A buborékos ital évtizedek óta a bőség, a szerencse és az újrakezdés szimbóluma, amely nélkül sokak számára elképzelhetetlen a karácsony vagy a szilveszter.
Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt - derül ki egy friss felmérésből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban: a külföldi online áruházak ugyan népszerűbbé váltak az utóbbi években, de a fiatalok szerint nehézkesebb náluk vásárolni. Az online vásárlás egyre nagyobb teret hódít, a járványhelyzet pedig még inkább felgyorsította ezt a folyamatot, ugyanakkor ez fokozott biztonságot követel.
Lényegében majdnem minden fiatal, a 19-29 évesek 96 százaléka vásárolt már az interneten keresztül, szemben a 2016-ban mért 89 százalékkal. Emellett az online boltokat rendszeresen látogatók aránya 26 százalékról 37 százalékra nőtt - áll a K&H ifjúsági indexében, amely a koronavírus-járvány előtt, 2019 végén készült.
A legtöbb interneten vásárló fiatal magyarországi webáruházból rendel, 79 százalékos az arányuk, ami a 2016-os 72 százalékhoz képest növekedést jelent. A magyarországi aukciós és hirdetőoldalak népszerűsége csökkent: a fiatalok 35 százaléka használta ezeket, 2016-ban még 39 százalékos volt a részesedésük. Ugyan még elmarad a hazaiaktól, de az évek során nőtt a külföldi webáruházak látogatottsága, hiszen a neten vásárló fiataloknak az 52 százaléka, és főleg a fővárosban élők rendeltek tőlük, négy évvel ezelőtt viszont csak 34 százalék került velük kapcsolatba.
A felmérésből az is kiderült, hogy milyen gyakran ütköztek nehézségekbe a fiatalok a rendelés során. A magyar webáruházból vásárlók többsége, azaz 63 százaléka nem találkozott semmilyen problémával, 33 százalékuknak akadt valami gondja, de ez csak ritkán fordult elő. Mindössze 4 százalékuk mondta azt, hogy gyakran volt fennakadás az online vásárlásban. A magyar aukciós oldalakkal az ott vásárló fiatalok 58 százaléka soha nem talált kivetnivalót, ugyanakkor 7 százalékuk szerint ez sokszor előfordult.
A külföldi webáruházakkal azonban már más a helyet: az onnan rendelő fiatalok kevesebb, mint fele, mindössze 41 százaléka tudott problémamentesen vásárolni, ami jóval elmarad a magyar webáruházaknál mért 63 százalékos szinttől. Az érintettek 49 százaléka ugyan tapasztalt fennakadást a külföldi webboltokban, de ez szerintük csak ritkán fordult elő, 11 százalékuk pedig arról számolt be, hogy rendszeresen problémát jelent a termékek beszerzése.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








