Aki még nem intézte el az év végi befizetést a megtakarítási számlájára, annak nem árt sietnie: már csak néhány munkanap maradt az évből.
Néhány éve bejárta a világot az úgynevezett "pink adó" híre, hatalmas felháborodást kiváltva: e szerint számos olyan árucikk van a piacon, főleg a drogériák termékei, melyek csak azért, mert elsősorban nők által használt termékek, többe kerülnek. Annak idején a Pénzcentrum is talált olyan Magyarországon is forgalmazott árucikket, melyhez nem sokkal ugyan, de pár százalékkal magasabb összegért lehetett hozzájutni, mint a nagyjából azonos, ám férfiaknak szánt árukhoz. De vajon mi a helyzet három évvel első a témába vágó cikkünk megjelenése óta? Nőtt a szakadék például a rózsaszín és a kék borotva ára között?
A "pink tax", azaz rózsaszín adó, minden olyan terméket érint, melyhez az üzletekben kizárólag azért juthatunk hozzá drágábban, mert nők számára készültek. Persze nem feltétlenül pink, vagyis rózsín színű termékekről van szó. A The Times brit lap 800 termék árát elemezte és hasonlította össze. Arra jutott, hogy a női kozmetikumok, ruhák, de még a tollak és az öngyújtók is drágábbak, mint a férfiaknak szánt vagy uniszex, gyakorlatilag egymással teljesen azonos produktumok.
2015-ben számos női árucikk drágábban volt kapható, mint amit a férfiaknak készítettek: azonos márkájú, minőségű női dezodorokért, samponokért, testápolókért, eldobható borotvákért valamennyivel többet kellett fizetnünk. Az akkori árazási stratégiák szerint ez a jelenség nálunk annyira nem volt látványos, de azért szép számmal akadtak különbségek - ahogy azt a Pénzcentrum is megírta.
Nem csak a nők fizetnek többet
2018 júliusában ez a különbség első ránézésre szinte megszűnt. Némi keresgélés után viszont találtunk jó néhány esetet, amikor a női termékek többe kerültek. Igaz, arra is bőven van példa, hogy egy férfiaknak szánt termék kerül többe.

Az Auchan webshopján is találtunk olyan terméket, ahol a kislányoknak szánt tusfürdő valamivel (igaz, nem sokkal) többe kerül, mint a kisfiúknak szánt áru.

A DM-ben viszont épp a Labello Active for Men termék kerül többe:

A Tescóban a Wilkinson Sword Extra2 termékleknél is van különbség, és érdekes módon ez esetben is a férfiaknak kell többet fizetniük, ha meg szeretnék vásárolni az 5 darabos borotvacsomagot. Ez ugyanis 799 forint, míg a nőknek készülő termékek 719 forint.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kovács Bence okleveles közgazdászt, vállalati marketing szakértőt kérdeztük, hogy vajon marketing szempontból a nők könnyebb célpontot jelentenek-e? Szerinte azonban nem ilyen egyszerű a helyzet, hiszen minden üzlet számára teljesen logikus törekvés, hogy a fogyasztóktól a lehető legmagasabb árat kérje el, amit még hajlandóak kifizetni. Ezért léteznek régóta különböző taktikák, amelyekkel arra törekednek, hogy minél magasabb árat tudjanak elkérni. Csoportokat különböztetnek meg, és az egyes csoportoktól más és más árat kérnek el. Ez az árdiszkrimináció. Ennek több típusa is van a gyakorlatban, sőt, nagyon gyakran keverve alkalmazzák őket. Legegyszerűbb példája a moziban kapható diák és felnőtt jegy. A diákjegy azért kedvezőbb árfekvésű, mert a cégek tudják, hogy a nekik alacsonyabb a fizetési hajlandóságuk.
A pink adó esetében az történik, hogy egy terméket testre szabnak a női fogyasztók számára, és magasabb árcédulát ragasztanak a rózsaszín árukra, mivel azt feltételezik abban a pillanatban, hogy
Ezek régóta létező, teljesen hétköznapi stratégiák, csak az utóbbi években lett belőlük hír, elnevezték, és kapott egy címkét.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








