A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
2019. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,0 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt 12 hónapban a szeszes italok, dohányáruk, a járműüzemanyagok, valamint az élelmiszerek ára nőtt jelentős mértékben. 2019-ben a fogyasztói árak átlagosan 3,4 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.
A KSH friss statisztikái szerint 2018. decemberhez viszonyítva 12 hónap alatt az élelmiszerek ára 5,9, ezen belül a sertéshúsé 23,7, a párizsi, kolbászé 13,2, a cukoré 12,2, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 8,3 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 8,4, ezen belül a dohányáruké 12,3 százalékkal emelkedett. A szolgáltatásokért 3,2 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 10,5 százalékkal nőtt. A háztartási energia 0,6, ezen belül a tűzifa 5,9 százalékkal drágult. A járműüzemanyagok ára 7,7 százalékkal volt magasabb - derült ki a KSH frissen közölt adatsorából.
A hivatal ezen felül közzétette azt is, hogy 1 hónap alatt, 2019 novemberéhez viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,3 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára átlagosan 0,7 százalékkal nőtt, ezen belül a sertéshús 7,5, a liszt 2,6, a párizsi, kolbász 2,4, a tojás 2,3, a kenyér 2,0 százalékkal drágult. Az alkoholmentes üdítőitalok ára 1,1, a sajté 0,9 százalékkal csökkent. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 0,6, ezen belül a dohányáruké 1,2 százalékkal emelkedett. A járműüzemanyagok ára 0,3 százlaékkal volt magasabb.
Ezen felül kiderült az is, hogy 2019-ben az előző évhez képest a fogyasztói árak átlagosan 3,4 százalékkal nőtte, ezen belül az élelmiszerek ára 5,4 százalékkal. A legnagyobb mértékben, 8,1 százalékkal a szeszes italok, dohányáruk drágultak. A szolgáltatások ára átlagosan 3,0, a háztartási energiáé és a ruházkodási cikkeké egyaránt 1,0, az egyéb cikkeké 1,3 százalékkal emelkedett. A tartós fogyasztási cikkekért 0,3 százalkkal kevesebbet kellett fizetni.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal