A tojás és csokoládé árakban nagyobb eltérések mutatkoznak, a sonkák árképzése hasonló a nagyobb diszkontláncoknál.
Egyre kevésbé jellemző, hogy a boltok félrevezető akciókkal csalják csapdába a vásárlókat, viszont még így is - főként az ünnepek közeledtével - sok a szinte hihetetlenül kedvező ajánlat. A csábító árleszállításokkal viszont nem mehetnek el akármeddig a boltok: bizonyos jogszabályok azért kötik őket.
Az év utolsó két hónapjában különösen gyakran találkoznak csábító akciókkal a fogyasztók, a magyar vásárlók ráadásul különösen árérzékenyek. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint azt, hogy meddig mennek el a boltok az árleszállításokban, elsősorban az határozza meg, hogy élelmiszerről, vagy egyéb árucikkről van-e szó - írja az infostart.
- mondta el a szakember. Ilyenkor az egyik lehetőség, hogy lemond a tervezett bevétel bizonyos hányadáról a kereskedő és így tud akciós árat hirdetni. A kedvezményekre pedig más termékek árában megtérülő reklámköltségként tekint a potenciális vásárlók megnyerése, a meglévők megtartása érdekében.
Ezt nemcsak a vásárlók ellenőrzik, hanem a hatóságok is. Igaz, utóbbiaknak nincs könnyű dolguk, mivel több mint tízezer webáruház igyekszik kiszolgálni a magyar piacot. A büntetések szigorúak, a fogyasztóvédelmi bírság mértéke például függ attól, hogy milyen áruértéknél, milyen gyakorisággal és milyen hosszan tévesztik meg a vásárlókat. De attól is, hogy mekkora árbevételű vállalkozás esetén állapítják meg.
- mondta Vámos György. "Természetesen a hatóságok is résen vannak, de azért, ha megnézzük a Facebook-bejegyzéseket egy-egy cég oldalán, merülnek föl ilyen vádak, és nyilván ez nem tagadható" - tette hozzá. A szakember szerint az elmúlt években sokat tanultak a kereskedők és a vásárlók is. Inkább elszigetelt esetek adódnak, a kereskedők többsége a szabályok betartásával működik. Ezt támasztja alá szerinte az internetes kereskedelem rekordokat döntő bővülése is. 2019 első három negyedévében ugyanis harmadával nőtt a forgalom ezen az értékesítési csatornán.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül
- Elkezdődött az egyeztetés a bősi vízlépcső vitájának ügyében
- Nincs nyugalom Bécsben: újabb fegyvertilalmi övezetet kellett bevezetni
- Még le sincs gyártva, mégis minden lőszert eladtunk már Várpalotáról
- Gulyás Gergely újra tanul járni a műtétje után, és Magyar Péterről is beszélt
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv