől gyűjti be a fölösleges élelmiszert. Sczígel Andrea arról számolt be, hogy jelenleg négy nagy áruházlánccal állnak kapcsolatban. Az Aldi épp most lépte át a százas üzletszámot, a Tesco is rengeteg üzlettel vesz részt az együttműködésben, rajtuk kívül az Auchan és a Metro is partnerei az élelmiszerbanknak.
Kutatást végez Olvasói körében a Pénzcentrum!
Ahogy a világon, Magyarországon is nagy probléma az élelmiszerpazarlás. A hazai élelmiszerhulladékok felét a magyar háztartások termelik, ezt pedig jelentősen le lehetne csökkenteni. Lapunk most arra kíváncsi, hogy milyen változásokat idézett elő a koronavírus-járvány a magyarok vásárlási, főzési, ételtárolási, és hulladékkezelési szokásaiban. Az élelmiszerpazarláson rontott-e a járvány, vagy éppenhogy kevesebb étel landolt a szemétben? Kérjük, hogy válaszaiddal segítsd Te is a munkánkat!
Együnk Egymásért
Az Együnk Egymásért, nélkülözőket segítő kampányt immáron 9. alkalommal indítja útjára a Magyar Élelmiszerbank Egyesület. A járvány elhúzódó hatása a nélkülözőket kilátástalan helyzetbe hozza. A kampány célja, hogy a beérkező támogatáson keresztül a nélkülözők élelmiszer ellátást kaphassanak.
Az Élelmiszerbank célja, hogy a kampány keretén belül felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemre és a nélkülözők segítségére ebben a különösen nehéz, járvánnyal terhelt időszakban. Az Együnk Egymásért kampányban éttermek, cukrászdák, vállalatok és magán emberek vehetnek részt pénzadomány gyűjtéssel, hogy még több élelmiszer mentése és kiosztása valósulhasson meg.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A résztvevő étterem vagy cukrászda által kijelölt egy-egy fogás, menü, desszert bevétele most a rászorulók élelmezését segítheti! Magánemberek és vállalatok pedig virtuális menük vásárlásán keresztül járulhatnak hozzá a nélkülözők élelmezéséhez. A jótékonysági kezdeményezés szeptemberben kezdődött, és év végéig lehet csatlakozni! A tavalyi Együnk Egymásért akció 4 hónapja alatt gyűjtött adományoknak köszönhetően 141 000 családon tudott az Egyesület segíteni.
Akik már megerősítették, hogy biztosan részt vesznek az idei kampányban: Trattoria Pomo d’Oro, Friss’n’sült étterem, Melódin éttermek, A Fűszeres, NOMÁD hotel&glamping, SVÉT éttermek, Home of Franziska, CsÍzműhely, Magora étterem.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








