Bő tíz év alatt óriási árrobbanás történt az egyik legkedveltebb üdülőhelyen.
Ma már nem is nagyon tudjuk elképzelni azt az időt, hogy az ingatlanok hirdetései nem az online térben terjedtek. Plakátok, szórólapok, újsághirdetések - ez a múlt, a jelen pedig az online hirdetési felületek világa, amely azt vállalja, hogy közelebb hozza egymáshoz a vevőket és az eladókat. Természetesen ez helytálló is, hiszen a felület nagy, bárki számára korlátlanul elérhető, könnyű a hozzáférés, de néha aggályok merülnek fel azért a legnagyobb ingatlanhirdetési portálokkal kapcsolatban is.
Az első számú veszély az eladók számára, hogy nehéz kontrollálni, hogy ki a komoly szándékú vevő, és ki nem, ki akarja a tulajdonosokat esetleg kevésbé jó szándékkal megközelíteni. A portál nem tudja tükrözni a piaci folyamatokat és a hirdetők által közölt, olykor meglehetősen eltorzított információk megnehezítik a sikeres ügyletek megkötését.
- mondja Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. A legtöbben leginkább arra használják az online hirdetési portálokat, hogy megállapítsák az adott piac dinamikáját, lássák, hol miként alakulnak a négyzetméterárak, és ezáltal belőjék az általuk kínált ingatlan értékét. Ez a gondolatmenet viszont semmiképpen sem tud helytálló lenni. A hirdetésben szereplő irányárak nagyon sokszor nem követik a valóságot, nem tartalmazzák azt a korrekciót, amely a piacon aktuálisan végbemegy, így sokan hamis illúziókba ringatják magukat saját ingatlanjuk reális értékével kapcsolatban és a nagy várakozás közepette esetleg elmulasztják azt a vevőt, aki ugyan kicsit alacsonyabb áron, de tényleg megvásárolná az adott lakást.
- folytatja Ben-Ezra Orran. A szakértők úgy vélik, hogy egy változó piacnál, akár felfele, akár lefele ívelő piacról legyen szó, nagyon fontos, sőt talán a legfontosabb, hogy a piacról alkotott véleményhez a lezárt ügyleteknek az adatait használjuk, melyekből két dolgot emelhetünk ki, azt, hogy mennyiért keltek el a lakások és mennyi időn belül. A piac tendenciáit alapvetően megismerhetjük a hirdetési portálokból, de ez csakis rendszeres megfigyeléssel, elemzéssel és valós adatokhoz történő hasonlítás útján történhet meg.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


