A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik nem korlátlan adatcsomaggal rendelkeznek.
Egyre kevésbé jellemző, hogy a boltok félrevezető akciókkal csalják csapdába a vásárlókat, viszont még így is - főként az ünnepek közeledtével - sok a szinte hihetetlenül kedvező ajánlat. A csábító árleszállításokkal viszont nem mehetnek el akármeddig a boltok: bizonyos jogszabályok azért kötik őket.
Az év utolsó két hónapjában különösen gyakran találkoznak csábító akciókkal a fogyasztók, a magyar vásárlók ráadásul különösen árérzékenyek. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint azt, hogy meddig mennek el a boltok az árleszállításokban, elsősorban az határozza meg, hogy élelmiszerről, vagy egyéb árucikkről van-e szó - írja az infostart.
- mondta el a szakember. Ilyenkor az egyik lehetőség, hogy lemond a tervezett bevétel bizonyos hányadáról a kereskedő és így tud akciós árat hirdetni. A kedvezményekre pedig más termékek árában megtérülő reklámköltségként tekint a potenciális vásárlók megnyerése, a meglévők megtartása érdekében.
Ezt nemcsak a vásárlók ellenőrzik, hanem a hatóságok is. Igaz, utóbbiaknak nincs könnyű dolguk, mivel több mint tízezer webáruház igyekszik kiszolgálni a magyar piacot. A büntetések szigorúak, a fogyasztóvédelmi bírság mértéke például függ attól, hogy milyen áruértéknél, milyen gyakorisággal és milyen hosszan tévesztik meg a vásárlókat. De attól is, hogy mekkora árbevételű vállalkozás esetén állapítják meg.
- mondta Vámos György. "Természetesen a hatóságok is résen vannak, de azért, ha megnézzük a Facebook-bejegyzéseket egy-egy cég oldalán, merülnek föl ilyen vádak, és nyilván ez nem tagadható" - tette hozzá. A szakember szerint az elmúlt években sokat tanultak a kereskedők és a vásárlók is. Inkább elszigetelt esetek adódnak, a kereskedők többsége a szabályok betartásával működik. Ezt támasztja alá szerinte az internetes kereskedelem rekordokat döntő bővülése is. 2019 első három negyedévében ugyanis harmadával nőtt a forgalom ezen az értékesítési csatornán.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








