2020. október 27. kedd Szabina

A drogériák nagy trükkje: ezért költenek többet a nők


A férjek gyakran csodálkoznak azon, hogy tud feleségük annyi pénzt otthagyni egy drogériában. Mint az a Pénzcentrum vizsgálódásából is kiderül, nemcsak azért, mert szemfestéket vagy körömlakkot vesznek, hanem azért is, mert több  termék is többe kerül  női, mint férfi változatban. Mutatjuk a bizonyítékokat.


Nem meglepetés, hogy a drogériák alapvetően a női vásárlókra fókuszálnak, erre természetesen a marketing is ráerősít. Érdekes azonban, hogy számos női árucikk drágábban kapható, mint amit a férfiaknak készítettek. Egy a közelmúltban megjelent brit cikk több példát mutat arra, hogy a drogériákban melyik női termékeknél kell többet fizetnünk.

  • Dezodor
  • Borotva
  • Borotva gél/hab
  • Hidratáló krém

Kíváncsiak voltunk, vajon itthon is megfigyelhető-e ez az árazási stratégia. A Pénzcentrum megnézte a hazai drogériák polcait, és talált néhány szembetűnő esetet. Tény, hogy a jelenség nálunk annyira nem látványos, de azért szép számmal akadnak különbségek. Az eltérések nem feltétlenül csak az árban, hanem akár a kiszerelésben is megjelenhetnek. Vagyis a nők kevesebbet kaphatnak egy adott termékből, pedig ugyanannyit kell fizetniük, mint a férfiaknak.

Lássunk néhány példát

Balea testápóló - A nők számos terméktípusból választhatnak, ám éppen ez az azonos kiszerelésű (250 ml) női testápoló jóval drágább mint a férfi. (dm)

Dove dezodor - Az árak azonosak, de a kiszerelés más: míg a női csupán 40 ml a férfi 50 ml. (dm)


Wilkinson borotva - A férfi és a női csomagolásban is 5 darab 2 pengés borotva van, mégis egészen nagy a különbség az árban. (Rossmann)



Mi lehet az oka?

Kérdéseinket feltettük a két legnagyobb hazai drogérialáncnak - a Rossmanntól többszöri megkeresés ellenére sem érkezett válasz. A Drogerie Markt (dm) viszont már közlékenyebb volt: szerintük az általuk forgalmazott termékeket nem lehet így összehasonlítani, hiszen van amiből csak női, vagy csak férfi változat kapható. A többi termék esetében a különbség a forgalmazók árstratégiájából adódhat. Azt azért nem árt tudni, hogy

a dm vásárlóinak 80-90 százaléka nő
Törzsvásárlói programunknak köszönhetően egy nagyobb adatbázissal rendelkezünk törzsvásárlóinkról. Közöttük sokkal több a hölgy, tehát többségében, 80-90%-ban a nők rendelkeznek active beauty kártyával

- válaszolta a drogérialánc.

A borotváknál azt is észrevettük, hogy sok esetben nem egymás mellett kapnak helyet a polcon az eltérő nemnek készült termékek. Ennek okára is rákérdeztünk, melyből megtudtuk, hogy a dm-ben már 2012-ben bevezetésre kerül a "Men’s World" - az egységes "férfivilág". Itt minden egy helyen megtalálható. Ugyanis a férfilogika hasonló terméket, hasonló mellett keres, így biztos nem felejtenek el semmit megvásárolni, amit elterveztek.

 

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

10.22-10.28
Országos

Lidl

10.22-10.28
Országos

Auchan

10.22-10.28
Országos

Tesco

10.22-10.28
Országos

  Ajánlatunk

Öngondoskodás 2020

Befektetés, vagyon, megtakarítás

Portfolio Private Health Forum 2020

A koronavírus és a magánegészségügy

Budapest Economic Forum 2020

A magyar gazdasági csúcstalálkozó