Hódítanak a magyar termékek.
Pénz állt a házhoz: sokan ezért rohannak az áruházakba
A magyarok ritkábban, de alkalmanként többet vásárolnak, sőt a vásárlói magatartás is tovább ésszerűsödött. A hazai online FMCG-forgalom (gyorsan forgó fogyasztási eszközök szerkezete) pedig közelít a napi fogyasztási cikkek bolti forgalmának struktúrájához.
2016-ban a korábbi éveknél visszafogottabb GDP-bővülés, növekedésnek induló infláció és számottevő keresetnövekedés mellett a háztartások fogyasztása a korábbi éveknél nagyobb mértékben növekedett. 2017-re pedig, az EU-támogatások fokozódásával, a beruházások bővülésével és a fogyasztás további fellendülésével lehet számolni. A háztartások pedig ritkábban vásároltak nagyobb összegben napi fogyasztási cikket 2017. január-június között - derül ki GfK Kereskedelmi Analízisek idei első félévet elemző tanulmánya szerint.
A magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított költése 2017 első félévében stagnált az azt megelőző év azonos időszakához képest. Bár az idei első hat hónapban a vásárlási gyakoriság visszaesett, ennek hatását ellensúlyozta a közel azonos arányban növekvő átlagos kosárméret - azaz ritkábban, de alkalmanként többet költöttek a vásárlók napi fogyasztási cikkekre.
Elmondható tehát, hogy a modern kereskedelem továbbra is domináns lesz a napi fogyasztási cikkek forgalmában, hiszen az előállított termékek globálisan 62 százaléka (Amerikában és Európában 80 százalék fölötti aránya) e csatornákban kerül a fogyasztókhoz. A forgalom bővülését tekintve a legdinamikusabban az online és a diszkont csatorna fejlődik világszerte. Esetükben 2016-ról 2021-re 18,2 és 5,1 százalékos éves átlagos növekedéssel számolhatunk a Planet Retail adatai szerint.
Az idei első félévben Magyarországon is folytatódott a diszkont áruházak diadalmenete. Azon túl, hogy a folyamatos bővülést mutató csatorna piaci részarányának növekedési üteme tovább fokozódott, 2017 első félévében pedig a diszkont rendelkezett a kereskedelmi csatornák közül a legnagyobb vásárlói hatókörrel és az átlagos kosárméretet tekintve is csak a hipermarket előzte meg a sorban. Az árukészletében nagy arányban kereskedelmi márkákat tartó diszkont csatorna nem csupán a leglátogatottabb volt 2017 első felében, de a csatornához tartozó háromból két lánc forgalmának az átlagosnál nagyobb részét adták a magas jövedelmű háztartások.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
Ezen felül a tanulmány megállapítja, hogy a vásárlói magatartást az idei első félévben is áthatották az ésszerűsítési, racionalizálási törekvések. Ennek megfelelően a keresletnek köszönhetően tovább erősödtek a kereskedelmi márkák úgy a diszkontok, mint a drogériák és a szupermarketek esetében, valamint újra nőtt a kártyás vásárlások aránya.
aminek eredményeképpen az online forgalom struktúrája immár megközelíteni látszik a teljes FMCG-forgalom szerkezetét. Bár a mobil eszközök használata rohamosan terjedt az utóbbi években, bizonyos interneten végzett tevékenységek inkább kötődnek a fix eszközökhöz továbbra is. Ilyen az online vásárlás, de a vásárlás előtti online tájékozódás is.

Lavinát indít el a Lidl mennyiségi korlátozása? Vallottak a boltláncok: erre számíthatnak a vásárlók
A Lidl nem rég bejelentette, hogy több, piaci áron kapható termékükre is korlátozásokat vezet be. De ez vajon általános, vagy csak egy egyszeri alkalom?
A 6-18 éves fiatalok mintegy heti 8 órát töltenek játékkal, a magyar gyerekek pedig mintegy 76 százaléka ezzel tölti a szabadidejét.
A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.
-
50 milliárdos rebranding folyamat zajlik a Penny-nél
A nehéz helyzetben is hosszú távra tervez az üzletlánc - a társ-ügyvezetőket kérdeztük.
-
5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást (x)
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
- Helyzetjelentés Kijevből: a város él és működik
- Szomorú sorsra jutott a Szajnába tévedt kardszárnyú delfin
- Csípőfogóval ment cipőt lopni – kamera rögzítette
- Kövér László: hogyan legyünk csicskásai az Egyesült Államoknak...
- Lemond? Boris Johnson egyértelmű kijelentést tett
- Újabb bank terhel át a plusz költségeiből az ügyfelekre
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


