A földimogyoró a jövő alternatív növénye lehet a hazai szántóföldeken. Jobban alkalmazkodik a megváltozott klímához a búzánál, kukoricánál, napraforgónál.
Összesen 182 szépségipari vállalat és márka tartozik ahhoz a hét cégóriáshoz, amely világszerte uralja a szépségipart. Teljesen mindegy, hogy mit vásárolsz a drogériákban, szinte biztos, hogy ezek valamelyike az adott márka tulajdonosa.
A szépségápolási termékek vásárlásánál általában tudatosan választanak a fogyasztók. Itt a márka és a márkahűség is nagyobb szerepet játszik, mint általában egyéb más termékeknél. Azt viszont biztos nem tudják sokan, hogy valójában 182 szépségipari vállalat hét óriás ernyője alá tartozik.
Ez a hét megacég az Estée Lauder, a L’Oréal, az Unilever, a Procter and Gamble, a Shiseido, a Johnson and Johnson, és a Coty. Világszerte több ezer embert foglalkoztatnak, és évente több milliárd dolláros bevételt realizálnak. Elgondolkodtató látni, hogy valójában hogyan is néznek ki a kapcsolt fogyasztói márkák.
Az Estée Lauder alá tartozik 24 szépségipari márka, sőt, például a Donna Karan, a Michael Kors, a Tom Ford, a Tommy Hilfiger és a Tory Burch számára is gyárt sajátmárkás kozmetikai termékeket. Az Estée Lauder néhány jól ismer márkája: Aveda, Bobbi Brown, Clinique, La Mer, MAC Cosmetics. A cégóriás a becslések szerint 11,3 milliárd dolláros árbevételt realizált 2016-ban.
A L’Oréal 39 szépségipari márkával büszkélkedhet, olyanokkal, mint a Lancôme, a Maybelline, a Urban Decay, a Garner, az Essie és a The Body Shop. Rettentően drága luxus márkái is vannak, mint például a Pureology, a La Roche-Posay és a SkinCeuticals. A becslések szerint tavaly 27,6 milliárd dollár volt az árbevétele.
Az Unilever termékei nem az USA-ban a legnépszerűbbek, az indiai nők viszont odavannak értük, az egyik nagy kedvencük a Fair & Lovely. Becslések szerint tavaly 58,2 milliárd dollár volt az egész vállalat bevétele, amelyből 22,3 milliárd a szépségápolási termékeikből jött össze.
A Procter & Gamble különösen nagy hangsúlyt fektet az olyan nagy márkáira, mint a Head & Shoulders, a Herbal Essences, az Olay és a Gillette. 76 milliárd dollárra becsülik a vállalat tavalyi bevételét, amelyből 18 milliárdot hoztak a szépségipari márkái. A vállalat egyébként a közelmúltban több márkáját is eladta a Coty-nak, amely így a szépségipar egyik új vezetőjévé vált.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Coty összesen 33 márkanevet képvisel, miután számos márkát felvásárolt. Hozzá tartozik az OPI, a Rimmel, a Covergirl, és többek között olyan sztárok állnak mögötte, mint Katy Perry, David Beckham és Beyoncé. Tavaly 4,3 milliárd dollár értékű szépségipari terméket értékesített a cég. Vélhetően ez a szám idén drámaian megugrik, köszönhetően a rengeteg megvásárolt nagy márkáknak.
A Shiseido mindegy 30 szépségipari márkát tömörít, többek között olyanok tartoznak hozzá, mint a bareMinerals, a Nars és a Laura Mercier. A japán vállalat árbevétele a becslések szerint 6,3 milliárd dollár volt.
És végül az utolsó nagy márka a listán, a Johnson and Johnson. Kilenc nagy szépségipari márkát foglal magába, olyanokat, mint az Aveeno, a Neutrogena, a Clean and Clear és a RoC. Ez a cég is igen szép összeget zsebelt be tavaly a bőrápolási termékei által, nagyjából 7,1 milliárd dollárt.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








