Rumokat elemeztek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Egy Budapesten élő külföldi állampolgár fordult a Pénzcentrumhoz egy IKEA-val kapcsolatos panaszával. Június 17-én vásárolt az Örs vezér téri IKEA-áruházban egy közel egymillió forintos konyhát, amely mellé házhozszállítást és összeszerelést is rendelt. Az áruház mégsem volt képes három hónap alatt befejezni az összeszerelést. Az eredeti csomagban nem küldtek elegendő alkatrészt az összeszereléshez, a későbbiekben pedig volt, hogy pótlásként rossz alkatrészeket küldtek. Ezen túl pedig azt is nehezményezi, hogy nem megy flottul az áruházzal való kapcsolattartás sem, kártérítési igényéről pedig csak azután döntött az áruház, hogy a héten megkapták kérdéseinket az ügyben.
Június 17-én vásárolt az Örs vezér téri IKEA-áruházban egy több mint 900 ezer forintba kerülő konyhát egy Budapesten élő külföldi állampolgár. A házhozszállításért és az összeszerelésért további 100 ezer forint körüli összeget fizetett, ám az összeszerelést a mai napig nem sikerült abszolválnia az IKEA-nak.
- kezdett bele történetének elmesélésébe K., egy Budapesten élő külföldi állampolgár, akinek nevét kérésére megváltoztattuk. Azért fordult a Pénzcentrum szerkesztőségéhez, mert konyhájának összeszerelését azóta sem fejezte be a svéd áruház, és frusztrálónak tartja a helyzetet.
- panaszolta szerkesztőségünknek. Miután első próbálkozásra július 2-án nem sikerült a konyha összeszerelése, néhány hetet követően
Ezen túl az ellenőr megkérdezte a pórul járt ügyfelet, hogy mekkora kártérítésre tart igényt. K. 60 ezer forintot jelölt meg, amely szerinte arányos volt a konyha közel egymilliós vételárával, a százezres kiszállítási és összeszerelési költségekkel, valamint azzal, hogy akkor már hetek óta ott volt a konyha a lakásában, de az összeszerelést nem tudták befejezni. Amikor K. hétfőn a Pénzcentrumhoz fordult ügyével kapcsolatban, elmondta, hogy a kártérítésről és annak mértékéről még nem döntött az IKEA. Időközben viszont,
De térjünk vissza a minőségellenőrzést követő időszakra, azaz augusztusra. K. elmondása szerint ebben a hónapban két érdemi lépés történt az ügyében.
- Volt egy pillanat, amikor az IKEA 1500 forint pórbefizetésre kötelezte volna.
Ennek a jogalapját nem értette pontosan, de nem vitatkozott az áruházzal, azt viszont nem tudta elfogadni, hogy újra ki kelljen mennie a belvárosból az Örs vezér térre, hogy azt kifizethesse (ahogy ezt az áruház eredetileg kérte). Amikor azonban az IKEA banki adatait kérte olyan formátumban, hogy külföldi bankszámláról is elutalhassa az 1500 forintot, azt nem kapta meg, csak a belföldi formátumot. Ennek a részügynek a furcsasága, hogy egy idő után ez a kérés elhalt, az 1500 forintot pedig nem kellett kifizetnie.
- A másik augusztusi esemény K. elmondása szerint az volt, hogy arról tájékoztatták az áruházban, ahol vette a konyhabútort, hogy a hiányzó alkatrészeket csak egy másik IKEA-ból lehet beszerezni, így az több hetet fog igénybe venni.
A saga szeptember 5-én folytatódott, amikor is az IKEA kiszállított egy csomagot, melyről K. azt hitte, hogy az a hat hiányzó alkatrészt tartalmazza, de nem így lett. Ehelyett megkapott 3 hiányzó alkatrészt és 1 hibás alkatrészt, két alkatrész (a hibással együtt három) pedig továbbra is hiányzott a konyhához.
Fordulj bizalommal a Pénzcentrumhoz a penzcentrum@penzcentrum.hu email címen, és a te ügyedet is megpróbáljuk felgöngyölíteni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nyilvánosság a te ügyedet is segítheti, ráadásul tapasztalatod megosztásával másoknak is segíthetsz a tájékozódásban.
Mikor ezzel szembesült, újfent felhívta az IKEA ügyfélszolgálatát, ahol közölték vele, hogy ki kéne mennie újra az áruházba, hogy ott odaadják neki a hiányzó alkatrészeket, ezt viszont szintén nem tudta elfogadni megoldásként, hisz már fizetett 100 ezer forintot a kiszállításért és az összeszerelésért. Hétfőig, amikor ügyével a Pénzcentrumhoz fordult, a legfrissebb történés K. történetében az volt, hogy múlt héten az IKEA-tól ígéretet kapott arra, hogy múlt szombaton felhívják telefonon, hogy tájékoztassák az ügye állásáról, ám ez nem történt meg.
- osztotta meg tapasztalatait K. lapunkkal, és azt is hozzátette, nem tartja normálisnak, hogy már 3-4 napot kellett otthon maradnia, hogy várjon a házhozszállításra, a szerelőkre és a minőségellenőrre, ám még mindig nem rendelkezik egy teljesen működőképes konyhával.
Természetesen megkerestük az IKEA-t is az üggyel kapcsolatban. Az áruház először is
Nagyvállalatoktól valamennyire szokatlanul, önkritikusan azt is leírták, hogy tisztában vannak azzal, hogy a szolgáltatásaik kapcsán felmerülnek problémák, de elmondásuk szerint azon dolgoznak, hogy a vásárlók elvárásainak megfeleljenek. A konkrét eset kapcsán elmondták, hogy a kártérítési igény időközben jóváhagyásra került, az utolsó szállítási időpontot illetően pedig az egyeztetések zajlanak az ügyfelükkel. Ezeket az információkat K. is megerősítette, a remélhetőleg végső szállítás a jövő héten fog megtörténni.
Mivel K. sokat panaszkodott a cég ügyfélszolgálatára is, annak felépítéséről és üzleti folyamatairól is megkérdeztük az IKEA-t. Sajtóválaszuk szerint a vevőkapcsolati osztályuk telefonos munkatársai naponta reggel 9 és este 9 között érhetők el a központi telefonszámon. Tapasztalatuk szerint a reggeli-délelőtti órákban kapják a hívásokat magasabb számban, akkor előfordulhat megnövekedett várakozási idő, míg délután egy és öt óra között tudnak a vásárlók leggyorsabban egyeztetni telefonon a munkatársaikkal.
így előfordult, hogy nem olyan kollégához kapcsolták őket, aki releváns segítséget tudott volna nyújtani számukra, ezzel is feleslegesen meghosszabbítva a megoldásra fordított időt. Az IKEA munkatársai azt is megírták a Pénzcentrumnak küldött válaszukban, hogy az új katalógus bevezetése és a megnövekedett online rendelések miatt az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a vásárlói megkeresések száma, ám erre készültek is, hisz már a nyár folyamán bővítették vevőkapcsolati osztályukat és továbbra is keresnek új munkatársakat erre a területre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


