A fogyasztóvédelmi hatóság legfrissebb adatai szerint decemberben ismét csökkent számos termék kiszerelése a magyarországi üzletekben.
A magyarok ritkábban, de alkalmanként többet vásárolnak, sőt a vásárlói magatartás is tovább ésszerűsödött. A hazai online FMCG-forgalom (gyorsan forgó fogyasztási eszközök szerkezete) pedig közelít a napi fogyasztási cikkek bolti forgalmának struktúrájához.
2016-ban a korábbi éveknél visszafogottabb GDP-bővülés, növekedésnek induló infláció és számottevő keresetnövekedés mellett a háztartások fogyasztása a korábbi éveknél nagyobb mértékben növekedett. 2017-re pedig, az EU-támogatások fokozódásával, a beruházások bővülésével és a fogyasztás további fellendülésével lehet számolni. A háztartások pedig ritkábban vásároltak nagyobb összegben napi fogyasztási cikket 2017. január-június között - derül ki GfK Kereskedelmi Analízisek idei első félévet elemző tanulmánya szerint.
A magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított költése 2017 első félévében stagnált az azt megelőző év azonos időszakához képest. Bár az idei első hat hónapban a vásárlási gyakoriság visszaesett, ennek hatását ellensúlyozta a közel azonos arányban növekvő átlagos kosárméret - azaz ritkábban, de alkalmanként többet költöttek a vásárlók napi fogyasztási cikkekre.
Elmondható tehát, hogy a modern kereskedelem továbbra is domináns lesz a napi fogyasztási cikkek forgalmában, hiszen az előállított termékek globálisan 62 százaléka (Amerikában és Európában 80 százalék fölötti aránya) e csatornákban kerül a fogyasztókhoz. A forgalom bővülését tekintve a legdinamikusabban az online és a diszkont csatorna fejlődik világszerte. Esetükben 2016-ról 2021-re 18,2 és 5,1 százalékos éves átlagos növekedéssel számolhatunk a Planet Retail adatai szerint.
Az idei első félévben Magyarországon is folytatódott a diszkont áruházak diadalmenete. Azon túl, hogy a folyamatos bővülést mutató csatorna piaci részarányának növekedési üteme tovább fokozódott, 2017 első félévében pedig a diszkont rendelkezett a kereskedelmi csatornák közül a legnagyobb vásárlói hatókörrel és az átlagos kosárméretet tekintve is csak a hipermarket előzte meg a sorban. Az árukészletében nagy arányban kereskedelmi márkákat tartó diszkont csatorna nem csupán a leglátogatottabb volt 2017 első felében, de a csatornához tartozó háromból két lánc forgalmának az átlagosnál nagyobb részét adták a magas jövedelmű háztartások.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezen felül a tanulmány megállapítja, hogy a vásárlói magatartást az idei első félévben is áthatották az ésszerűsítési, racionalizálási törekvések. Ennek megfelelően a keresletnek köszönhetően tovább erősödtek a kereskedelmi márkák úgy a diszkontok, mint a drogériák és a szupermarketek esetében, valamint újra nőtt a kártyás vásárlások aránya.
aminek eredményeképpen az online forgalom struktúrája immár megközelíteni látszik a teljes FMCG-forgalom szerkezetét. Bár a mobil eszközök használata rohamosan terjedt az utóbbi években, bizonyos interneten végzett tevékenységek inkább kötődnek a fix eszközökhöz továbbra is. Ilyen az online vásárlás, de a vásárlás előtti online tájékozódás is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








