A legtöbb kiskereskedelmi lánc december 24-én zárva tart, vagy legfeljebb délig fogad vásárlókat. Karácsony mindkét napján és újévkor jellemzően zárva lesznek az üzletek.
Újabb jó év várható az új járművek és autók piacán, a használt autók piaca pedig tisztulhat az új hatósági adatlekérdező rendszernek köszönhetően - közölte a Magyar Lízingszövetség. A lízingkonstrukciók népszerűségét mutatja például az, hogy a magánszemélyek újautó-beszerzéseinél 37 százalékra nőtt a pénzügyilízing-konstrukciók aránya az egy évvel korábbi 34 százalékról. A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai szerint az újautó-beszerzéseknél a kihelyezett összeg tovább növekedhet 2019-ben.
Folytatódott a növekedés a magyarországi újautó-piacon 2018-ban és ebben a lízingfinanszírozás is szerepet kapott. Tavaly közel 136 ezer új autó kelt el, ami 17,5 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben. Az új autók 40 százaléka pedig pénzügyilízing-konstrukció segítségével került forgalomba.
37 százaléknál a magánszemélyek
A lízingmegoldások közül az úgynevezett pénzügyi lízing a legnépszerűbb, a közel 137 ezer tavaly eladott új autóból ugyanis 40 ezernél vették igénybe az érintett vállalkozások és magánszemélyek. Vagyis a pénzügyi lízing részesedése az újautó-eladásokban közel 30 százalékos. A magánszemélyek autóbeszerzéseinél ráadásul az egy évvel korábbi 34 százalékról 37 százalékra nőtt a pénzügyi lízing szerepe 2018-ban.
- mondta Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára.
Kedvező hatással lehet az adatlekérdező rendszer a piacra
Bár az új autók piaca jelentős növekedést ért el tavaly, a használtautó-import továbbra is jelentős, a múlt évben közel 160 ezer személyautó jött az országba, köztük sok olyan jármű, amelyek korszerűtlenek vagy az előéletük nem feltétlenül ismert.
A Magyar Lízingszövetség éppen ezért örömtelinek tartja, hogy januárban elindult a hatósági autóadat-lekérdező rendszer, amely ingyenesen számos információt ad egy-egy magyar rendszámmal rendelkező autóról. Többek között a műszaki vizsgák időpontját, a kilométerállást, a felelősségbiztosítás meglétét. A kártörténet azonban visszamenőleg nem kérdezhető le, a rendszer csak a 2019 januárja után bekövetkezett káreseményeket rögzíti. A rendszert még lehet fejleszteni és pontosítani, de mindenképpen kedvező hatást gyakorolhat a piacra, ha mindennapossá válik a használata. Az autóadat-lekérdező rendszer elindítása ugyanis segítheti a magyar autópiac tisztulását és a használtautó-import csökkenéséhez is hozzájárulhat amiatt, hogy részletesebb adatokat kaphatnak a vevőjelöltek egy-egy magyarországi autóról.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Magyar Lízingszövetség szerint szükség van az új, illetve a minél fiatalabb, korszerű személyautók további térnyerésére, mivel a magyarországi személyautók átlagos életkora 2017-ben meghaladta a 14 évet
Növekedést vár a lízingszakma
A Magyar Lízingszövetség az idén arra számít, hogy az idén további növekedés lesz a magyar újautó-piacon és a lízingfinanszírozás is az eladások 40 százalékánál kaphat szerepet. Ezért várhatóan az új autókhoz köthető finanszírozott összeg is emelkedhet a 2018-as szinthez képest, ez pedig segítheti a teljes lízingpiac növekedését.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








