Az országos nettó települési átlagkereset 474 ezer forint volt 2024-ben, mely 13,5 százalékkal bővült az előző évi 418 ezer forinthoz képest.
Ha ez így megy tovább az utolsó negyedévben is, akkor a háztartások fogyasztási kiadásai ezer milliárddal növekedhetnek 2017 egészében, túllépve a 18 ezer milliárd forintos értékhatárt.
Ha ez így megy tovább az utolsó negyedévben is, akkor a háztartások fogyasztási kiadásai ezer milliárddal növekedhetnek 2017 egészében, túllépve a 18 ezer milliárd forintos értékhatárt - írja közleményében a blokkk.com.
12 százalék körüli keresetemelkedés mellett nem csoda, ha a családok fogyasztási célú kiadásai is szépen nőnek. 2017 első háromnegyed évében 4,6 százalékos bővülési ütemet mutatnak a statisztikai adatok.
A családi költekezés az első kilenc hónapban több mint 800 milliárd forinttal nőtt. A legnagyobb szelet a bolti kiskereskedelem, ott három negyedév alatt 500 milliárddal emelkedett a vásárlások értéke. Ezen a területen is 4 százalék feletti a bővülés üteme. A legfrissebb adatok szerint 2017 októberében már 6,3 százalékkal nőtt a boltos kiskereskedelem, de még hátra van a karácsonyi költekezés java.
A családok persze költenek máshol is, nem csak a boltokban, áruházakban. A költekezés második legnagyobb területe a lakással kapcsolatos kiadások köre, ez ötödét is elviszi a háztartások pénzének. De például vendéglátóhelyek bevétele 800 milliárd, a különféle turisztikai kiadások 840 milliárd, vagy éppen a járművásárlások 440 milliárd forinttal apasztották a pénztárcákat 2017 első három negyedévében. Oktatás, kultúra, egészségügy, még jó néhány területen fogy a családok pénze.
És nem lustálkodott sokat az infláció, ami a háztartások első három negyedéves kiadásaiban 262 milliárd forintot kivett a zsebekből (ennyi az áremelkedések hatása).
Szépen folyt ki a pénz a zsebünkből
Az elmúlt esztendőket és a 2017-es év várható családi költekezését nézve öt év alatt együttesen számolva háromezer milliárd forinttal emelkedett a háztartások fogyasztási célú kiadása. Ebből a növekményből kétezer milliárd forint a boltoké, melyek részesedése a kiadásokban egyébként alig mozdult ebben az időszakban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A gazdaság teljesítményének oldaláról közelítve, az első kilenc hónap 27 ezer milliárd forintnyi GDP értékének fele a háztartások fogyasztási kiadása.
A háztartások teljes fogyasztása egyébként nagyobb a fogyasztási kiadásoknál, mivel a költekezést növelik a különféle természetbeni juttatások, vagy közösségi fogyasztás. Így a teljes fogyasztás súlya a GDP kétharmada körül mozog.
A béreknek a költekezésnél kétszer nagyobb növekedési üteme azért azt is jelenti, hogy a vastagabb hó végi borítékból nem megy minden fillér a boltba, vagy a vendéglőbe. Ráadásul árnyaltabb a kép azért is, mivel az egyes vásárlási csatornák, földrajzi térségek mutatói, vagy a családok jövedelemkülönbözőségei eltérő képeket is mutatnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








