Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Rossz hírünk van azoknak, akik a címke, és az azon feltüntetett díjak alapján választanak bort a boltokban. Bár az ilyen termékek sokkal jobban fogynak, mint azok, amiken nem tüntették fel az arany-, ezüst-, vagy bronzminősítést, a szakértők szerint sok esetben a plecsnik semmit sem érnek. Ugyanis a mai borversenyek hitelessége is megkérdőjelezhető, legalábbis nincs két borász, aki ugyanúgy értékelné ugyanazt a bort. Mutatjuk, hogy miről ismerheted fel a jó borokat.
Ugye te is vettél már bort a cimke alapján? Eléggé meggyőzőek tudnak lenni például a különféle arany-, ézüst-, vagy bronz plakettek, vagy más "nagydíjak". De valóban minőségi terméket takarnak a csicsás elismerések? Erre kereste a választ a Daily Mail, amely szerint a fenti elemekkel ellátott borokból nagyjából hétszer többet vettek Nagy-Britanniában, mint a többiből.
Ám a lap által megkérdezett szakértők is arra figyelmeztetnek, hogy nem feltétlenül a legjobb termékek kerülnek ki győztesen a klönféle borversenyeken! Éppen ezért azt tanácsolják a vásárlóknak, hogy ne, vagy ne csak a cimke alapján válogassanak a borok között.
A versenyeken általában több csoportra osztják a borokat, és egy ilyenben 3-8 termék kap helyet. Tehát a zsűri rengeteg különféle bort mustrál, így pedig Lukasz Kolodziejczyk szerint nem lehet 100 százalékos pontossággal megítélni a termékek minőségét. A szakértő, aki a 2019 Decanter World Wine Awardson is zsűrizett azt mondta a lapnak, hogy
Richard Ellison, a Wanderlust Wine alapítója is arról beszélt a brit lapnak, hogy a borkóstolás és a borversenyek eredményei elég félrevezetőek lehetnek, mivel teljesen a bírák érzékszerveire hagyatkozik - tehát nincs két borász, aki ugyanúgy értékelne egy terméket. Abban mindkét szakértő egyetértett, hogy érdemes igencsak utánanézni, milyen plakettek is vannak a borokon.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A szakemberek négy kulcsfontosságú pontot határoztak meg, amelyeket követve te is ki tudod választani a legjobb borokat:
- Ha valamilyen versenyplecsnit látsz a cimkén, az még nem jelenti azt, hogy a bor mindenképpen kifogásolható: vásárlás előtt nézz utána a megmérettetésnek! Ha valamilyen nívós elismerésről van szó, az mindenképpen jót jelenthet.
- Azokat se hagyd ki, amelyeken egyáltalán nem jelölnek versenyrészvételt: ugyanis sok jó picészet nem engedheti meg magának, hogy elinduljon egy-egy külföldi megmérettetésen, inkább máshová összpontosítja a marketingbüdzsét.
- Használd ki a technológia adta lehetőségeket: nézz utána a termékeknek, mielőtt elindulsz a boltba megnézheted például a Pénzcentrumon is, hogy a szakértők milyen borokat ajánlanak a hiperekből. Emellett rengeteg olyan oldal van, ahol a vásárlók értékelhetik a borokat.
- Bízz a saját ízlésedben: nem ritka, hogy a boltokban kóstolót kínálnak a termékekből. Ne légy rest, próbáld végig a kínálatot, abból nem lehet baj! Persze, ha kocsival vagy, akkor egy kicsit komplikáltabb az ügy, de a szakemberek így is azt ajánlják, ne fél kísérletezni, próbálgasd végig a borokat, hogy megtaláld a megfelelőt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








